کد خبر: ۱۴۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۰

نحوه فعالیت کارمندان دولت در استان فارس از روز شنبه

جانشین استاندار فارس از نحوه فعالیت کارمندان دولت در استان فارس از روز شنبه خبر داد و گفت: محدودیت‌ها شامل دورکاری کارکنان دولت، فعالیت اصناف، تردد خودروها، آموزش و برگزاری مراسم‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید بر اساس مصوبه ستاد رعایت شود.
به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، عبدالرضا قاسم پور در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها با تغییر رنگ‌بندی شهرها به قرمز و نارنجی گفت: این محدودیت‌ها شامل دورکاری کارکنان دولت، فعالیت اصناف، تردد خودروها، آموزش و برگزاری مراسم‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید بر اساس مصوبه ستاد رعایت شود.

قاسم پور گفت: در بحث دورکاری کارکنان دولت در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند و ۲ سوم به شکل دورکاری فعالیت می‌کنند (به جز دستگاه‌های حاکمیتی و خدمات رسان ضروری)، در شهرهای نارنجی یک دوم کارکنان در محل کار حضور می‌یابند و فعالیت یک دوم از طریق دورکاری است و در شهرهای زرد هم دو سوم کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند و یک سوم از طریق دورکاری فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: در بحث آموزش نیز کماکان آموزش در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی به شکل مجازی انجام می‌شود و آموزش حضوری نداریم.

معاون استاندار فارس ادامه داد: همچنین تمام برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی، آیینی، اجتماعی و مذهبی و همچنین نماز‌های جمعه و جماعات در شهر‌های قرمز و نارنجی به طور کامل تعطیل است.

وی ادامه داد: در بحث فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی هم در شهر‌های قرمز فقط مشاغل گروه یک، در شهر‌های نارنجی مشاغل گروه یک و دو و در شهر‌های زرد مشاغل گروه یک، دو و سه می‌توانند فعال باشند.

قاسم پور گفت: چنانچه شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها باشیم و در مجموع وضعیت بیماری در استان وخیم‌تر شود به ناچار باید محدودیت‌های بیشتری را نیز اعمال کنیم که اعمال این محدودیت‌ها مسائل و مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه برای صنوف مختلف ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین انتظار داریم که مردم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و جدی گرفتن هشدارها، کمک کنند که از این شرایط نیز عبور کنیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هم‌اینک از ۳۶ شهرستان استان فارس، سه شهرستان زرین دشت، ارسنجان و داراب در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان شیراز، مرودشت، ممسنی، سپیدان، کازرون و جهرم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

قاسم پور ادامه داد: سایر شهرستان‌های فارس نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در استان دارای وضعیت آبی نیست.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان