کد خبر: ۱۴۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
رئیس سازمان آتش‌نشانی در گفتگو با «شیرازه» مطرح کرد؛

انجام ۱۰۳ ماموریت از ابتدای نوروز تا کنون در آتش‌نشانی شیراز

قانع از انجام ۱۰۳ ماموریت در شهر شیراز خبر داد و گفت: سازمان آتش‌نشانی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا صبح چهارم فروردین ماه در ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی به صورت شبانه روزی این تعداد مأموریت را تحت پوشش قرار داده است.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، محمد هادی قانع در گفتگو با خبرنگار این رسانه از انجام ۱۰۳ ماموریت در شهر شیراز خبر داد و گفت: سازمان آتش‌نشانی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا صبح چهارم فروردین ماه در ۲۴ ایستگاه آتش نشانی به صورت شبانه روزی این تعداد مأموریت را تحت پوشش قرار داده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: این ماموریتها شامل آتش سوزی، امداد ونجات و حیات‌وحش بوده است.

وی با توجه به قرار داشتن در ایام نوروز و تعطیلات چند نکته را متذکر شد و گفت: در خصوص ایام عید و تعطیلات نوروز، درخواستی که از شهروندان داریم به خصوص در رابطه با جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، این است که حتی الامکان از منزل خارج نشوند، اما اگر نیاز بود چند روز در منزل نباشند حتما از کنتور اصلی برق، گاز و آب را قطع کنند تا منجر به حادثه نشود.

قانع ادامه داد: هموطنان اگر در طبیعت حضور پیدا می‌کنند از برپایی آتش به ویژه در زمان وزش باد خودداری کنند.

وی همچنین اظهارکرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد طی دو روز آینده، سازمان آتش نشانی هم بیانیه‌ای صادر کرده و از شهروندان خواسته تا روز پنج شنبه از حضور در مراکز شهری خودداری کنند، از سازه‌های مرتفع و درختانی که در بخش‌های مختلف قرار گرفته‌اند همچنین از تابلوهای تبلیغاتی فاصله بگیرند.

قانع با تاکید بر اینکه شهروندان تا حد ممکن از آسانسور استفاده نکنند، افزود: چرا که در زمان وزش شدید باد و طوفان امکان قطعی برق بسیار  زیاد است و یکی از عملیاتهایی که ما در اینگونه مواقع انجام می‌دهیم امداد آسانسور است که ناشی از گیر کردن افراد در آسانسور می باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اضافه کرد: شهروندان در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره قرار نگیرند و پس از تمام شدن وزش باد حتما لوله‌های دودکش بخاری ها و آبگرمکن و سایر تجهیزات را چک کنند و در زمان وزش شدید باد در محیط پشت بام نیز قرار نگیرند.

قانع در پایان توصیه‌ای هم به شهروندانی که در آپارتمان و مجتمع های مسکونی زندگی می‌کنند کرد و گفت: اگر در ساختمان آپارتمانی هستند و در بالکن منزل وسائلی مثل گلدان و اشیا تزئینی دارند آنها را جا به جا کنند تا در هنگام وزش شدید باد به علت سقوط این اشیا برای دیگران حادثه آفرین نباشد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان