کد خبر: ۱۴۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
در دیدار نوروزی رییس سازمان صمت استان فارس با استاندار مطرح شد؛

اهتمام ویژه در اجرای طرح‌های کلان تولیدی و صنعتی سال ۱۴۰۰

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در سال جدید طرح‌های مهم و تاثیرگذار در جهت رشد و بالندگی اقتصاد استان در دست اجراست.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، در آغازین روز‌های سال جدید مدیران و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با استاندار فارس و دیگر همکاران دیدار و گفتگو کردند.

حمیدرضا ایزدی در این دیدار به اقدامات مفید این سازمان در بکارگیری و استفاده از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: از آنجاییکه سال جدید نیز در راستای افزایش تولید و اشتغال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" نام‌گذاری شده، با تمام توان خود، بخش خصوصی را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری یاری خواهیم نمود.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های پیش رو در سال جدید افزود: طرح‌های مهم و تاثیرگذار در جهت رشد و بالندگی اقتصاد در سال ۱۴۰۰ در دست اجراست، که شامل «تولید و بهره‌برداری انواع نورد، کلاف و فولاد آلیاژی شرکت مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، طرح توسعه انواع شمش شرکت فولاد غدیر نی‌ریز، پالایشگاه پترو پیمان دانا، طرح توسعه شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد و طرح شرکت کانی گداخت تهمین خواهد بود.

رییس صمت فارس به شاخص‌های عملکردی این سازمان در سال ۹۹ اشاره کرد و یادآور شد: حفظ و تثبیت اشتغال، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی و معدنی، تکمیل واحدهای نیمه تمام به خصوص واحدهای پیشران اقتصادی، فعال سازی واحدهای راکد و نیمه راکد و اقدامات مفید جهت آزادسازی ۲۰۰۰ محدوده بلوکه شده معادن در سامانه "کاداستر" از جمله شاخص‌های عملکردی در راستای تحقق جهش تولید بوده است.

ایزدی بیان کرد: در سال گذشته، ۸ طرح ملی در قالب پویش ملی و تداوم امید با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان به اجرا درآمد، که زمینه اشتغال بالغ بر ۲۸۷۰ نفر را فراهم نمود. علاوه بر این ۳ طرح مهم شامل: "کاشی صدف استقلال آباده"، "شرکت کاغذ زاگرس" و "شرکت پالایش سپهر پارسیان" نیز به ارزش بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۹۵۰ نفر در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه صدور جواز تاسیس و پروانه‌های صنعتی از نظر تعداد، سرمایه گذاری و اشتغال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است، به کسب رتبه‌های برتر سازمان صمت استان فارس در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در سال ۹۹ ضمن اجرای ۱۰۰ درصدی تکالیف "سند پیشران"، به عنوان یکی از سازمان‌های مهم و ویژه در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

رییس صمت فارس افزود: کسب رتبه سه این استان در سطح کشور نیز نسبت به سایر سازمان‌های صمت در جذب سرمایه گذاری خارجی حائز اهمیت بوده و علاوه بر این رتبه برتر این سازمان نیز در جشنواره "پژوهش و فن‌آوری وزارت صمت" در راستای اهمیت و توجه به امر پژوهش مورد توجه و تقدیر قرار گرفته است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان