کد خبر: ۱۴۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان فرهنگ بالنده در جامعه معرفی شود

حجت الاسلام و المسلمین شکری گفت: به دنبال این هستیم که فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و تجلیل از ایثارگران هرچه بیشتر در جامعه نهادینه شود و این فرهنگ به عنوان یک فرهنگ بالنده در جامعه بسط و گسترش یابد.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای سفر خود به استان فارس با حضور در گلزار مطهر شهدای شهرستان شیراز نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه موجب گسترش فضایل اخلاقی چون شجاعت، دلاوری، استقامت و ایثارگری می‌شود، گفت: به دنبال این هستیم که فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم و تجلیل از ایثارگران هرچه بیشتر در جامعه نهادینه شود و این فرهنگ به عنوان یک فرهنگ بالنده در جامعه بسط و گسترش یابد.

بنابه عقیده این مقام مسئول، اگر این فرهنگ غنی و ارزشمند گسترش یابد، جامعه در برابر نقشه ها و  دسیسه های دشمنان بیمه می شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند "شهدا مظهر قدرت ایران هستند" پس اگر فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد در این جامعه ظلم و ستم کم شده و عدالت و امنیت حکم فرما می شود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در دیدار با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت آستان شاهچراغ(ع) گفت: روحیه شهادت طلبی ملت ایران، موجب ترس و وحشت دشمنان و خنثی کردن نقشه های پلید آن ها می شود.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد استان ها گفت: هدف از این طرح، ارتقاء سطح معنوی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و کارکنان بنیاد است و امیدواریم با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جهت تعالی جامعه گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این دیدار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی استان فارس و آمار بالای شهدا، جانبازان و آزادگان این استان، امید است مسئولین درخصوص بررسی مسائل ایثارگران همکاری بیشتری داشته باشند.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: در زمینه تکریم و قدردانی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و پیگیری مسائل آن بزرگواران تاکنون اقدامات خوبی در استان فارس صورت گرفته اما با توجه به شان و منزلت این عزیزان، امید است دولت با همت عالی این موضوع را پیگیری نماید.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان