کد خبر: ۱۴۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
مدیرعملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس خبرداد:

اعزام ۳۰ گروه‌جهادی از دانشجویان بسیجی به مناطق محروم در ایام نوروز۱۴۰۰

اعزام ۳۰گروه، سی نفره از دانشجویان جهادگر بسیجی جهت خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخورداراستان فارس در ایام نوروز۱۴۰۰از امروز آغاز شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهدی محمودی، مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در نشست مجازی با خبرنگاران عنوان کرد: نوروز امسال ۳۰گروه جهادی از دانشجویان جهادگر بسیجی اعم از خواهر و برادر در نقاط مختلف در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش های مختلف ازجمله عمرانی، علمی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این اردوها از روزهای آخر سال آغاز می شود، افزود: تا پایان تعطیلات نوروز جهادگران در مناطق محروم استان حضور خواهند داشت.

محمودی با بیان اینکه با شیوع کرونا مشکلات زیادی در بحث معیشت مردم بوجود آمده است و گفت: مهمترین و اصلی ترین دغدغه ی مدیریت عملیاتی جهادی استان ابتدا بحث حل کردن مشکل معیشت نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا در کوتاه مدت بود.

مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس، ادامه داد: باتوجه به کشاورزی بودن استان فارس حل مشکلات و معضلات از اهداف گروه های جهادی خصوصا مسائل موجود در زمینه های کمبود آب و تغییر الگوی کشت و تغییر شیوه آب رسانی ودر دراز مدت ایجاد کارگاه های کوچک خانگی،ایجاد بازار فروش محصولات خانگی تولید شده در حاشیه شهر و مناطق محروم و همچنین راه اندازی مرکز رشد و شتابدهی بسیج دانشجویی از جمله دغدغه های اینجانب در عملیات جهادی بود.

وی از بررسی آسیب های اجتماعی در استان خبر داد و افزود: ما یک کارگاه با همین موضوع با حضور گروه های جهادی ،دبیر مجمع گروه ها ی جهاد دانشجویی ،معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس راه اندازی  کردیم که در این خصوص شناسایی مهمترین آسیب در استان و بررسی ریشه های آن و اقدام برای حل یا کمک به حل بخشی از این مسئله در دستور کارمان قرار گرفت.

محموی اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین آسیب استان فارس، آوارگان آب به دلیل بروز خشکسالی های متوالی و اسکان در حاشیه کلان شهر شیراز و شهرهای بزرگ استان  و آسیب حاشیه نشینی است، لذا حل این مشکل راهکار ایجاد اشتغال های خانگی، بنگاه های زود بازده تغییر الگوی کشت و سایر راهکارهای که بسته ای به نام مهاجرت معکوس برنامه ریزی و در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در این کار گروه ظرفیت‌ها و پتانسیل های مختلف برای ایجاد اشتغال های کوچک خانگی و روستایی و بسته های مشوق بازگشت روستاییان از حاشیه شهر به روستا  دیده شده است، از جهش تولید و کارهای اقتصادی مجموعه عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان خبر داد و افزود: در این راستا کارهای خیلی خوبی انجام شده است.

مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: ما ابتدا در مجموعه بسیج دانشجویی استان قرارگاه جهش تولید با همکاری مدیریت مطالبه گری و مدیریت فرهنگ سازی راه اندازی کردیم و با برگزاری سلسله نشست ها با حضور مدیران ده کارخانه بزرگ و متوسط کل استان، موانع و مشکلات تولید استخراج و نظام مسائل مشخص شد و در حال حاضر در حال تدوین نقشه راه ورود استانی به حل مسائل هستیم.

محمودی از راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی خبر داد و افزود: اقدامات شاخصی مانند راه اندازی ستاد کرونا و مرکز رشد و شتاب دهی، کمک های مومنانه، فعالیت های عمرانی ، فعالیت های پزشکی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه با شروع و شیوع این ویروس، گروه های جهادی فراخوان شدند و در ضدعفونی معابر و محله ها به لحاظ بعد روانی و آرامش جامعه وارد عرصه ضدعفونی معابر و محله ها شدند، اضافه کرد: کارگاه های تولید ماسک، تولید شیلد و گان پزشکی در سطح استان سریعا راه اندازی شد و روزانه بیش از پنج هزار ماسک در ابتدا تولید شد و بین گروه‌های جهادی تقسیم و جهت اقشار نیازمند جامعه به صورت رایگان توزیع گردید.

محمودی از توزیع پنجمین مرحله از کمک های مومنانه در هفته اخیر خبر داد و افزود : در مرحله اول کمک های مومنانه 70هزار بسته معیشتی،شامل برنج ،روغن ،مرغ ،حبوبات، ماکارونی، رب گوجه و مرحله دوم 70هزار بسته پروتئینی شامل هر بسته دو قطعه مرغ و مرحله سوم 50 تن مرغ بابت پخت عید غدیر که بین گروه‌های جهادی و خیریه ها توزیع شد و  در مرحله چهارم 45نیز  هزار بسته معیشتی شامل روغن ،حبوبات ،ماکارونی ،رب گوجه ،مرحله پنجم که هم اکنون در حال توزیع بین گروه‌های جهادی است 21 هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب دیده توزیع خواهد شد.

محمودی به آخرین اقدامات مرکز رشد و شتاب دهی اشاره کرد و گفت: با جلساتی که با خیرین   برگزارشد، مقرر گردید 5 هکتار زمین را در منطقه سروستان ویژه مرکز رشد و شتاب دهی بسیج دانشجویی فارس اختصاص دهیم.

وی ازاجرای ده پروژه عمرانی ساخت منزل ویژه نیازمندان ،بیش از ۳۰ تعمیر و مرمت منزل نیازمندان خبرداد و افزود: تعدادی از گروههای جهادی، از جمله گروههای جهادی دانشجویی و گروه های مستقل در حاشیه شهر شیراز اقدامات خوبی تاکنون داشته اند.

به گفته محمودی ازجمله بررسی معضلات اجتماعی اقدام جهت رفع آن و ایجاد کارگاه های زود بازده مانند کارگاه های خیاطی و دیگر کارگاهها ویژه زنان بی سرپرست و بد سرپرست در دستور کار این گروه های جهادی بوده است،همچنین توزیع بسته های معیشتی از دیگر فعالیت های بوده که در بخش حاشیه شهر شیراز در مناطقی از جمله منطقه سعدی، منطقه اکبر آباد،منطقه شرغان ،ترکان،ده پیاله ، مهدی آباد کتس بس و دیگر محله ها فعالیت داشته و جهت ایام نوروز نیز برنامه های خوبی در این مناطق حاشیه شهر شیراز خواهند داشت.


مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: برخی از گروه های جهادی در حاشیه کلان شهر شیراز بصورت تخصصی فعالیت دارند،به عنوان مثال یکی از گروهها صرفا در بحث اعتیاد و درمان معتادان فعالیت دارند،این گروه ضمن شناسایی افراد و ارتباط گیری با خانواده های آنها فرد معتاد را به یکی دو تا کمپ، معرفی می کنند تا بصورت رایگان تحت درمان قرار گیرند.

محمودی عنوان کرد: افراد تحت درمان اگر متأهل باشند از طریق گروه های جهادی ما بسته های معیشتی به خانواده آنها داده می شود.

گفتنی است بیش از ۱۱۰ گروه جهادی در ناحیه بسیج دانشجویی در عرصه های مختلف عمرانی ،فرهنگی، علمی، پزشکی،بهداشت و درمان و حاشیه شهر دراستان فارس فعالیت دارند.

 انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان