کد خبر: ۱۴۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس:

برنامه‌های دهه مهدویت استان‌فارس تشریح شد/ طرح "سه شنبه‌های مهدوی" گسترش و توسعه می‌یابد

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق گفت: با هماهنگی‌های انجام شده جامعه هدف سه شنبه‌های مهدوی در بسیج با ظرفیت حلقه‌های صالحین، آموزش و پرورش در شبکه شاد و مساجد متمرکز خواهد شد لذا اگر این کار خصوصا در مساجد دنبال شود یک جریان خوب شکل خواهد گرفت.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس در نشست خبری ستاد نکوداشت دهه مهدویت با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: با تدبیر و دستور رهبرانقلاب از ۵ تا ۱۵ ماه شعبان "دهه مهدویت" نام گرفته است که از ۲۹ اسفند ماه سال جاری این دهه آغاز می‌شود. 

وی با بیان اینکه شعار روز اول دهه مهدویت "انتظار، عقلانیت و معنویت" انتخاب شده است، اظهار داشت: برنامه کلیه فعالیت ها در زمینه عترت با دستورالعمل واحدی برای تمامی نهاد ها توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ابلاغ شده و ۱۱ برنامه متمرکز سطح استان برگزار می شود.

حدائق افزود: شعار روز دوم دهه مهدویت "تحول روحی و آمادگی همه جانبه برای ظهور" است و "پویش ویژه وقف مهدوی" با همکاری اداره کل اوقاف راه اندازی شده است تا خیرین بتوانند از راه وقف در مبحث مهدویت شرکت کنند لذا این پویش کمک میکند که قدمی در عرصه مهدویت بردارند، چه خوب است وقف در راستای امام زمان (عج) باشد. 

قائم مقام مهدی موعود(عج) استان فارس از توسعه و گسترش سه شنبه های مهدوی در سه جامعه هدف خبر داد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده جامعه هدف سه شنبه های مهدوی در بسیج با ظرفیت حلقه های صالحین، آموزش و پرورش در شبکه شاد و مساجد متمرکز خواهد شد لذا اگر این کار خصوصا در مساجد دنبال شود یک جریان خوب شکل خواهد گرفت.

بنابه عقیده این کارشناس حوزه مهدویت، جشن خانگی مهدوی در ۹ ربیع الاول با عنوان "مهدیه خانگی" اجرا خواهد شد کما اینکه در گذشته  کسانی در خارج از کشور منزلشان را مهدیه کردند و با آذین بندی و برگزاری دعای سلامتی امام زمان(عج) ارادت خودشان را نسبت به حضرت نشان دادند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین حدائق، جشن عبادت ۱۵ سالگی پسران و جشن نماز دختران در نیمه شعبان، پویش کتاب خوانی "نسیم انتظار" نورافشانی شهر ها، راه اندازی کاروان های شادی و... از برنامه های "دهه مهدویت استان فارس" است.

قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به اینکه پویش "هفت سین مهدوی" راه اندازی شده است؛ گفت: شعار روز سوم  شیعیان و محبین ولی عصر(عج) می‌توانند یک فیلم ۱۲۰ ثانیه از سفره هفت سین همراه با خواندن دعای سلامتی امام زمان (عج) تهیه کنند و ارسال نمایند.

این مقام مسئول شعار های این دهه را مورد اشاره قرار داد و افزود: جامعه اسلامی و همدلی و مواسات مهدوی؛ سرباز پروری برای ظهور با تربیت نسل منتظر(کودکان و نوجوانان مهدوی)؛اقتصاد اسلامی، عدالت و انتظار ظهور؛جوان منتظر انقلابی و آمادگی و تلاش برای تحقق تمدن اسلامی؛دختران، زنان و مادران، زندگی عفیفانه زمینه ساز ظهور؛ مستضعفین، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی از جمله شعار های این دهه هستند که متناسب با عنوان کار های متنوعی انجام صورت می پذیرد.

وی در یایان تصریح کرد: از نیمه شعبان تا نیمه رمضان جشنواره ای با محوریت مهدویت برگزار می شود که اطلاع رسانی بعدا صورت می پذیرد؛ سامانه شورای عالی قرآن و عترت راه اندازی می شود و کلیه گزارش ها به صورت روزمره بارگزاری خواهد شد.

گفتنی است دهه مهدویت از ۲۹ اسفند ماه سال جاری تا ۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ مصادف با ۵ تا ۱۵ ماه شعبان می‌باشد.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان