کد خبر: ۱۴۵۲۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
توزیع میوه تنظیم بازار در آستانه ایام نوروز؛

آماده سازی بیش از 100نقطه از شهرشیراز جهت مراکز توزیع میوه شب‌عید

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، عنوان کرد: بیش از 100نقطه از شهر شیراز جهت مراکز توزیع میوه شب عید در نظر گرفته شده و به همکاران و بازرسان صمت نیز گفته شده بازار را رصد کنند چنانچه نیاز به افزایش این مراکز بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام خواهیم کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، وحیدرضا محمودزاده در گفتگو با خبرنگار این رسانه به نحوه توزیع میوه شب عید و قیمت تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: همانطور که از ماه ها قبل قول داده بودیم که کار ذخیره سازی سیب و پرتقال جهت بازار شب عید در دستور کار است، این اقدام به خوبی انجام شد و به موقع هم به مرحله توزیع در بازار رسید.

وی افزود: از آنجا که که باید قیمت‌های این دو میوه که در قالب تنظیم بازار عرضه می شوند، از قیمتهای سطح عمومی بازار پایین تر باشد تا تمایل و رغبتی برای خرید داشته باشد، در کارگروه تنظیم بازارقیمت در نظر گرفته شده برای هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز ۸ و برای پرتقال تامسون ۱۰ هزار تومان است که از روز گذشته در مراکز منتخب در حال توزیع است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  فارس در پاسخ به این سوال که در شهر شیراز چند غرفه جهت توزیع در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بیش از 100نقطه از شهر شیراز جهت مراکز توزیع میوه شب عید در نظر گرفته شده و به همکاران و بازرسان صمت نیز گفته شده بازار را رصد کنند چنانچه نیاز به افزایش این مراکز بود در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام خواهیم کرد.

محمودزاده افزود: در کنار این مراکز، تعاونی های کارکنان دولت و تعاونی های کارگری و ادارات و ارگانهای مختلف نیز می توانند جهت تهیه میوه کارکنان خود به سردخانه های ما مراجعه کرد و میوه دریافت کنند، همچنین برای اینکه بوروکراسی های اداری حذف و کار به سرعت انجام شود همکاران تعاونی روستایی و اداره صنعت، معدن و تجارت در سردخانه ها جهت تحویل میوه به تعاونی ها حضور دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها نیز عاملانی در نظر گرفته شده که با مراجعه به سردخانه ها می‌توانند سهمیه میوه تنظیم بازار را دریافت و در مراکز مشخص شده توزیع کنند، نقاط توزیع نیز توسط سازمان صمت هر شهرستان مشخص می‌شود و بر اساس جمعیت هر شهر میزان میوه دریافتی تعیین می گردد.

معاون سازمان صمت فارس در خصوص نظارت‌هایی که در راستای جلوگیری از اختلال در توزیع و قیمت به وجود می آید، اظهار کرد: از بعد نظارت در فرایند عرضه میوه نیز بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی بر فرایند عرضه نظارت دارند و چنانچه شهروندان شکایتی داشته باشند می توانند با شماره تلفن های 124سازمان صمت، یا شماره 2340000 اتاق اصناف تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

محمود زاده در پایان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود به تناسب توزیع میوه های تنظیم بازار سطح قیمت دیگر میوه ها نیز در بازار رو به کاهش برود.

انتهای پیام/س/ر
برچسب ها: میوه ، تنظیم بازار ، فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
0
میوه ها درهم عرضه میشود. مردم تمایلی به خرید میوه درهم ندارند. میوه درهم.در غرفه های دروازه کازرون ارزانتر از این قیمت‌ها عرضه میشود. آقایان مسوول به روانشناسی مردم توجه کنید.مردم سبدها ی میوه ای که یک کیلو روی آن خوب وبقیه نامرغوب هست .نمی خرند!!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
0
میوه ها درهم عرضه میشود. مردم تمایلی به خرید میوه درهم ندارند. میوه درهم.در غرفه های دروازه کازرون ارزانتر از این قیمت‌ها عرضه میشود. آقایان مسوول به روانشناسی مردم توجه کنید.مردم سبدها ی میوه ای که یک کیلو روی آن خوب وبقیه نامرغوب هست .نمی خرند!!!!