کد خبر: ۱۴۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

اجرای طرح ابتکاری سایبان در باغات ارسنجان

طرح سایبان باغ میوه به صورت ابتکاری توسط یکی از باغداران شهرستان ارسنجان اجرا شد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، سید ناصر حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: ایجاد سایبان در بیش از یکصد درخت زرد آلو، بادام و گوجه سبز توسط باغدار پیشرو، ابراهیم اسکندری در منطقه نعمت آباد اجرا شد.

وی افزود: طرح ایجاد سایبان باغات در راستای پیشگیری از مخاطرات حوادث غیر مترقبه برای محافظت از محصولات و درختان از سرمازدگی، آفتاب سوختگی، بارش باران، تگرگ و برف و هجوم آفات اجرا می‌شود.

حسینی بیان کرد: احداث سایبان یک نوع شیوه نوین  در کشاورزی است.

در این روش با استفاده از پوشش‌های خاصی مانند: سایه اندازها، توری‌های ضد تگرگ، توری‌های ضد حشرات و پوشش‌های باد شکن نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و غیر زنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می‌شود.

کارشناس مسئول باغبانی جهادکشاورزی شهرستان ارسنجان هم در خصوص شیوه حمایتی دولت از این گونه طرح‌ها گفت: احداث سایبان از جمله طرح‌های اولویت دار بخش باغبانی برای دریافت تسهیلات است.

رضا علی ملک حسینی اظهار کرد:متقاضیان اجرای طرح‌های سایبان باغ می‌توانند پس از اخذ مجوز لازم از سازمان جهاد کشاورزی و ثبت نام در سامانه تسهیلاتی و طی مراحل لازم در ردیف دریافت تسهیلات کم بهره قرار گیرند.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان