کد خبر: ۱۴۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

سرقت طارونه‌های نخل‌ِنَر، صدای نخلداران خشتی را بلندکرد

همزمان با فرارسیدن فصل گرده افشانی نخلستان‌های بخش خشت، یکی از دغدغه‌های اصلی نخلداران این منطقه، سرقت «طارونه‌های نخل‌نر» است، گونه‌ای کمیاب که پایه و اساس باروری و فرآوری این محصول با ارزش است.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، نوروزی یک از کشاورزان شهرستان کازرون بخش خشت برای این پایگاه خبری نوشت: همزمان با فرارسیدن فصل گرده افشانی نخلستان‌های بخش خشت، یکی از دغدغه‌های اصلی نخلداران این منطقه، سرقت «طارونه‌های نخل‌نر» است، گونه‌ای کمیاب که پایه و اساس باروری و فرآوری این محصول با ارزش است.

کمیاب بودن رقم نخل‌نر از یک سو، و قیمت بالای این طارونه‌ها از سوی دیگر باعث شده تا زمینه سو استفاده عده‌ای سودجو را به دنبال داشته باشد، عاملی که این روزها، آه از نهاد نخلداران بلند کرده است. 

با توجه به اینکه بخش خشت با داشتن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نخل و تولید سالانه بیش از۴۰ هزار تن رطب و خرما، از مرکز مهم تولید این محصول محسوب می‌شود، می‌طلبد مثل گذشته دستگاه‌های امنیتی و قضایی که برخوردهای قانونی و قاطع با متخلفان داشته اند، این بارهم عاملان این سرقت ها را شناسایی و برخورد جدی داشته،  تا مرهمی بر زحمات و تلاش‌های نخلداران باشد.

سرقت طارونه‌های نخل‌ِنَر، صدای نخلداران خشتی را بلندکرد

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان