کد خبر: ۱۴۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰

بستری ۱۲۳ بیمار جدید کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز سوم فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، سید روح اله حسینی با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۸۰ هزار و ۳۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۸۲ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۵۵ هزار و ۴۷۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۸۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۷ هزار و ۶۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز با اضافه شدن ۱۲۳ بیمار جدید ۶۰۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۷۲ ساعت گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۳۴۸ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۶ هزار و ۹۷۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رعایت اصول بهداشتی/پرهیز از سفر به مناطق پُرخطر/برگزاری دورهمی‌های مجازی در نوروز

وی با هشدار بر افزایش روند موارد بستری مبتلایان کووید۱۹ در بیمارستان های استان، همچنین تغییر وضعیت کرونا در شهرستان ها به سمت وضعیت پُرخطر، توصیه کرد تا از سفر در تعطیلات نوروز به ویژه به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز پرهیز کرده و مسافران به این شهرستان ها به منزل خود بازگردند.

حسینی با تاکید بر اینکه روزانه می توان به صورت تلفنی و مجازی با خانواده در تماس بود، توصیه کرد تا دورهمی های خانوادگی را به صورت مجازی برگزار کرده تا خود، خانواده واطرافیان را از ابتلا به این ویروس خطرناک دور نگهداریم و با قطع زنجیره انتقال این بیماری، یاریگر مدافعان سلامت باشیم.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا نوروز را با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، شستشوی مرتب دستها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی سپری کنند.

انتهای پیام/س/ر
برچسب ها: اخرین آمار ، کرونا ، فارس
نظرات بینندگان