کد خبر: ۱۴۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
رئیس مجمع نمایندگان فارس در پاسخ به «شیرازه» مطرح کرد؛

اگر دولت از بی‌برنامگی و بی‌عملی خارج شود مشکل کالاهای اساسی حل خواهد شد/ مسوولان شهری شیراز اولویتی برای امور مهم و زیربنایی قائل نیستند

عزیزی با طرح این پرسش که چرا باید ارز ترجیحی تحویل عده‌ای طماع داده شود؟ اظهار کرد: این بی عملی و بی برنامگی و بی نظمی دولت است، پس اگر دولت از بی برنامگی و یافتن آمال و آرزوهایش از بیرون مرزها خارج شود نباید مشکل کالاهای اساسی داشته باشیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ابراهیم عزیزی به نقش تاثیر گذار رسانه ها در مسائل مختلف اشاره کرد و گفت: قطعا اگر این رویکرد پرسشگری و پاسخگویی را در جامعه تقویت کنیم خیرات و برکات بسیاری را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه،جامعه ای پیش رفت خواهد کرد که با اصحاب مطبوعات و رسانه با نقد منصفانه همراه شود، اظهار کرد: جامعه ارزشمند رسانه باید برای ما حکم یه آینه را داشته باشند تا هر چه عیب و ایراد و اشکال وجود دارد را منعکس کنند تا بتوانیم این نقایص را برطرف کنیم.

عزیزی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر شرایط دو کالای اساسی مرغ و روغن که این روزها در بازار وضعیت مناسبی ندارند و دلیل این اتفاق هم بین دو سازمان صمت و جهاد کشاورزی کماکان در حال پاسکاری است، گفت: در خصوص مشکلات اقتصادی و کمبود و گرانی برخی اقلام از جمله مرغ، روغن، شکر، برنج، پوشک بچه و... مجلس چندین بار وزیر صمت و جهاد کشاورزی را فراخوانده و مورد سوال قرار داده است.

وی افزود: گر چه ما معتقدیم بزرگترین مشکل از آنجا شروع شد که ما برای تامین نهاده های دامی، کالاهای اساسی و رفع مسائل اقتصادی تکیه خود را به بیرون  از مرزهای جغرافیایی قرار دادیم.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه اگر ما شعار سال اقتصاد مقاومتی را به خوبی دنبال کرده بودیم دچار چنین مشکلاتی نمی شدیم، عنوان کرد: طبق بررسی مجلس و نمایندگان با ارز ترجیحی باید مرغ به دست مردم خیلی کمتر از این قیمت می رسید چون با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تومانی نهاده خریداری شده و در اختیار تولید کننده قرار می‌گیرد.

عزیزی گفت: اگر همان ارزی که برای تهیه نهاده دامی از کشور خارج می شود را به تولید کننده داخلی بدهیم قطعا قادر به تولید سویا و کنجاله خواهد شد.

این نماینده مجلس معتقد است تغییر نهاده ها اگر از مسیر تولید داخلی صورت پذیرد بسیاری از مشکلات دامداران حل خواهد شد و این امر بر قیمتها نیز تاثیر گذار است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با طرح این پرسش که چرا باید ارز ترجیحی تحویل عده ای طماع داده شود؟ اظهار کرد: این بی عملی و بی برنامگی و بی نظمی دولت است، پس اگر دولت از بی برنامگی و یافتن آمال و آرزوهایش از بیرون مرزها خارج شود نباید مشکل کالاهای اساسی داشته باشیم.

عزیز در ادامه تصریح کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی فقط تکیه بر توان داخلی و حذف رانتهای بزرگ است. 

جز در بخشهای اقتصادی در دیگر ابعاد، امنیت استان خدشه ای ندیده

عزیزی در پاسخ به سوال دیگر شیرازه در خصوص ارزیابی امنیت استان در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، عنوان کرد: امنیت مفهومی مرکب و در هم تنیده دارد و تک بعدی نیست و حتما باید امنیت اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و نظامی را با هم دید.

وی با بیان اینکه استان فارس نسبت به سایر نقاط کشور از این جهات در وضعیت بهتری به سر می برد، حتی می توان نرخ شاخص های نا امنی را به کمتر از این هم رساند، افزود: باید دید در استان چقدر احساس امنیت تامین است؟

رئیس مجمع نمایندگان فارس تصریح کرد: به نظر به جز در بخشهای اقتصادی در دیگر ابعاد، امنیت استان خدشه ای ندیده پس این حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تامین آب در استان فارس یکی از مشکلات استان فارس است

این نماینده مجلس در ادامه تامین آب در استان فارس را یکی از مشکلات استان دانست و گفت: در این راستا تسریع در تکمیل خط ۲ انتقال آب به شیراز به میزان ۹۰ میلیون مترمکعب مدنظر نمایندگان فارس است.

وی انتقال آب از خلیج فارس را یکی از اولویتهای فارس برشمرد و افزود: اعتبار انتقال آب خلیج فارس به استان های دیگر از جمله کرمان و اصفهان توسط صنایع بزرگ تامین شده، اما بخش خصوصی و صنعتگران فارس برای این موضوع رغبت نشان نمی‌دهند.

عزیزی ادامه داد: باید در این خصوص تجدید نظر و همچنین تکمیل سدهای در حال احداث از جمله نرگسی به جد دنبال شود.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اولویت مجمع نمایندگان فارس را افزون بر حل مشکل آب، توجه به خطوط ریلی ،آزادراه،صنایع نفت و گاز و حوزه بهداشت و سلامت عنوان کرد.

اگر دولت از بی‌برنامگی و بی‌عملی خارج شود مشکل کالاهای اساسی حل خواهد شد/مسوولان شهری شیراز اولویتی برای امور مهم و زیربنایی قائل نیستند

مسوولان شهری شیراز اولویتی برای امور مهم و زیربنایی قائل نیستند

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود بر اولویت‌بندی طرح‌های اجرایی و پروژهای عمرانی شهر شیراز و برخی کارهای هزینه بر که برای شهروندان چندان موثر نیست، گفت: مسوولان شهری شیراز اولویتی برای امور مهم و زیربنایی قائل نیستند و بر همین اساس اکنون کارهای فاقد اولویت در دستور کار قرار گرفته و انجام کارهای مهم رها شده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار انسان محوری که در دستور کار مدیریت شهری شیراز قرار دارد مشخص نیست از کجا و بر چه اساسی برگزیده شده، اظهار کرد: اگر توجه به این موضوع مدنظر مدیران شهری است باید شهروندان جنوب و شرق شیراز نیز از مزایای آن بهرمند شوند.

مردم شیراز هیچ بهره‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که در سالیان اخیر در این شهر افتتاح شده نبرده اند

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان با بیان اینکه شیراز نیازمند اقدامات شعاری نیست افزود: با حدود پنج هزار میلیارد تومان بودجه سالانه شهرداری شیراز می شود کارهای بزرگی انجام داد اما اکنون اقدامات به پروژه های فاقد اولویت منحصر شده است.

عزیزی با طرح این سوال که آیا مسیرهای دوچرخه سواری که در سالهای اخیر برای ایجاد آن هزینه های سنگینی شده مشکل ترافیک و آلودگی شیراز را رفع کرده است؟، اظهار کرد: مردم شیراز هیچ بهره‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که در سالیان اخیر در این شهر افتتاح شده نبرده اند زیرا این طرح ها کپی کاری از نمونه های شکست خورده سایر شهرهای ایران و جهان بوده است.

تفاهم‌نامه سند همکاری از جنس افزایش ارتباطات میان ایران و چین است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه به سند همکاری ایران و چین نیز اشاره ای کرد و آن را یک توافق برای توسعه همکاری‌های دو جانبه دانست و گفت: این تفاهم‌نامه سند همکاری از جنس افزایش ارتباطات میان ایران و چین است و با انعقاد قرارداد تفاوت دارد.

عزیزی با اشاره به اینکه تکیه کشور در سالهای اخیر به غرب و اروپا بوده است، تصریح کرد: انعقاد این سند همکاری برای بهره‌گیری از ظرفیت های شرق و برای ایران یک فرصت است که در مناسبات جهانی دست برتر را داشته باشد و همین که غربگرایان و رییس جمهور آمریکا از این اقدام احساس نگرانی می کنند نشان دهنده این موضوع است که کار درستی انجام شده است.

جامعه کارگری در سال های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در خصوص حمایت از جامعه کارگری در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: جامعه کارگری در سال های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته اما برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی بخش اعظم مطالبات آنها در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی و تامین اعتبار شده است و در کنار حمایت از کارفرما و سرمایه گذاران باید حمایت از کارگران با انجام اقدامات اصولی ازجمله قانون گذاری در اولویت باشد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان