کد خبر: ۱۴۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

مشاهده فاز مهاجر ملخ صحرایی در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از مشاهده یک مورد ملخ صحرایی بصورت مهاجر در مناطق شاپور و خشت این شهرستان خبر داد و گفت: این مناطق کانون های اصلی ریزش این آفت در سال های گذشته بوده است.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، حمید رشیدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون از مشاهده یک مورد ملخ صحرایی بصورت مهاجر در مناطق شاپور و خشت این شهرستان خبر داد و گفت: این مناطق کانون های اصلی ریزش این آفت در سال های گذشته بوده است.

 وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و برای ردیابی عملکرد این گونه مهاجم به مزارع کشاورزی، 6 تیم پایش تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر تنها عملیات رصد و پایش در دستور کار این مدیریت قرار دارد و به محض اطلاع از ریزش دستجات ملخ عملیات سمپاشی آغاز خواهد شد.

رشیدی ادامه داد: از کشاورزان شهرستان کازرون در خواست می‌شود در این مدت همکاری لازم را با تیم‌های پایش این مدیریت انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و کم شدن سبزینه در استان های همجوار، مراتع، مزارع و باغات شهرستان کازرون بشدت در معرض خطر این آفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: از کشاورزان، دامداران و زنبورداران درخواست میشود که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ ها، به مراتع و علف زار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.

 انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان