کد خبر: ۱۴۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰

پیش‌بینی تولید ۴۵ تن گوشت ماهی در شهرستان فسا

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۵ تن گوشت ماهی امسال در فسا تولید شود.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: پارسال میزان رها سازی بچه ماهیان گرمابی در استخر‌های دو منظوره کشاورزی این شهرستان نسبت به سال ۹۸ نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافت.

محمد جواد جمالزاده افزود: پارسال بیش از ۶۱ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از انواع آمور و کپور در استخر‌های دو منظوره رها سازی و عملیات پرورش انجام گرفته است.

این کارشناس با بیان اینکه رها سازی بچه ماهیان در فصل بهار و صید آن‌ها حدودا در بهار آینده آن صورت می‌پذیزد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵ تن گوشت سفید از این حجم رها سازی ماهی تولید شود.

به گفته وی؛ کشاورزان می‌توانند از ویژگی جلبک خواری ماهیان گرمابی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی برای جلوگیری از رشد جلبک‌ها استفاده کنند و علاوه بر بهبود کیفیت تولیدات زراعی و باغی خود در تولید گوشت سفید نیز سهیم شوند.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا همچنین گفت: پارسال واحد‌های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شهرستان فسا نیز بیش از یک میلیون و ۷۴۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی تولید کرده اند.

جمالزاده، گوپی، آنجل، تترا، دیسکاس، اسکار، پلاتی، دم شمشیری، لجن خوار، لوچ و گورامی را از گونه‌های ماهیان زینتی تولید شده در مراکز تکثیر شهرستان فسا برشمرد و گفت: این گونه‌ها علاوه بر توزیع درون استانی به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان