کد خبر: ۱۴۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

وقفی از جنس عمر

معلم فداکار میمندی، شاگردانش را به پسرش سپرد.
به گزارش سرویس رصد اجتماعی شیرازه، محمدرضا ریاستی، معلم دوره ابتدایی بخش میمند استان فارس، که میان فرهنگیان، دوستان و آشنایان به خوشرویی و خوشخویی مشهور بود، در هفته پایانی پارسال با سکته قلبی، دار فانی را وداع کرد.

خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس نوشت: این معلم فداکار میمندی، که از سال ۹۷ برای آموزش ۶ دانش آموز عشایر به کوه‌های میمند می‌رفت، در یک سال اخیر با بروز کرونا برای آموزش شاگردانش که از خانواده عشایر بودند، به ارتفاعات کوه می‌رفت و هزینه‌های درمان دانش‌آموز عشایری را که در حادثه‌ای آسیب دیده بود، بر عهده گرفت.

به گفته رئیس آموزش و پرورش میمند ریاستی در سال پایانی خدمت باعنوان مدیر آموزگار در روستای بست دوراه و مدرسه شهید نورالدینی خدمت می‌کرد و با توجه به اینکه دسترسی به اینترنت در این منطقه وجود نداشت، به‌صورت حضوری با مراجعه به مدرسه و خانه‌های دانش‌آموزان به تدریس می‌پرداخت تا شیوع ویروس کرونا مانعی برای دسترسی دانش‌آموزان به علم و دانش نشود.

این معلم برای جبران عقب‌افتادگی تحصیلی آن‌ها کیلومتر‌ها راه می‌پیمود و در طول سالیان خدمتش بار‌ها مورد تقدیر و تشکر اولیا، دانش آموزان و مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفت.

آقای ریاستی متولد سال ۱۳۴۵ در روستای صحراسفید میمند بود و از سال ۱۳۶۹ با عنوان آموزشیار نهضت سوادآموزی به استخدام آموزش و پرورش درآمده بود و شامگاه ۲۴اسفندماه ۱۳۹۹ چشم از دنیا فرو بست.

درگذشت این معلم فداکار تاکنون بار‌ها در فضای مجازی هم‌رسانی شده است و بسیاری از مردم از او با عنوان اسوه معلمی و آموزگاری بی‌مثال یاد کرده‌اند.

پسر آقای ریاستی که سرباز معلم است، اکنون در جایگاه پیشین پدر قرار گرفته است و می‌گوید تلاش می‌کند راه پدرش را ادامه دهد و نگذارد دانش آموزان عشایر از درس دور شوند.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان