کد خبر: ۱۴۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس؛

بزرگترین مجتمع پرورشگاهی و درمانی در شهرصدرا ساخته می‌شود/ ثبت ۲۶ مورد وقف‌جدید در سال‌جاری

حجت الاسلام و المسلمین موسوی از ساخت پرورشگاه، مجتمع دارالایتام، درمانگاه فوق تخصصی با زیربنای ۵ هکتار زمین در شهر صدرا خبر داد و گفت: این پروژه از محل موقوفه حاج زالی با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد که کلنگ‌زنی این مرکز با حضور مسئولان کشوری انجام می‌گیرد.
یه گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس پیش ازظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک ایام شعبان میلاد سرداران کربلا، اظهار داشت: در یکسال گذشته فعالیت های بسیار خوبی علی رغم مشکلات به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا داشته ایم لذا مردم و خیرین وارد شدند و برای کمک به نیازمندان بسته های معیشتی را تهیه نموده اند. 

وی افزود: اداره کل اوقاف با همت خیرین از همان ابتدای شیوع کرونا اقدام به تهیه بسته های معیشتی برای افرادی که اقتصاد آن ها به خطر افتاده است، کرده است و از محل موقوفات تا امروز ۸۵ هزار ۹۵۲ بسته معیشتی به ارزش ۳۴ میلیارد تومان در قالب طرح های سازمانی و تحت عنوان دست های مهربانی، تبرکات مهدوی، تبرکات فاطمی و مواسات با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهیه و توزیع شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه از محل موقوفه حاج خلیل زالی مبلغ ۲ میلیارد تومان در عید غدیرخم به ۴ هزار یتیم تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و خیریه های سطح استان فارس واریز شده است، گفت: خرید ۱۴۰ تبلت و لب تاب از محل موقوفات استان به ارزش ۷۰۰میلیون تومان، توزیع ۵ هزار و ۱۰۰ کمک آموزشی تحصیلی به دانش آموزان نیازمند و ایتام اهدا شده است.

بنا به عقیده مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان فارس؛ ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات شیراز ارزاق خام خریداری شد و در اختیار بیمارستان نمازی، حضرت علی اصغر(ع) و شهید فقیهی قرار گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی ۴ کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ایجاد ۱۶ کارگاه شمیم خدمت جهت اشتغال نیازمندان در ایام کرونا، خاطرنشان کرد: تشکیل ۳۷ ستاد امور خیر در سطح استان و مشارکت از دستگاه های جهت توزیع عادلانه و خدمات رسانی به جامعه هدف نیازمند، آغاز تهیه بانک جامع به تفکیک نهاد های حمایتی، آزادی ۷۴ زندانی جرائم غیر عمد با مشارکت خیرین و از محل موقوفات مرتبط از اقدامات این اداره کل بوده است.

ثبت ۲۶ مورد وقف‌جدید در سال‌جاری

حجت الاسلام و المسلمین موسوی از ثبت ۲۶ مورد وقف جدید با ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال شامل اراضی مسکونی آپارتمان و ویلایی خبر داد و بیان کرد: ۴۴ شورای حقوقی به جهت کمک مقامات قضایی در سطح استان برای کمک در امر حل اختلافات تشکیل شده و  یک هزار و ۷۴۴ جلد سند مالکیت موقوفات به وسعت یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر مربع اخذ شده است.

این مقام مسئول بدهکاری ادارات استان فارس را به این نهاد مورد توجه قرار داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از ادارات استان فارس که موقوفه بوده است، مطالبه شده و در حال بررسی است که بیشترین مبلغ مربوط به "اداره کل آموزش و پرورش فارس" می‌باشد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس؛ تنظیم و تجدید اسناد اجاره موقوفات به تعداد ۱۱ هزار و ۶۴۰ سند اجاره اوقافی از ابتدای سال تا کنون انجام شده است. 

وی از ساخت پرورشگاه، مجتمع دارالایتام، درمانگاه فوق تخصصی با زیربنای ۵ هکتار زمین در شهر صدرا خبر داد و گفت: این پروژه از محل موقوفه حاج زالی  با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد که کلنگ زنی این مرکز با حضور مسئولان کشوری انجام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: این مجتمع پرورشگاهی و درمانی بزرگترین مرکز در خاورمیانه است و  در این مرکز فقرا به صورت کاملا رایگان طبق وقف نامه ویزیت و درمان می شوند.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان