کد خبر: ۱۴۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد:

رتبه نخست آتش سوزی در سال ۹۹ به استان فارس اختصاص یافت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، کل ماموریت‌های این سازمان در سالی که گذشت را ۱۳ هزار و ۳۳۹ مورد حادثه و ارائه ۱۷ هزار و ۸۰۹ ساعت خدمات ایمنی اعلام کرد و گفت: حریق مراتع و علفزارها با سه هزار و ۴۰۵ مورد رتبه نخست آتش سوزی‌ها در سال ۹۹ را به خود اختصاص داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی قانع ضمن تبریک سال جدید به تشریح عملکرد سازمان آتش نشانی شیراز در سال ۹۹ پرداخت و عنوان کرد: ماموریت‌های آتش‌نشانی شیراز در سال ۹۹ شامل ۵ هزار و ۷۹۵ مورد عملیات اطفاء حریق، ۴ هزارو ۴۰۹ عملیات امداد و نجات و ۳ هزار و ۱۳۵ عملیات امداد حیات وحش بوده است. 

وی همچنین با اشاره به ۲۶۶ هزار و ۶۷۸ تماس در سال گذشته به سازمان آتش نشانی شیراز تعداد یکصدو ده هزار و 138 مورد تماس تلفنی ایجاد مزاحمت بوده و در بین عملیات های انجام شده نیز تعداد دو هزار و ۶۰۶  شهروند در عملیات‌های مختلف نجات یافته اند، همچنین ایشان خاطرنشان کرد: علاوه بر عملیات‌های انجام شده در بخش ایمنی و آموزش،  فعالیتهای دیگری نیز در سازمان متبوع انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: واحد پیشگیری از حریق و حوادث سازمان با طراحی و اعمال روش‌های ایمنی، تلاش می‌کند تا در ساخت و سازها و همچنین بهره برداری از ابنیه احداث شده در سطح شهر حداکثر ایمنی رعایت شود و جامعه به سوی ایمنی بیشتر حرکت کند که در همین راستا در سال گذشته تعداد شانزده هزار و681 بازدید ایمنی ابنیه  از اماکن اداری، تجاری و مجتمع‌های مسکونی انجام شده است.

قانع همچنین در خصوص کارشناسی ایمنی ابنیه که یکی از وظایف مهم این سازمان در راستای تامین ایمنی شهروندان است هم عنوان کرد: در سال ۹۹ کارشناسان این سازمان با بازدیدهای کارشناسی تعداد سه هزار و ۸۸۵ پایانکار، عدم خلاف استعلام و پروانه ساختمانی را صادر کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای این سازمان سالانه ضمن آموزش ورودي استخدام بطور مستمر در دوره‌هاي مختلف آموزشی نیز شرکت می‌کنند، تصریح کرد که این مهم موجب افزایش دانش و به روز شدن اطلاعات نیروها براي مقابله صحیح و سریع با حوادث می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: در بخش برون سازمانی نیز فراگیران با وظایف و ماموریت‌هاي آتش‌نشانی و چگونگی ارتباط با این سازمان آشنا می‌شوند و آموزش‌هاي کلی در رابطه با انواع آتش سوزي و حوادث و راههاي مقابله با آنها در لحظات اولیه دریافت می‌کنند.

قانع یادآور شد: سال گذشته این سازمان موفق به برگزاری سه هزار  و ۶۳۳ ساعت دوره آموزشی برای ۱۷ هزار و ۷۹۴ نفر شد.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وجود ۲۳ ایستگاه آتش نشانی در شیراز با ۶۶۵ نیرو، بیان کرد: ایستگاه‌های عملیاتی با توجه به پراکندگی و وسعت شهر جانمایی شده و کمک شایانی در تسریع امداد رسانی دارند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان