کد خبر: ۱۴۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰

ارائه خدمات بستری به بیش از ۲۲ هزار مبتلای قطعی کووید ۱۹ در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام شناسایی بیش از ۱۸۲ هزار بیمار قطعی مبتلا به کروناویروس در فارس، با قدردانی از تیم‌های بهداشتی، گفت: با تلاش جهادگونه مدافعان سلامت در بخش‌های بهداشت، ۸۵ درصد از این مبتلایان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، اورنگ ایلامی در حاشیه بازدید مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت از بیمارستان‌‌های شیراز، با اشاره به تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به کووید ۱۹ در فارس گفت: با حمایت ویژه رئیس دانشگاه و تلاش مدافعان سلامت، بیش از ۱۶۰هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند و ۲۲۰۶۲ بیمار مثبت قطعی نیز به صورت بستری خدمات درمانی دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: موفقیت دانشگاه، با تلاش نیروهای بهداشت و با خدمات جهادگونه پزشکان، پرستاران و سایر اعضای تیم درمان تکمیل شده و نتیجه آن جایگاه برتر استان فارس در درمان بیماران کووید۱۹ در میان سایر استان های کشور است.

این عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا افزود: اساتید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با استفاده از دانش روز دنیا و فناوری ها و داروهای پیشرفته مورد تایید، نسبت به درمان بیماران اقدام می کنند و ارائه خدمات با کیفیت پرستاری توسط مدافعان سلامت در بیمارستان ها باعث شده تا بیش از ۸۰درصد بیماران نیازمند خدمات بستری با حال عمومی خوب به آغوش خانواده های خود باز گردند.

این متخصص عفونی اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین چالش درمان را بیماران با حال عمومی وخیم دانست و گفت: در حال حاضر ۹۲ بیمار کووید ۱۹ در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند و از این تعداد ۳۲ بیمار به علت عوارض شدید بیماری تحت درمان با دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفته اند.

ایلامی ضمن تقدیر از تلاش همه اعضای تیم درمان در بیمارستان ها گفت: تیم درمان با از جان گذشتگی و تقدیم شهدای مدافع سلامت، برای نجات جان بیماران تلاش می کنند و در این راستا از مردم عزیز استان خواهش می کنیم ضمن دعا برای توفیق مدافعان سلامت و شفای بیماران با رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی یاری گر این عزیزان جان برکف باشند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان