کد خبر: ۱۴۵۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

منتظر امام زمان(عج) استکبار ستیز است/ سال ۱۴۰۰ سال مهدویت است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام گفت: سال ۱۴۰۰ سال مهدویت است، چون شروع و پایانش دهه مهدویت است و در این سال باید از خدا بخواهیم تا هم زمینه ظهور مهیا و هم مشکلات جامعه برطرف شود.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، عنوان کرد: در این ایام ولادت امام حسین علیه السلام، قمر بنی هاشم اباالفضل العباس علیه السلام و امام سجاد علیه السلام و آغاز دهه مهدویت است که پایان آن با ولادت امان زمان(عج) پایان می یابد و آغاز سال نو که مقارن با نیمه شعبان شده است.

وی با بیان اینکه در همه دنیا بگردیم روزی بالاتر و والاتر از نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج) نیست، اظهار کرد: منتظر امام زمان(عج)، استکبار ستیز است و از همین رو است که مبارزه با آمریکا، باعنوان سردمدار استکبار، مبارزه در راستای انتظار امام زمان است و نمی‌شود امام زمان ظهور کند و اسراییل برجا باشد چون آن‌ها ظالم‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات بسیار حساسی است چراکه حاضر و ناظر بودن مردم و اعلام یاری آن‌ها با امام زمان (عج) زمینه‌ساز ظهور است، پس از هم اکنون باید در این فکر باشیم و نیت کنیم که انتخابات ما می‌خواهد زمینه ساز ظهور مهدی موعود باشد و با این دید پای صندوق رای برویم.

آیت الله دژکام رواج عدالت خواهی و عدالت طلبی را یکی از نشانه های ظهور دانست و افزود: دستگاه قضایی امروزه واقعا پای کار ایستاده تا عدالت محقق شود و انتظار داریم که مرکز پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با برگزاری دوره های آموزشی و برنامه های مختلف، باعث بالا بردن اطلاعات و آگاه سازی افراد جامعه جهت مطالبه گری صحیح و عدالت طلبی همراه با احترام و ادب شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اول سال ۱۴۰۰ دهه مهدویت و روز نیمه شعبان است و آخر آن هم دهه مهدویت و نیمه شعبان است، اظهار کرد: مملکت ما، مملکت امام زمان(عج) است و همه ما بر سر سفره امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نشسته ایم و به مهدی فاطمه می گوییم روز جمعه روز توست و روز ظهور و فرج تو است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید حق خود را مطالبه کنند، بر این نکته نیز تاکید کرد که مطالبه حق باید مودبانه باشد چون مسوول هم مسلمان و مومن است و احترام دارد؛ از همین رو نباید حق‌طلبی و عدالت‌خواهی را با بی‌ادبی اشتباه گرفت.

آیت الله دژکام درپایان ابرازکرد: همانطور که مدیر حق ندارد بگوید مردم عدالت را طلب می‌کنند، مردم هم با راهنمایی فرهیختگان، آداب سخن‌گفتن را رعایت کنند؛ زیرا مومنان بین خود رحم دارند گرچه خوشبختانه این موضوع در جامعه در حال نهادینه شدن است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
لطفی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
0
میشه بفرمایید حضرتعالی چه برنامه ای جهت نیمه شعبان دارید
فکری به حال دفتر کنید