کد خبر: ۱۴۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن در خواب هم به فکر جنگ با ملت ایران نیست/ در عرصه نظامی برای غلبه بر دشمنان کاملا قدرتمند و آماده‌ایم

سردار سلامی گفت: دشمن حتی در خواب هم به فکر جنگ با ملت ایران نیست. مردم ایران در جنگ نمایشی اعجاب برانگیز از خود نشان می دهند. آن روز که به ظاهر همه ارکان قدرت در دست دشمن بود ملت ایستاد، امروز که غلبه بر دشمن کار سختی نیست.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه دومین کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) گفت: آن وجود نازنین و نور مقدس، مستضعفان را به وراثت زمین خواهد رساند و قسط، عدل و اخلاق را بر زمین گسترش خواهد داد.

یزدرسا نوشت: وی گفت: امروز در نقطه‌ای از زمین به نام یزد رویداد بزرگی در حال برگزاری است. این رویداد بزرگ تجلیل از 4 هزار ستاره درخشانی است که بر آسمان افتخارات جهان اسلام و سرزمین ایران و سپهر افتخارات استان یزد الی الابد می درخشند.

سردار حسین سلامی تاکید کرد: هر قطعه ای از سرزمین ایران کانون جوشش فضیلت‌های خاص خود است و یزد هم از این قاعده مستثنی نیست. یزد سرزمین عالمان و فقیهان بزرگی است که همچون استوانه‌هایی مستحکم ستون‌های فقاهت،اجتهاد و معرفت دینی اسلام و ایران را شکل می دهند. عالمانی نظیر آیت الله طباطبایی، عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه و آیت الله شهید صدوقی که از تکیه گاه های مردم بودند. شهید صدوقی آن عالم شهیدی  است که در محراب عبادت به فیض شهادت نائل آمد او که تکیه بزرگ انقلاب ما بود و بر اساس فرمایش رهبر عزیزمان خود یک رهبر بود.

سردار سرلشکر سلامی ادامه داد: حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی آن فقیه بزرگی که بعد از شهید صدوقی به عنوان امام جمعه تکیه گاه مردم عزیز بود و نقش موثری در استان داشت. حضرت آیت الله مصباح یزدی آن فیلسوف و علامه بزرگ که او هم در عالم اجتهاد، فقه، منطق و استحکام بخشی به تفکر و فلسفه اسلامی در عصر حاضر سرآمد و کم نظیر بود.

فرمانده سپاه  تاکید کرد: امروز هم باز این عالمان بزرگ می درخشند. به همین جهت یزد سرزمین فقاهت است و دارالعلم نامیده می شود. یزد سرزمین هنر است و می توان آن را دارالفنون هم نامید. یزد سرزمین استقامت و جهاد است استقامتی که در دهم فروردین شروع شد.

وی گفت: یزد سرزمین جهاد، صنعت، تلاش، نجابت، فضیلت، معنویت، اخلاق و سرزمین جوشش عاطفه ها است. این 4هزار شهید برای نشان دادن روحیه فداکاری نسبت به اسلام، اهل بیت، ولایت، ایران عزیز، استقلال، وطن، شرف و کرامت کافی است.

سردار سلامی بیان داشت: تیپ الغدیر و رزمندگان بزرگ این شهر در عملیات های خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4 و 5 و در عملیات های دیگر همه جا خط شکن بودند. به صفوف دشمن حمله می کردند و نمی هراسیدند. یزد سرزمین پرورش فرماندهان بزرگ مانند شهیدان عاصی زاده، جعفرزاده، حاج اکبر آقابابایی، سعید قهاری، الله دادی و سردار زنده میرحسینی، فتوحی، فرهنگ دوست، ابراهیمی و سرلشگر محمدعلی جعفری که افتخار ایران و یزد است که ما او را به آقا عزیز و عزیز پاسداران و مردم ایران می شناسیم.

وی ادامه داد: شهید دکتر رهنمون که در میان شهدای پزشکی برجسته و درخشان است، همچنین خردسال ترین شهید ما شهید ذوالفقاری و کهن سال ترین شهید با 80 سال سن متعلق به این استان است. این ها کافی است برای این که این سرزمین یک نقطه نورانی عالم هستی تلقی شود.

فرمانده سپاه پاسداران خطاب به خانواده شهدا گفت: خانه شما پدران و مادران شهدا محل بستن احرام شهیدان و نقطه عروج ابدی آن ها بود. شهادت رسیدن به آرزو است اما بدرقه کردن یک عضو خانواده از دست دادن یک آرزو است. او که آرزوی خود را برای خدا بدرقه می کند از کسی که شهید است ایثار برتری می کند و این صبر چند دهه واقعا زیباترین شکل بندگی و عبودیت خد اوند است. درود خدا بر جانبازان عزیزانمان که نور چشمان ما و حجت های خدا برما هستند.

وی تاکید کرد: اگر شهیدان و جانباران نبودند؛ قطعا اسلام، ایران و آن انقلاب باشکوه که آمده است تا سیمای جهان بشریت را از اسارت طواغیت نجات دهد، شکست می خورد و دوباره اسلام از صحنه سیاسی، اجتماعی، فرهنکی و معنوی جامعه جدا می شد و دوباره ایران تحت سلطه استکبار و استعمار قرار می گرفت.

سردار سلامی اظهار داشت: دشمنان آمده بودند تا داستان اعمال سیطره خود بر سرنوشت این ملت را مانند قبل از انقلاب تکرار کنند. یعنی همان زمانی که اسلام و ایران را تحت سیطره استعمار خود دفن کرده بودند؛ اما امام با انقلاب نبوی خود محشری به پا کرد و روح شهادت را در جامعه زنده کرد و مردم را به قیام فراخوند و بت ها را شکست و تبر را بر گردن بت بزرگ آمریکا انداخت.

سردار سلامی ابراز داشت: بعد از آن نیز رهبر انقلاب، امام خامنه‌ای آن بیرق برافراشته را بر دوش گرفت و سفینه نجات امت اسلامی را به ساحل هدایت و فلاح پیش برد. اسلام و ایران اینگونه به استقلال، آزادی، پیشرفت و درخشش به کمال رسید. به ایران امروز نگاه کنید؛ ایران برای ملتش سرزمین سرافرازی و اقتدار و آزادگی است؛ اما شهدا نشان دادند ایران برای دشمنان قتلگاه متجاوزان است.

وی گفت: سرزمین ایران برای دشمنان سرزمین ناکامی ها، افسرده شدن ها و سرزمین شکست های پی درپی است. ایران سرزمین مقاومت است و این میراث به یاد مانده از شهدا است.

سردار سلامی تاکید کرد: شهادت یک حقیقت جاری و یک اعتقاد است که در بستر زمان حرکت می کند و برای خود قدرت می سازد. مگر می شود با داشتن 4هزار شهید در یک استان مردم اجازه دهند دستاوردهای این خون های ریخته شده به دست دشمنان بیفتد.

وی اضافه کرد: شهادت منبع قدرت است، جوشش و جهاد است و امروز به فضل الهی ملت ایران به دلیل تعقیب کردن فرهنگ شهادت سرافراز، رفیع و صاحب منزلت است.

فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: سال‌های قبل دشمنان ما بر اساس محاسبات مادی خود طراحی استراتژیک خطرناکی برای ملت ایران تدارک دیدند. تمام قدرت خود را برای شکست دادن این انقلاب و ملت بسیج کردند و از همه جهت به جنگ این ملت آمدند. جنگ نظامی را تجربه کردند؛ اما دیدند این سرزمین حتی در آن زمان هم بر دشمن چیره می شود.

وی گفت: من مطئنم  دشمن حتی در خواب هم به فکر جنگ با ملت ایران نیست. دشمن می داند جنگ برای این ملت یک کابوس نیست. مردم ایران در جنگ نمایشی اعجاب برانگیز از خود نشان می دهند.آن روز که به ظاهر همه ارکان قدرت در دست دشمن بود ملت ایستاد، امروز که غلبه بر دشمن کار سختی نیست .در عرصه نظامی ما برای غلبه بر دشمنان کاملا قدرتمند و آماده ایم.

سردار سلامی تصریح کرد: ترکیب ایمان و قدرت از این ملت یک هویت شکست ناپذیر ساخته است. لذا اینکه رهبر انقلاب گفتند جنگ نمی شود و مذاکره هم نمی کنیم این ناشی از نگرشی ژرف بود.

فرمانده سپاه پاسداران بیان داشت: دشمن همه قدرت اقتصادی خود را به کار گرفت تا ملت ایران را در فشار و انزوا شکست دهد. دشمن با همه رسانه های خود به جنگ روانی علیه ملت ایران روی آورد؛ اما قلب های ملت همچنان مستحکم است.

وی ادامه داد: آنچه ملت ایران در سالهای اخیر از آگاهی، بصیرت، ایمان، صبر، شکیبایی، نجابت و ایستادگی نشان داد را شاید دیگر نتوان در تاریخ هیچ ملت دیگری مشاهده کرد و این یک معجزه بود.

سردار سلامی گفت: رهبر عزیز ما در حالی که در مقابل همه این فتنه ها و توطئه های جهانی ایستاده بود؛ همه را به مقاومت آن هم مقاومت فعال فراخواند و افواج و گروه های مردم به صحنه مقاومت می آمدند و قدرت می‌ساختند و کشور را به پیش می بردند.

وی تاکید کرد: کشوری که رهبر، مکتب، آرمان و ملت بزرگی دارد هرگز شکست نمی خورد و در تعقیب آرمان هایش پیروز است. دشمن می خواست مردم ما فقیر بمانند و خسته، افسرده و تسلیم شوند. این آرزوی حقیقی دشمن برای ملت ایران است؛ اما رهبری معظم انقلاب باطل السحر همه این فتنه ها بود.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه با پایمردی مردمی که عقب ننشستند؛ امروز اینجا ایستاده ایم گفت: ما به نقطه عند الحسنین رسیده ایم. اگر دشمن تحریم ها را بردارد پیروزیم و اگر برندارد باز هم ما پیروزیم. مردم و رهبر ما کار را برای دشمن به جایی رسانده‌اند که سرنوشت ملت کاملا مستقل از دشمن شده است.

وی ادامه داد: ما در حال کاهش فشار ناشی از تحریم هستیم. اگر تحریم را برداند ما یک حرکت ظالمانه از دشمن را از بین برده ایم اما اگر برندارند به خودکفایی مطلق می رسیم و پرچم مان را برافراشته می کنیم و قدرت بزرگ می شویم. چه تحریم ها را بردارند چه برندارند این ملت دیگر از تاثیر سیاسی و اقتصادی دشمن آزاد شده است.

فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: ما به تحریم بی اعتنا هستیم و به برجام هم نیازی نداریم. ما راه استقلال را آموخته ایم و با هم پیش می رویم تا ایران را بر فراز یک تمدن بزرگ در جهان بسازیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان