کد خبر: ۱۴۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
وزیرارتباطات خبرداد:

آغاز عملیات اجرایی مرکز داده بزرگ جنوب کشور در شیراز/ برگزاری جشن روز جهانی ارتباطات به میزبانی کلانشهر شیراز

وزیر ارتباطات از آغاز عملیات اجرایی مرکز داده بزرگ جنوب کشور در منطقه قصردشت شیراز با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شرکت همراه اول خبر داد
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدجواد آذری جهرمی امروز در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی فارس و کنترل پیشرفت مصوبات سفر خردادماه خود، با بیان اینکه کار اصلی توسعه ارتباطات در فارس بر دوش همراه اول است، گفت: طرح‌های مخابراتی فارس در ٥ فاز تعریف شده که چهار فاز آن تا اردیبهشت ماه ١٤٠٠ و فاز آخر نیز تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی از احداث ۷ سایت جدید در راستای توسعه ارتباطاتی در شهر صدرا خبر داد و افزود: تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰، افزایش ارتقای ٧ سایت که معادل ٥٠ درصد رشد ظرفیت پهنای باند در صدرا می‌شود، توسط همراه اول اجرایی خواهد شد.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز عملیات اجرایی مرکز داده بزرگ جنوب کشور در منطقه قصردشت شیراز با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شرکت همراه اول خبر داد و گفت: این مرکز ٥ برابر بزرگتر از بزرگترین دیتا سنتر فعال شیراز است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار کرد: مرکز داده بزرگ جنوب کشور به یک مرکز اصلی فناوری اطلاعات در کشور تبدیل خواهد شد و هم زیرساخت‌های لازم برلی کسب و کارهای دیجیتال در فارس را فراهم می‌کند.

آذری جهرمی همچنین برنامه زمانبندی بهره‌برداری از این پروژه را ١٨ ماهه اعلام کرد.

وی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن منطقه تخت جمشید و حرم مطهر احمدبن موسی به ۵G تا اردیبهشت ماه ١٤٠٠ توسط شرکت ایرانسل خبر داد و گفت: این فناوری برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و باغ ارم نیز هفته سوم فرودین ماه ١٤٠٠ توسط همراه اول اجرایی می‌شود.

آذری‌جهرمی اظهارکرد: همانگونه که در مجموعه جهانی تخت‌جمشید، شرکت آسیا تک وای فای به کار گذاشته، در مقبره کوروش نیز برای گردشگران این کار باید انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از برگزاری جشن روز جهانی ارتباطات به میزبانی کلانشهر شیراز خبر داد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان