کد خبر: ۱۴۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰

نجات مرد۴۰ ساله بعد از ۴ روز از چاه ۶۰ متری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز از عملیات موفقیت آمیز آتش‌نشانان شیراز برای نجات مرد گیرافتاده در چاه ۶۰ متری بعد از ۴ روز خبرداد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، محمد هادی قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه امروز افراد عبوری از کنار چاهی که در اطراف باغ‌های شهرستان خرامه قرار دارد متوجه فریاد‌هایی شدند، اظهار کرد: پس از نزدیک شدن به چاه از وجود فردی در آن اطلاع پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از این موضوع و هماهنگی با ستاد مدیریت بحران، آتش نشانان عازم محل حادثه شدند، ادامه داد: با توجه به حساسیت عملیات، گروه تخصصی امداد و نجات تیم‌چاه‌نورد از ایستگاه ۱۲ در کمترین زمان در شهرستان خرامه و محل مورد نظر حاضر شدند.

قانع افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل و بررسی صحنه مشاهده کردند که یک مرد حدودا ۴۰ ساله که ۴ روز پیش وارد چاه ۶۰ متری شده بود به علت عمق زیاد، در چاه گرفتار و قادر به خارج شدن از آن نبود.

وی گفت: با مشاهده وضعیت موجود، آتش نشانان بلافاصله با تمام توان و ظرفیت عملیات نجات را آغاز کردند و در مرحله نخست برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ثانویه اقدام به ایمن‌سازی محدوده عملیاتی کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: شرایط ویژه محل حادثه و دیواره چاه از جمله سستی زمین و عدم اجرای کارگاه بر روی دهانه چاه شرایط دشواری را برای فعالیت آتش‌نشانان ایجاد کرده بود و تغییرات ناگهانی در شرایط صحنه حادثه باعث شده بود که هر بار استراتژی عملیاتی جدیدی در دستور کار قرار بگیرد.
وی افزود: با وجود دشواری و حساسیت بالای عملیات، آتش نشانان که تمام تجهیزات و امکانات عملیاتی را برای نجات جان فرد گرفتار در چاه به کار گرفته بودند پس از حدود یک ساعت تلاش مستمر موفق شدند او را به سلامت نجات داده و به خارج از چاه منتقل کنند.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان