کد خبر: ۱۴۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

نارضایتی شهروندان آباده از بوی نامطلوب فاضلاب

شهروند آباده‌ای به دلیل بوی بد ناشی از فاضلاب در کنار تصفیه‌خانه، خواستار بررسی این موضوع شد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، پس از سال ها خاک خوردن، بالاخره کلنگ طرح دفع فاضلاب شهری آباده  به زمین خورد و با فراز و نشیب های طولانی بخش عمده انشعاب آن اجرایی شد و برگ برنده ای در پرونده نماینده شهرستان شد، شهروندان آباده ای که پس از تحمل سختی‌های فراوان، از این مرحله نیز عبور کردند، مشکلاتی که دستمایه طنز  رسانه‌ها نیز شد و انتقادهایی گاها تند، بر  طولانی شدن ترمیم آسفالت خیابان ها را به دنبال داشت.

امروز بعد از مدتها؛ مشکل جدید گریبان گیر بخشی از شهر آباده شد

آباده نما نوشت: طی شنیده‌ها و بررسی‌های صورت گرفته به نظر می آید بخشی از اشتراک فاضلاب شهری آن هم قبل از بهره برداری تصفیه‌خانه وارد مدار دفع شده است که نهایتا منجر به رها شدن بخشی از فاضلاب تصفیه نشده در بیابان و ایجاد بوی تعفن  ناشی از آن شده، که برای شهروندان آن محل مشکلاتی را ایجاد کرده است. 

این در حالی است رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا اظهار داشته که عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهری آباده تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد و همچنین فاضلاب شهری آباده در دهه فجر ۹۸ به بهره برداری می رسد.

از سوی دیگر فرماندار آباده نیز در مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا، در سوم اسفند ماه گذشته، از شهروندان آباده‌ای خواسته بود با مراجعه به اداره آب و فاضلاب این شهرستان، نسبت به خرید و اتصال انشعابات به شبکه فاضلاب شهری اقدام کنند.

نیک مرام، با اشاره روند احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری اعلام نموده بود که پیش‌بینی می شود تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

اما سوال اینجاست آیا قبل از راه‌اندازی تصفیه‌خانه انشعابات فاضلاب شهری وصل گردیده است؟

آیا مسئولین تصمیم گیرنده پیش‌بینی زمان مناسب رسیدن فاضلاب به این منطقه رو نکرده بودند؟

آیا پیش‌بینی وضعیت جوی موثر بر این امر را نکرده بودند؟

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آماده انتشار پاسخگویی مسئولین شهرستان آباده می‌باشد.

سرازیر شدن فاضلاب و بوی بد آن موجب نارضایتی شهروندان آباده ای شده است

سرازیر شدن فاضلاب و بوی بد آن موجب نارضایتی شهروندان آباده ای شده است

سرازیر شدن فاضلاب و بوی بد آن موجب نارضایتی شهروندان آباده ای شده است

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان