کد خبر: ۱۴۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰

ناوگان برداشت مرودشت، آماده برداشت غلات جنوب فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ١٨٠٠ دستگاه انواع کمباین سبک و سنگین شهرستان مرودشت برای برداشت محصولات گندم، جو و کلزا در سراسر کشور خصوصا مناطق جنوبی استان آماده هستند.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه برداشت محصولات شتوی در مناطق جنوبی استان آغاز شده است، گفت: ناوگان برداشت شهرستان مرودشت همانند سنوات گذشته آماده اعزام به استان‌های جنوبی و همچنین شهرستان‌های گرمسیری فارس برای برداشت به موقع محصولات مختلف است.

به گفته وی؛ این کمباین‌ها قبل از اعزام به مناطق جنوبی توسط کارشناسان آموزش دیده اتحادیه تعاونی کمباین داران فارس بازدید و معاینه فنی می‌شوند و پس از معاینه کارت معاینه فنی دریافت خواهند کرد.

رحیمی با بیان اینکه هماهنگی لازم با نواحی شرکت نفت تحت پوشش به منظور تامین سوخت کمباین‌ها صورت گرفته است، گفت: مطابق با صورتجلسه ستاد برداشت غلات از قرار روزانه ٢٠٠ لیتر برای کمباین‌های متوسط. ٢۵٠ لیتر برای کمباین‌های نیمه سنگین و ٣٠٠ لیتر برای کمباین‌های سنگین در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: این شهرستان با دارا بودن ۵١ درصد کمباین‌های استان بزرگترین ناوگان برداشت غلات کشور را دارد و نقش بسزایی در برداشت غلات کشور خصوصا در مناطق جنوبی دارد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان