کد خبر: ۱۴۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اتصال تمام روستا‌های استان فارس به اینترنت تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

آدری‌جهرمی گفت: با اتصال ۳۰ درصد دیگر از روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار فارس به اینترنت در ۶ ماه گذشته تاکنون، ۹۰ درصد روستا‌های فارس از اینترنت بهره‌مند شدند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اتصال ۳۰ درصد دیگر از روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار فارس به اینترنت طی ۶ ماه گذشته تاکنون، درصد اتصال روستا‌های فارس به اینترنت به افزون بر ۹۰ درصد رسید.

آذری‌جهرمی، افزود: تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تمام روستا‌های استان فارس به اینترنت متصل شوند.

اتصال ۳هزار و ۹۲۱ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات در شهر‌ها و روستا‌های فارس

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس گفت: به دنبال فراگیری و شیوع گسترده ویروس کرونا، با حمایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳هزار و ۹۲۱مدرسه در مناطق شهری و روستایی این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

رحیمی افزود: این کار در قالب هوشمند سازی مدارس در ۲ هزار و ۸۶۳ مدرسه روستایی و یک هزار و ۵۸ مدرسه شهری انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در قالب طرح توسعه فیبر نوری روستایی در فاز نخست از ۷۶۷ کیلومتر ابلاغ شده تاکنون حدود ۳۷۰ کیلومتر اجرایی شده است.

استاندار فارس بیان کرد: در فاز دوم نیز طراحی اجرای ۸۰۳ کیلومتر فیبر نوری مصوب انجام شد که امیدواریم با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روند اجرا شتاب گیرد.

رحیمی اظهارداشت: امسال اقدامات ارزنده‌ای از سوی وزارت ارتباطات در فارس صورت گرفت و پروژه‌های متعددی در زمینه اپراتور‌های تلفن همراه و ایجاد پوشش مکالمه تلفن همراه، دسترسی شبکه ملی اطلاعات در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، ایجاد پوشش مکالمه تلفن همراه، افزایش پوشش ارتباطی جاده‌ای تلفن همراه، توسعه تلفن خانگی روستایی با ۵۰ هزار مشترک در این استان اجرایی شد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان