کد خبر: ۱۴۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
استاندار فارس در پاسخ به «شیرازه» تاکیدکرد؛

رصد مستمر بازار توسط بازرسین صمت و تعزیرات/ در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی شود

گرانی کالاها و ایستادن در صف‌های طولانی، امان مردم را بریده است؛ مردم خواستار پاسخ‌گویی استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل تعزیرات به عنوان متولیان اصلی کنترل بازار هستند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، این روزها غصه‌ مردم، گرانی کالاها و ایستادن در صف‌های دریافت اقلام خوراکی از جمله مرغ، روغن و سایر نیازهای اولیه زندگی است؛ همان نیازهایی که قرار بود به وفور و راحتی در اختیار مردم باشد، قرار بود مردم به ۴۵ هزار تومان یارانه نیازی نداشته باشند، قرار بود به عقب برنگردند و صف در کار نباشد، قرار بود عزّت مردم حفظ شود و قرار بود وضعیت اقتصادی بهبود یابد اما این شعارها، هرگز محقق نشد و حتی مردم شاهد نتیجه عکس این شعارها هستند.

مردم خواستار پاسخ‌گویی مسئولان به عنوان متولیان اصلی وضعیت موجود هستند.


استاندار فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شیرازه به پاسخگویی این سوال برآمد و گفت: اولین توصیه من به مردم این است که علی رغم اینکه می‌دانیم مشکلات مستولی بر مردم و جامعه است، تقاضاهای خود را برنامه ریزی و کنترل شده ارائه کنند که موجب کمبود کالا نشود، یعنی به اندازه نیاز روزانه و هفتگی خود خرید کنیم تا در چنین شرایطی کمبود کالا در بازار ایجاد نشود.

عنایت الله رحیمی، اظهار کرد: ما سعی کرده ایم که کالاهای اساسی از قبیل برنج، روغن، مرغ، گوشت و... را به اندازه کافی در بازار ارائه کنیم، همچنین میوه عید هم به اندازه کافی خریداری شده و در حال توزیع است در نتیجه در این زمینه اگر بتوانیم هم عرضه را مناسب توزیع کنیم و هم تقاضاها را برنامه ریزی شده پیش ببریم مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: تاکید کرده ایم که سازمان صمت و بسیج اصناف کنترل‌های لازم بر نحوه فروش و قیمت گذاری داشته باشند و اگر در این زمینه‌ها کسی تخلفی انجام داد، بازرسی تعزیرات حتما بررسی و رسیدگی کرده و با متخلفین برخورد قانون خواهد شد. 

رحیمی به این نکته نیز اشاره کرد که پرتقال و سیب که میوه تنظیم بازار هستند توسط سازمان صمت استان در مراکز تعیین شده در حال توزیع است، مرغ گرم و منجمد نیز توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان در فروشگاه‌ها در حال توزیع و فروش است موارد دیگر و کالاها و اقلام مورد نیاز هم که تحت کنترل سازمان صمت و تعزیرات و بسیج اصناف در بازار ارائه می‌شود.

رصد مستمر بازار توسط بازرسین صمت و تعزیرات/ در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی شود

استاندار فارس با بیان اینکه در همین راستا از ادارات مذکور خواسته شده کنترل و نظارت‌ها به طور دقیق و مرتب صورت گیرد، عنوان کرد: اگر به علت گستردگی استان، ارزاقی توسط فروشندگان خارج از ضابطه و قانون توزیع شد که به دور از چشم بازرسان بود از مردم خواسته می‌شود با تماس با سازمان صمت و تعزیرات حکومتی فارس موارد تخلف را اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

رحیمی در پاسخ به علت گرانی‌های افسار گسیخته مرغ و تنش در بازار این محصول گفت: در حال حاضر 25 فروشگاه مشخص و مورد تایید در استان، مرغ گرم را به قیمت مصوب 21 هزار تا 23هزار تومان به فروش می رسانند، همچنین مرغ منجمد نیز به اندازه کافی با قیمت 15 هزار و 500 عرضه می شود، اما متاسفانه در قسمت‌هایی از استان شاهد هستیم که این قیمت‌ها رعایت نشده و تخلفاتی انجام می‌شود که نیاز به نظارت بیشتر و دقیق‌تر بازرسین بازار می باشد.

استاندار فارس در پایان تصریح کرد: دستور داده شده که به طور مستمر به ویژه در ایام نوروز بازار رصد شود تا با هر نوع گران فروشی که بالاتر از نرخ مصوب ارائه می‌شود برخورد قانونی صورت گیرد.

پایگاه خبری تحلیلی شیرازه در پاسخ به مطالبه مردم، با متولیان اصلی کنترل بازار مصاحبه و در این رسانه منتشر می‌کند لذا مردم می‌توانند با دنبال‌کردن اخبار شیرازه، پیگیر پاسخ دیگر مسئولان در روزهای آینده باشند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان