کد خبر: ۱۴۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

تعطیلی اماکن گردشگری فارس در روز طبیعت

همه اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس در ۱۳ فروردین روز طبیعت تعطیل است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، گفت: از ٢٥ اسفند ٩٩ تا ۹ فروردین ماه بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این ادره کل در مقایسه با مدت مشابه سال ٩٨ حدود٨٠ درصد کاهش است.

امیری افزود: از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۹ فروردین ۹۸ یک میلیون و دو هزار و ۲۲۴ نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند، اما از ٢٥ اسفند ٩٩ تا ۹ فروردین ماه ۱۹۵ هزار نفر از اماکن تحت پوشش این ادره بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار داشت: نوروز امسال بازدید از مجموعه حافظیه ۲۴ ساعته است و مابقی اماکن در ساعت‌های پایانی شب تعطیل می‌شوند.
امیری همچنین از افزایش ساعت بازید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان با هدف جلوگیری از تجمع گردشگران و مسافران خبر داد.

وی افزود: بازدید اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری فارس زمان بندی بندی شده است و گردشگران و مسافران می‌توانند از طریق نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند؛ البته برای جلوگیری از مشکل تهیه بلیط گیشه‌های ارائه خدمات هم برای فروش بلیط فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین گفت: ضریب اشغال هتل‌ها، هتل آپارتمان و مراکز مجاز اسکان تحت پوشش این اداره کل در نوروز امسال به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

امیری ادامه داد: امسال اسکان در کمپ‌ها، اسکان‌های چادری و مهمانپذیر‌های دولتی ممنوع است و مسافران تنها امکان استفاده از مراکز اسکان میراث فرهنگی دارند.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان