کد خبر: ۱۴۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس؛

۵۵۵ گیگابیت پهنای باند ورودی فارس افزایش یافته است

سهرابی گفت: پهنای باند ورودی به استان فارس در یک سال گذشته با ۵۵۵ گیگابیت بر ثانیه افزایش ظرفیت به یک هزار و ۹۴۲ گیگابیت بر ثانیه رسید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: استان فارس با دارا بودن بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری، بعد از تهران زیرساختی‌ترین استان کشور بوده و دومین مرکز سوییچ بین الملل کشور را داراست.
 
سهرابی افزود: استان فارس به عنوان هاب منطقه جنوب، علاوه بر سرویس‌هایی که توسط استان ارائه می‌شود یکی از درگاه‌های اصلی کشور است که به استان‌های همجوار نیز سرویس می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه هنای باند ورودی به استان فارس در یک سال گذشته با ۵۵۵ گیگابیت برثانیه افزایش ظرفیت به یک هزار و ۹۴۲ گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند خروجی استان با ۲۰۰ گیگابیت برثانیه افزایش به یک هزار و ۳۱۰ گیگابیت برثانیه رسیده است، گفت: در این دو بخش نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید به ترتیب رشد ۴۷ و ۳۲ برابری داشته است.

بنابه گفته این مقام مسئول؛ در همین مدت پهنای باند بین الملل یا اینترنت به ۸۷۱ گیگابیت برثانیه ارتقا یافته است و نسبت به ابتدای دولت یازدهم با رشد ۱۱۵ برابری و شبکه انتقال نیز با ۱۲۳۳ گیگابیت برثانیه افزایش به ۳ هزار و ۷۳۰ گیگابیت برثانیه رسیده و با رشد ۲۱ برابری همراه بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اشاره به ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان، گفت: امسال۱۲۷ سایت روستایی در استان ساخت و ارتقا یافته است که با این سایت‌ها دسترسی ۱۹۲ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است که شامل جمعیتی بیش از ۱۹۶ هزار نفر و ۵۶ هزار و ۷۴۵ خانوار روستایی می‌شود لذا هم اکنون بیش از ۹۸ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه را دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به توسعه خدمات اینترنت پر سرعت در شهر‌های استان، خاطرنشان کرد: هم اینک ۱۰۲ شهر استان در قالب یک هزار و ۳۲۸ سایت از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

سهرابی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی استان تحت پوشش اپراتور اول قرار دارد که با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال ۹۲ همراه بوده است و چهار هزار و ۶۰۵ کیلومتر نیز تحت پوشش اپراتور دوم قرار دارد و میزان پوشش جاده‌ای این اپراتور نسبت به سال ۹۲ رشد ۴۱ درصدی داشته است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان