کد خبر: ۱۴۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
یادداشت//

خانه دارشدن در شهر سعادت‌شهر؛ هدف یا رویا؟!

انگار؛ همه چیز را دلال صفت‌ها رقم می زنند!
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، سجاد زارع خبرنگار شهرستان پاسارگاد در یادداشتی برای مقابله با سودجویی در حوزه مسکن نوشت: می گویند شما رسانه‌اید و رسانه باید صدای مردم باشد، چرا سکوت کرده اید در برابر این یکه تازی و سود جویی عده‌ای معلوم الحال!!

البته که راست می گویند! سکوت ما در برابر این ظلمی که در حق جامعه متوسط و پایین شهرستان که تعدادشان هم کم نیست، می شود؛ ناروا است!!

صحبت از مسکن است؛ عده‌ای مستاجر هستند؛ عده‌ای هم از کم کردن خورد و خوراک خانواده خود پولی را پس انداز کردن تا تکه زمینی بخرند و خانه‌ای برای خود دست و پا کنند!

انگار دلال صفتانی در پوشش مشاور املاک که اتفاقا ادعای دلسوزی مردم را دارند در شهرستان پاسارگاد و به ویژه سعادت‌شهر استخوان در گلو شدند و نمی گذارند مردم نفس بکشند و حالا برای چند میلیون تومان بیشتر انسانیت را زیر پا گذاشتند و هدف خانه‌دار شدن بسیاری از شهروندان را حالا به رویا تبدیل کردند! رویایی دست نیافتنی!

حجم پیام‌ها زیاد است؛ یکی می‌گوید اجاره خانه نجومی شده؛ من کارگر چه کنم؟

یکی دیگر با بغض در گلو از نخوردن‌ها و نپوشیدن‌های خود و بچه‌هایش می‌گوید تا پس اندازی دست و پا کند و زمینی را بخرد، اما حالا می‌گوید قیمت‌ها چندین برابر پس انداز ما شده است و در نهایت از آرزوی بر باد رفته سخن می گوید!

کسی نیست که نداند؛ بخشی از افزایش قیمت زمین و مسکن یک موضوع کلان است و فقط ویژه اینجا نیست اما در شهر سعادت‌شهر و شهرستان پاسارگاد تعدادی به اصطلاح مشاور املاک معلوم الحال در این شهر کوچک، قوز بالا قوز شدند و برای سود بیشتر قیمت ها را به صورت نجومی افزایش می دهند؛ افزایش قیمت‌هایی که حالا به روستاها هم رسیده است.

شهروندی می‌گوید: در یک بنگاه قیمت زمینی در شهرک ولایت (چهل هکتاری) حدود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت می شود (که همین مبلغ نه که حباب بلکه یک دستگاه حباب ساز است) و در‌ بنگاه دیگر ۱۶۰ میلیون تومان قیمت می‌شود! اجاره بها هم وضعش همین است؛ هر کسی ساز خود را می زند!

بله؛ فروشنده دنبال پول بیشتر است و این دلال‌های روباه صفت آن‌ها را به طمع می‌اندازند و از این وضعیت سودجویی می‌کنند.

با برخی از مشاوران املاک در شهر سعادت‌شهر که صحبت می‌کنیم؛ قیمت ها چه اجاره بها و چه خرید و فروش ملک و زمین در شهرستان پاسارگاد و شهر سعادت‌شهر را غیر واقعی می دانند و علت را سودجویی برخی از همکاران خود می‌دانند و اضافه می‌کنند که شهر کوچک است و همه آنها را می‌شناسند؛ می‌گویند اینها نه مشاور املاک بلکه دلال هستند و‌ کسی هم نیست که جلو تاخت و تاز آنها را بگیرد!

همین بنگاه‌داران راه حل هم می دهند؛ نرخ گذاری توسط چندین کارشناس خبره، کار بلد و البته خدا شناس و لازمه‌اش را تشکیل یک تیم نرخ گذاری زیر نظر فرماندار شهرستان می دانند.

آقای فرماندار شهرستان! لطفاً در سال ۱۴۰۰ با همت و بدون درنگ جلو این سود جویی‌ها را بگیرید؛ دست این سودجویان را از جیب مردم مظلوم کوتاه کنید؛ آقای فلاحی؛ در کنار همه تلاش‌هایت گامی هم در این زمینه بردار!

باور کنید با قلم شما و سیاست شما عده‌ای می توانند به آرزوی خود که فقط یک سقف است؛ یک سقف؛ برسند؛ آقای فرماندار تمام کنید این سودجویی دلال‌های مسکن را!

آقای فرماندار! رویای مسکن در شهر سعادت‌شهر را برای مردم به یک هدف تبدیل کن!

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، سجاد زادع
نظرات بینندگان