کد خبر: ۱۴۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در گفتگو با «شیرازه»؛

مجموعه تخت جمشید باز است/ بازدید 41هزارنفر از مجموعه‌های تاریخی و باستانی در سراسر فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در خصوص باز یا بسته بودن مجموعه تاریخی تخت جمشید گفت: این مجموعه از همان ابتدای نوروز هم باز بوده و تا کنون تصمیمی بر تعطیلی آن گرفته نشده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مصیب امیری در گفتگو با خبرنگار این رسانه، از بازدید حدود 41هزار نفر از مجموعه های تاریخی و آثار باستانی استان خبر داد و گفت: از 25اسفندماه تا دوم فروردین سال جاری این تعداد گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن مختلف استان فارس (آنان که دارای بلیط فروشی هستند) بازدید کرده‌اند.

امیری با اشاره به اینکه، اماکن نوبت بندی شده اند و در هر دوره یک ساعته، تعداد محدودی اجازه بازدید از اماکن تاریخی و باستانی را دارند، گفت: اگر چه به خاطر محدودیت‌های کرونایی و عدم مسافرت هموطنان، در هر نوبت تعداد به حد کافی هم نمی‌رسد اما باز تاکید ما بر این بوده که در اماکن سربسته نهایت رعایت پروتکل‌ها شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی جهت حضور در اماکن تاریخی و مجموعه‌های تحت نظارت میراث فرهنگی، عنوان کرد: سعی می‌کنیم در اماکنی که مسقف و سربسته هستند تمام نکات رعایت شوند و بیش از ظرفیت اعلام شده مراجعه کننده پذیرش نشوند.

امیری با اشاره به اینکه مراجعه کنندگان می‌توانند به دو صورت اینترنتی و حضوری اقدام به تهیه بلیط کنند، اظهار کرد: آن دسته از افراد که بلیط اینترنتی تهیه می‌کنند، می‌توانند ساعات مشخص جهت بازدید را در سامانه مشاهده کنند و در صورت باز بودن نوبت دهی اقدام به خرید بلیط کنند.

وی در خصوص باز یا بسته بودن مجموعه تاریخی تخت جمشید که شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده است، عنوان کرد: این مجموعه از همان ابتدای نوروز هم باز بوده و تا کنون تصمیمی بر تعطیلی آن گرفته نشده است.

امیری با بیان اینکه مجموعه تخت جمشید به خاطر فضای گسترده و رو بازی که دارد و همچنین تعداد کم بازدید کننده که تا کنون داشته است، تعطیل نشده اما باز ماندن یا بسته بودن هر مجموعه تاریخی و باستانی بستگی به تصمیم ستاد کرونای استانی و وضعیت رنگ بندی هر شهر دارد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان