کد خبر: ۱۴۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از دستگیری 707 قاچاقچی و خرده فروش تا کشف محموله قاچاق میلیاردی در کوه‌چنار

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاه

افزایش 258 درصدی کشفیات مواد مخدر در مرودشت/ دستگیری 707 قاچاقچی و خرده فروش

فرمانده انتظامی مرودشت از افزایش 258 درصدی کشفیات مواد مخدر طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

  فرشید زینلی، اظهار داشت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر یگان های انتظامی شهرستان مرودشت، کشفیات مواد مخدر در سال 99 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان قابل توجهی رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش 258 درصدی کشفیات مواد مخدر در این مدت، افزود: 707 قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر در این بازده زمانی دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در پایان با اشاره به آسیب های مواد مخدر، تصریح کرد: برخورد جدی و قاطع با فروشندگان مواد مخدر و اجرای طرح های مختلف امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی محلات آلوده و جرم خیز در سال جاری هم یکی از اولویت های پلیس می باشد و انتظار داریم شهروندان هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید، فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر و یا هر گونه فعالیت های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

12 فقره سرقت در پرونده سارق

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری یک سارق و کشف 12 فقره سرقت خبرداد.

 محمد نیکبخت ، اظهار داشت: به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، مقابله با سرقت نیز به عنوان یک اولویت های پلیس از ابتدای سال جاری تشدید شده است.

وی گفت : در نتیجه اقدامات و تلاش های شبانه روزی مأموران در این راستا یک سارق دستگیر و 12 فقره انواع سرقت در سطح شهرستان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی عنوان کرد: سارق در بازجویی های فنی به عمل آمده به ارتکاب 12 فقره انواع سرقت اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

نگهداری موتورسیکلت قاچاق در منزل مسکونی

فرمانده انتظامي شهرستان آباده از كشف یک دستگاه موتورسيکلت قاچاق به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال خبر داد.

 سيد ابوالفضل مسعودي، بیان کرد: ماموران انتظامي كلانتري صغاد اين شهرستان از نگهداري یک دستگاه موتورسيكلت سنگین و قاچاق در يك منزل مسكوني مطلع شدند.

وي افزود:‌ با تلاش مأموران انتظامی اين منزل شناسايي و با هماهنگي مرجع قضائي مورد بازرسي قرار گرفت كه در این خصوص یک دستگاه موتورسيکلت قچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با بيان اينكه كارشناسان ارزش این موتورسیکلت قاچاق را يك ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص یک متهم دستگير و تحويل مرجع قضائي شد.

کشف یک تن شیرین بیان قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد از کشف یک تن گیاه دارویی ريشه شيرين بيان قاچاق خبرداد.

 مراد صارمي، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان اقلید هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به يک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی با بيان اينکه در بازرسي از اين خودرو مقدار یک تن گیاه دارویی ريشه شيرين بيان قاچاق كشف و یک متهم نيز دستگير شد، افزود: كارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه را  60 میلیون ریال برآورد کرده اند.

دستگیری 10 سارق در ارسنجان

فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان از شناسایی و دستگيري 10 سارق خبر داد.

  محمدعلی فرهادی، اظهار داشت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان ارسنجان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت .

وی افزود : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، 10 متهم را شناسایی و آن ها را طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: متهمان در تحقيقات اولیه به 21 فقره انواع سرقت اعتراف و در بارزسی از مخفیگاه آنان مقادیر زیادی انواع اموال مسروقه كشف شد.

 فرهادی با بیان اینکه متهمان پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست: با رعايت نكات ايمني و توجه به هشدارهاي انتظامي، سارقان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارند.

محموله قاچاق میلیاردی در کوه چنار کشف شد

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار، محموله قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان  کوه چنار ، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در محور های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه  سواری پژو 405 مظنون و آن را متوقف کردند.

لطف الله محمدی  افزود: در بازرسی از این خودرو ، 62 هزار نخ سیگار و 400 کیلو گردو قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرده اند، خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضایی شد.

کسب نمره 18 توسط پلیس فارس در تعطیلات نوروزی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به نتایج نظرسنجی بررسی عملکرد پلیس در ایام نوروز سال جاری، گفت : از ديدگاه پاسخگويان، پليس استان فارس در ایام نوروز نمره 18 را کسب کرد.

 کاووس محمدی، اظهار داشت: نظرسنجی بررسی عملکرد پلیس در تعطیلات نوروز 1400 طی دو مرحله و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، در استان فارس و به ویژه شهر شیراز اجرایی شد.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج این نظرسنجی که از مسافران نوروزی مستقر در هتل ها به عمل آمد، پلیس استان فارس نمره 18 از 20 را کسب کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به شرایط موجود و فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا، گفت : دراین راستا نیروی انتظامی استان با استفاده لازم از ظرفیت های شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و رسانه ها  به خوبی توانست امنیت و آرامش را برای مردم و مسافران نوروزی به ارمغان آورد.

 محمدی کسب نمره 18 توسط پلیس فارس و میزان بالای رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی را افتخاری بزرگ عنوان کرد و افزود: پلیس با دیدگاه جامعه محوری خود همواره سعی داشته است تا با تعامل و همکاری مردم امنیت مطلوب را در سطح جامعه برقرار کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف استان فارس و همچنین مسافران نوروزی در راستای تعامل و همکاری خوب با خادمان خود در نیروی انتظامی، گفت: کارکنان نیروی انتظامی در راستای خدمت رسانی به مردم و برقراری نظم وامنیت مطلوب در جامعه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند. 

تشریح عملکرد نوروزی پلیس در فسا

فرمانده انتظامی فسا در تشریح عملکرد نوروزی پلیس از کاهش 15 درصدی وقوع جرائم در تعطیلات نوروز 1400 در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام، اظهار داشت: در راستاي ايجاد محيطي امن با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و با تشکیل قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در شهرستان، اقدامات پلیس در حوزه های مختلف ماموریتی با توجه به شرایط خاص موجود تشدید شد.

وی به فعالیت واحدهای گشتی جهت ارتقاء امنیت در تعطیلات اشاره کرد و افزود: روزانه وضعیت جغرافیایی جرم رصد و اکیپ های گشتی آشکار و پنهان جهت کوتاه کردن دست مجرمان از حریم امنیتی شهروندان فعال بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری 42 سارق در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: 78 فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، سرقت منزل و داخل خودرو کشف که اموال مکشوفه با دستور قضائی به مالباختگان تحویل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به استمرار طرح های ارتقاء  امنیت اجتماعی در سال جدید اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر، مقدار 28 کیلو و 376 گرم انواع مواد مخدر کشف و 74 متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.

 قسام با بیان اینکه میزان وقوع جرائم در تعطیلات نوروز 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 کاهش داشته است، خاطر نشان کرد:  هوشیاری و دقت مردم و همچنین رعایت توصیه های پلیسی نقش موثری در کاهش انواع جرایم دارد و امید است در سال جدید نیز شاهد مشارکت  شهروندان در برقراری نظم و ارتقاء امنیت موجود باشیم.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان