کد خبر: ۱۴۵۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز؛

گوشه وکنار شهرما باید در جشن نیمه شعبان نمود شهرمنتظران باشد

آیت‌الله دژکام گفت:جشن گرفتن برای این مولود مبارک با انجام کوچک‌ترین کارها و پرچم‌زدن نیز ممکن است و گوشه و کنار شهرما باید نمود شهرمنتظران باشد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده رهبر معظم انقلاب دراستان فارس و امام جمعه شیراز امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: ادعا در سر فرعون ها بسیار بوده است اما آنها که هدایت شده اند به خوبی می دانند ما قدرتی در مقابل خدا نیستیم.

وی افزود: در سوره مبارکه بقره آمده است که خداوند خیر و منفعتی نمیکند از اینکه برای انسان ها مثال بزند. انسان ناتوان است و حتی اگر یک پشه از او چیزی بگیرد نمی تواند آن را پس بگیرد و از خودش دفاع کند، نمرود پادشاه ظالم مصر را یک پشه کشت و دیدید که ترامپ هم با همه خوی استکباری اش نتوانست کاری بکند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه انسان ها به دو دسته کافر و مومنان تقسیم می شوند، تصریح کرد: از شیوع بیماری کرونا یک سال می گذرد و هنوز انسان‌ها نتوانسته اند شر این ویروس را کم کنند و همه انسان ها در همه جای کره زمین درگیر هستند؛ خداوند با همین مثال ها انسان ها را بیدار، روشن و آگاه می‌کند ولی عده‌ای همین آیات را می‌شنوند اما بجای هدایت، گمراه می شوند.

کسی به واسطه قرآن گمراه نمی‌شود 

خطیب نماز جمعه شیراز با توصیف ویژگی های شخص فاسق، بیان داشت: شخص فاسق، شخصی است که بیماری روحی دارد خدا میفرماید قرآن به عنوان کلام الهی مشکلی ندارد و کسی به واسطه قرآن گمراه نمی شود مگر آنکه فاسق باشد.

نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس با اشاره به اینکه هر انسانی دارای هوش، درک و استعداد متفاوت است، اضافه کرد: گاهی وقت ها یک حرف میزنیم ولی دو گونه برداشت می‌شود، آدم ها قابلیت ها و ظرفیت های مختلفی دارند و آدم خوب برداشت خوب و آدم بد برداشت بد میکند و حتی وقتی یک آیت الله العظمی برای انسان صحبت کند اما در آدمی هوش نباشد فایده ای ندارد و برای آدم نادان همه جهان جمع شوند و نصیحتش کنند فایده ندارد.

وی تاکید کرد: چرا برخی انسان ها اینگونه میشوند؟ چون فاسق هستند و وقتی انسان قول داد و پای قول و تعهدش ایستادگی و وفا عهد نکرد فاسق است و فاسق یعنی پای حرف نمی ایستد.

به گفته آیت الله دژکام؛ مشکل مسلمانان با تمدن غرب این است که به خدا باور قلبی ندارد و خود را خدای خود و عالم میداند. اومانیسم یا انسان محوری همین است یعنی انسان از جایگاه حقیقی خود خارج شده است و پیمان و عهد خود را فراموش کرده است.

امام جمعه شیراز خطاب به حاضرین در مصلا نماز جمعه شیراز گفت: وقتی نسبت به اسلام متعهد شدیم، یعنی باید پیامبر اکرم(ص) را اطاعت کنیم و آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف را ولی خود بدانیم؛ بگذاریم احکام و دستورات قرآن در جامعه رواج یابد تا سلامت اجتماعی رواج ایجاد شود و فضای جامعه آرام باشد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم با تبریک میلاد امام زمان(عج) تاکید کرد:جشن گرفتن برای این مولود مبارک با انجام کوچک ترین کارها و پرچم زدن نیز ممکن است و گوشه و کنار شهر ما باید نمود شهر منتظران باشد.

با ظهور حضرت مهدی موعود(عج) بساط استکبار برچیده خواهد شد

امام جمعه شیراز افزود: جوانان ما همچون حضرت علی اکبر(ع) که در خدمت امام حسین(ع) بودند در خدمت امام زمان(عج) هستند و در برنامه های مختلف مهدویت میدان دار هستند.

آیت الله دژکام بیان کرد: بر عقیده خود در زمینه مهدویت باید همواره پایبند باشیم و اطمینان داشته باشیم که با ظهور حضرت مهدی موعود(عج) بساط استکبار برچیده خواهد شد که در قرآن کریم به آن وعده داده شده است.

وی افزود: تمام کره زمین را نورانیت حکومت حضرت مهدی موعود(عج) فرا خواهد گرفت و جز با صبر نمی توان برای فرج منتظر بود و بزرگترین کار هر مسلمان انتظار فرج با صبری است که یک صبر معمولی نیست.

بنابه عقیده نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، این صبر باعث می شود تا مسلمان واقعی از آنها که ادعای مسلمانی دارند متمایز شوند و مسلمان واقعی باید دلگرم باشد که گسترش دهنده عدالت می آید و جهان را روشن می کند.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
0
حاج آقا دفتر حضرتعالی تو این زمینه چه کاری انجام داده؟