کد خبر: ۱۴۵۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۰

بازدید از ۱۱۵۰ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی در استان فارس

نشست ستاد سلامت نوروز۱۴۰۰ دانشگاه با حضور نماینده رییس ستاد، دبیر ستاد، نمایندگان معاونت ها و مدیران دانشگاه برگزار و اقدامات انجام شده حوزه های مختلف دانشگاه در ۲۴ ساعت گذشته بررسی شد.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی و معاون غذا و دارو دانشگاه درنشست ستاد سلامت نوروز۱۴۰۰ دانشگاه با تاکید بر افزایش نظارت ها بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در راستای ارتقای طیح سلامت مردم، گفت: در چهارمین روز از فروردین۱۴۰۰، با تلاش کارشناسان بهداشتی واحدهای تابعه دانشگاه، از ۱۱۵۰ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۸۲ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و یک واحد متخلف نیز تعطیل شد.

محمدرضا حیدری معدوم سازی بیش از ۶۵۲ کیلوگرام موادغذایی غیربهداشتی در روز گذشته را از دیگر فعالیت های کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد و از ۳۲ مورد ماموریت اورژانس تیم های واکنش سریع دانشگاه خبر داد.

وی ادامه داد: از سوی کارشناسان بهداشت حرفه ای واحدهای تابعه دانشگاه نیز ۷۸ مورد بازدید از کارگاه ها و کارخانجات در سطح استان انجام شد که سه مرکز از نظر تخلفات بهداشت حرفه ای نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: در روز گذشته، سه هزار و ۶۵۶ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و نیز دو هزار و ۸۳۷ خدمت سرپایی به مراجعان در این مراکز ارایه شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه افزود: در این بازه زمانی ۹۸۰ بیمار مشکوک به کووید۱۹ در مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس ویزیت و ۳۸۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از سوی کارشناسان بهداشتی رهگیری شدند.

مراجعه بیش از  ۸۳۰۰ بیمار به مراکز درمانی استان فارس

وی آمار مراجعه مردمی به بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان را در روز گذشته، هشت هزار و ۳۱۹ مورد اعلام کرد.

حیدری اظهار کرد: با تلاش تیم های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۶۵ مورد عمل جراحی، به ۱۴۱ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۲۶۵ بیمار دارای علایم تنفسی و ۱۹۱ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
0
باید بررسی شود این بازدیدها چه تاثیر مثبتی بر روند امور داشته است
چقدر هزینه داشته است؟