کد خبر: ۱۴۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

اجرای پویش «محله همدل» در فارس

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس از اجرای پویش «محله همدل» با هدف رفع مشكلات مردم در محلات مختلف با محوریت مساجد در سطح استان خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌‌الاسلام محمدصادق مهرابی مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در اولین نشست کمیته پویش «محله همدل» در فارس، گفت: به همت امامان محله و با محوریت مساجد این پویش با هدف رفع مشکلات مردم در محلات برگزار می‌شود.

وی افزود: برطرف کردن مشکلات نیازمندان مستلزم همدلی و همراهی مردم است و در کارهایی که از توان بی‌بدیل مردم، خصوصاً جوانان استفاده شود، یقیناً مشکلات آسان‌تر حل خواهد شد.

مهرابی بیان كرد: هدف از این طرح ایجاد امید و انگیزه با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم مردمی است که با تقویت این روحیه برخی از مسائل و مشکلات اقشار مختلف مردم شناسایی، بررسی و حل می‌شود.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: راهبرد اصلی در این پویش تقویت هویت محله و مسجد، تثبیت جایگاه امام محله به‌‌عنوان محور حرکت اصلی و پای کار آوردن مردم برای حل مشکلات و مسائل در محله است.

وی با اشاره به اینکه این پویش بر اساس ایجاد امید از طریق حل مسائل محله با کمک مردم طراحی شده است، گفت: مسائل مشکلات محله به دسته‌های کلی از جمله اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی، خانواده، مذهبی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی و سلامت، حقوقی تقسیم می‌شود که باید تلاش شود تمامی مسائل محله نه فقط امور مذهبی بلکه در تمام امور، به امام محله و مسجد ارتباط پیدا کند.

مهرابی بیان كرد: این کمیته وظیفه دارد تمام محله‌هایی که در سطح استان در این پویش شرکت کرده شناسایی و عملکرد آنان را ارزیابی کنند، همچنین در هر شهرستان‌ها نیز کمیته داوری متشکل از امام‌جمعه، رئیس اداره تبلیغات، سپاه و اوقاف و تعدادی از فعالان فرهنگی تشکیل و برترین محله را به استان معرفی می‌كنند.

یادآور می‌شود، این پویش همزمان با ماه مبارک ۱۴۴۲ در سراسر کشور آغاز شده و پس از شناسایی برترین‌ها طی مراسمی از آنان تجلیل و برگزیدگان استانی به ستاد مرکزی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان