کد خبر: ۱۴۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از قاچاق ۱۳هزارليتر نفت‌سفید تا کلاهبرداری در قالب فروش ماسک و دستکش

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

دستگيري قاچاقچي و كشف 113 كيلو ترياك

فرمانده انتظامی استان، گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "داراب"، 113 کیلو تریاک کشف و يك قاچاقچی نيز دستگیر شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی در این خصوص اظهار کرد: مأموران انتظامی "داراب" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهي به این شهرستان، به يك سواري پرايد كه حركات مشكوكي داشت مظنون و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي ادامه داد: مأموران انتظامی شهرستان داراب موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 113 کیلو تریاک کشف كنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این راستا يك قاچاقچی حرفه‌اي دستگیر و تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: در سال جديد مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار اين فرماندهي قرار دارد.

سارقان اماکن خصوصی با 34 فقره سرقت به دام افتادند 

فرمانده انتظامی"شیراز" گفت: اعضاي باند 3 نفره سارقان اماکن خصوصی با 34 فقره سرقت روانه زندان شدند. 

فرج شجاعي، بيان كرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصي در شهرستان شیراز، موضوع شناسايي و دستگيري اعضاي باند سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران کلانتری "34 جام جم" در بررسي‌هاي اوليه و با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي، موفق به شناسايي اعضاي باند سارقان در يكي از محله‌هاي شيراز شدند.

فرمانده انتظامی "شیراز" با بيان اينكه ماموران موفق شدند در يك عمليات ضربتي هر 3 سارق كه اعضاي يك باند بودند را دستگير و به كلانتري منتقل كنند، تصريح كرد: متهمان در بازجويي فني و تخصصي و مواجه شدن با ادله و مستندات پليس چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشتند و به 34 فقره سرقت از اماكن خصوصي اقرار كردند.

شجاعي با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهمان مقادیری اموال مسروقه از نوع نردبان آهنی، کولر آبی، چهار پایه، سطل آشغالی بزرگ مربوط به شهرداری، خاموت بالابر ساختمانی، کنتور و پمپ آب، موتور کولر، دوچرخه بیدود، ضبط خودرو، انجین موتورسیکلت،  جک، دستگاه فارس بر، گوشی موبایل، دریل و یک دستگاه پیکور و ... کشف شد، خاطر نشان كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را یک ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

وی با بيان اينكه متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنيت عمومی را از طريق تماس با مرکز 110 به پلیس اطلاع دهند.

84 راس گوسفند قاچاق در "زرين‌دشت" 

فرمانده انتظامی شهرستان "زرین‌دشت" از كشف 84 رأس گوسفند قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 400 میلیون ريال خبر داد.

محمد بردبار، اظهار كرد: مأموران پليس آگاهي "زرين‌دشت" هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك دستگاه كاميون حامل احشام مشكوك و آن را براي بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازديد از اين خودرو، 84 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز که در حال انتقال به نقاط مرکزی کشور بود کشف و در این رابطه 2 نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "زرین‌دشت" با تأکید بر اينكه ارزش گوسفند‌هاي کشف شده بنا به نظر کارشناسان، 2 ميليارد و 400 میلیون ريال برآورد شده است، افزود: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كشف میلیاردی كالاي قاچاق در "فیروزآباد"

فرمانده انتظامي شهرستان "فیروزآباد" از كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 7 ميليارد و 960 ميليون ريال خبر داد.

مهدی جوکار، عنوان کرد: در راستاي اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگيري از هدر رفت سرمايه‌هاي ملي، ماموران انتظامي شهرستان "فیروزآباد" هنگام كنترل محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه كاميون مشكوك و آن را متوقف كردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، 19 دستگاه گیربکس، 17 حلقه لاستیک، 12 دستگاه موتور خودرو، 5 عدد میل لنگ و 2 عدد دیفرانسیل و سرسیلندر خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني و گمركي را كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "فیروزآباد" با بيان اينكه ارزش اين محموله‌هاي قاچاق برابر نظر كارشناسان، 7 ميليارد و 960 ميليون ريال برآورد شده است، افزود: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

جوکار تصريح كرد: پليس با اقتدار كامل در حوزه مبارزه با قاچاق كالا به منظور تحقق شعار سال و تامين سلامت و امنيت شهروندان، با قانون شكنان برخورد خواهد كرد.

توقیف موتورسيکلت قاچاق 7 ميلياردي در "کازرون" 

جانشین فرمانده انتظامي "کازرون" از توقیف يك دستگاه موتورسيکلت قاچاق به ارزش 7 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

حجت‌اله احمدیان، در تشريح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي کلانتری "12 حضرتی" حين گشت‌زني در حوزه استحفاظي، به يك دستگاه موتورسيکلت هوندا 1100 سی سی كه در حال حرکات غیر متعارف بود مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي با بيان اينكه در بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد موتورسيكلت مذكور قاچاق و از مبادي غير قانوني وارد كشور شده است، افزود: کارشناسان ارزش آن را 7 ميليارد ريال برآورد کرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامي شهرستان کازرون با بيان اينكه مالک موتورسیکلت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق کالا يکي از اهداف پليس در راستاي تامين امنيت پايدار در جامعه است.

كشف كالاي قاچاق 9 ميلياردي در "ممسني"

فرمانده انتظامي شهرستان "ممسني" از توقيف يك دستگاه اتوبوس حامل كالاي قاچاق به ارزش 9 ميليارد ريال خبر داد.

محمد نيكبخت، بيان كرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامي "ممسني" با اقدامات فني و تخصصي از تردد يك دستگاه اتوبوس حامل بار در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: سريعا ماموران انتظامي به محور مذكور اعزام و حین کنترل خودروهاي عبوري، اتوبوس حامل بار را شناسايي و آن را براي برسي بيشتر به مقر انتظامي انتقال دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان "ممسني" عنوان کرد: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 10 دستگاه  هلی شات، 6 دستگاه دوربین نقشه برداری و ۸۰ کیلوگرم  مغز بادام هندی خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمركي که در قسمت‌های مختلف اتوبوس جاسازي شده بود کشف كنند.

نيكبخت با بيان اينكه در اين راستا يك نفر متهم دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، افزود: ارزش اين محموله‌ قاچاق برابر نظر كارشناسان، 9 ميليارد ريال برآورد شده است.

كشف 40 كيلو ترياك در بازرسي از پژو

فرمانده انتظامی شهرستان "زرین‌دشت" گفت: در بازرسي از يك سواري پژو، 40 کیلو تریاک كشف شد.
"محمد بردبار" ، اظهار کرد: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر "زرين‌دشت" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "لارستان-جهرم"، به یک دستگاه پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي بيان کرد: مأموران در بازرسي از اين خودرو، 40 كيلو ترياك که به طرز ماهرانه‌ای زیر کاپوت جاسازی شده بود کشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "زرین دشت" با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، گفت: برخورد با قاچاقچيان به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است.

كشف 51 كيلو ترياك در"جهرم"

فرمانده انتظامی"جهرم" از کشف 51 کیلو تریاک در بازرسي از یک دستگاه كاميون در آن شهرستان خبر داد.

خسرو رزمجويي، بيان كرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "جهرم" با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند يك دستگاه كاميون قصد انتقال مواد مخدر از محورهاي مواصلاتي اين شهرستان به تهران را دارد كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران سريعا به محور مذكور اعرام و 2 خودرو سواري 405 و پرايد با 4 سرنشين كه در حال انتقال مواد مخدر به درون يك دستگاه كاميون بودند را شناسايي كردند.

فرمانده انتظامی"جهرم" با بيان اينكه ماموران انتظامي موفق شدند در اين خصوص هر 3 خودرو با 5 سرنشين را توقيف و به مقر انتظامي انتقال دهند، گفت: در بازرسي از كاميون، 51 كيلو ترياك كشف شد. 

رزمجويي خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

اختلاف پسر با  پدر منجر به قتل شد 

فرمانده انتظامی شهرستان "جهرم" از دستگیری فردي در كمتر از 6 ساعت خبر داد كه پدر 48 ساله خود را با اسلحه كشته بود.

خسرو رزمجويي، در تشریح این خبر افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پليسي 110 مبنی بر وقوع یک فقره خودكشي در يكي از بخش‌هاي جهرم، بلافاصله اكيپي از ماموران جنايي پليس آگاهي براي بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وي افزود: پس از حضور ماموران در محل، پسر متوفي به مامورين مراجعه و اظهار کرد: به اتفاق خانواده جهت مراسم عروسي از منزل خارج شده بوديم و پس از بازگشت متوجه شديم پدرم با اسلحه اقدام به خودكشي كرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان" جهرم" عنوان كرد: ماموان پس از كنترل صحنه جرم تحقيقات خود را در اين رابطه آغاز كردند و با انجام يكسري اقدامات اطلاعاتي و پليسي، مطلع شدند كه صحنه جرم دست كاري شده است.

رزمجويي تصريح كرد: در همين رابطه ماموران انتظامي پسر فرد متوفي را دستگير و جهت تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي منتقل كردند.

وی خاطر نشان كرد: فرد دستگير شده در بازجویی تخصصي كارآگاهان پليس آكاهي، اقرار كرد كه به دليل اختلاف با پدرم، با يك قبضه اسلحه سوزني وي را به قتل و سپس صحنه جرم را دستكاري كردم.

 وي با بيان اينكه در اين خصوص يك قبضه اسلحه سوزني فاقد مجوز كشف شد، خاطر نشان كرد: قاتل 19 ساله پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

کلاهبرداری در قالب فروش ماسک و دستکش با تخفیف 50 درصدی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که به بهانه فروش ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده با تخفیف 50 درصدی اقدام به کلاهبرداری 500 ميليون ريالي از يك شهروند شیرازی كرده بود، خبر داد.

حشمت سلیمانی، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سايت ديوار با مشاهده آگهي تحت عنوان "فروش ماسک و دستکش با تخفیف 50 درصدي" و واريز وجه مورد کلاهبرداری قرار گرفته است‌ كه رسیدگی به این موضوع در دستور کار كارشناسان قرار گرفت.

وي افزود: كارشناسان پليس فتا در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه شاکی پس از مشاهده آگهی اقدام به واریز مبلغ 500 میلیون ریال به حساب فرد كلاهبردار کرده و پس از آن، وي دیگر پاسخگو تماس آن نبود‌ه‌ است.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه یکی از اقلام و کالاهای بهداشتی در این ایام جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا، ماسک و دستکش است، گفت: كارشناسان پليس فتا موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي متهم كه خانمي جوان بود را شناسايي و وي را در يكي از محلات شيراز دستگير كنند.

سلیمانی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی با وعده‌ فروش ماسک با قیمت‌های باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از  فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند؛ زیرا این فروشگاه‌ها در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز می‌باشند.

 اين مقام انتظامي از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه عمل مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  (گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 به همکاران ما اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در "آباده" 

جانشين انتظامي آباده، گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

حسين محمدي، بيان کرد: اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در راستاي برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنيت، با بهره گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح ماموران با شناسايي منازل، پاتوق‌ها و محل‌هاي فعاليت خرده فروشان و همچنين كنترل محورهاي مواصلاتي، موفق شدند 6 کیلو و 550گرم انواع مواد مخدر و 1500ليتر گازوئيل قاچاق كشف و 12 قاچاقچي، معتاد و خرده فروش را نيز دستگير کنند.

جانشين انتظامي شهرستان آباده، گفت: توقیف 12 دستگاه خودرو و 9دستگاه موتور‌سیکلت مزاحم و متخلف، دستگیری 9 سارق و کشف 26 فقره انواع سرقت از ديگر نتايج مهم اجراي اين طرح بود.

محمدي تأکید کرد: اجرای طرح‌هاي ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان، موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنيت به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد. 

وي در پايان ضمن قدرداني از همكاري و مشاركت خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

دستگیری سارقان لوازم خودرو و اماکن خصوصی در"مرودشت"

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان "مرودشت" از دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو با 14 فقره سرقت خبر داد.

فرهام عسکری، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از داخل خودروها و اماکن خصوصی در شهر مرودشت، ماموران پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: ماموران با کارهای اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی، موفق به شناسایی 2 سارق سابقه دار شدند و آنها را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر كردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان "مرودشت"، تصريح كرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به 14 فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو  اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی افزود: شهروندان هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سريعا با پليس 110 در ميان بگذارند.

دستگير کلاهبردار حرفه اي در "کوه چنار"

فرمانده انتظامي "كوه‌چنار" گفت: با تلاش کاراگاهان پليس آگاهي اين شهرستان، فردي که با ترفند فروش خودرو مبلغ يك ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود دستگير و روانه زندان شد.

 لطف‌الله محمدی، بيان كرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهي مبنی بر اینکه در سايت ديوار با مشاهده آگهي فروش سواري ال90، با مالك خودرو تماس و تقاضاي واريز مبلغ يك ميليارد ريال بيعانه كرد و پس از واريز وجه دیگر پاسخگو تماس نبود كه رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند با ترفندهاي خاص پليسي متهم را شناسايي و وي را در يكي از محلات اين شهرستان دستگير كنند.

فرمانده انتظامي "كوه‌چنار" با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به كلاهبرداري يك ميليارد ريالي از شاكي اقرار كرد، گفت: اين كلاهبردار حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

با هوشياري ماموران، 13 هزار ليتر نفت سفید قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامي "لارستان"، گفت: با تلاش ماموران پلیس اين شهرستان، 13 هزار لیتر نفت سفید قاچاق کشف شد. 

داود امجدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه قاطعانه با قاچاق سوخت، ماموران انتظامي "لارستان" با اقدامات فني و تخصصي از دپو نفت سفید در زمین‌های کشاورزی اطراف اين شهرستان مطلع و بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 13 هزار ليتر نفت سفید كه در مخازن دپو شده بود را كشف كنند.

فرمانده انتظامی "لارستان" با بيان اينكه كارشناسان ارزش سوخت مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌‌اند، اظهار داشت: در اين خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سرقت خودرو درفراشبند و کشف در " مهر" 

جانشین فرمانده انتظامي "مهر" از کشف يك دستگاه خودرو سرقتي در اين شهرستان خبر داد.

مرتضی رمضانی، تصريح کرد: ماموران پاسگاه انتظامی بخش "اسیر" اين فرماندهي حين گشت زني در سطح شهر، به يک دستگاه سواری سمند كه به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

وي افزود: پس از استعلام از سيستم پليس آگاهي، مشخص شد خودرو مذکور سابقه سرقت مسلحانه از شهرستان فراشبند دارد.

جانشین فرمانده انتظامي شهرستان "مهر" با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشكوك، مراتب را بلافاصله از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان