کد خبر: ۱۴۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس؛

تقابل‌های سیاسی در ارائه خدمات به مردم شکل نگیرد/ آمارها به واقعیت نزدیک شود

آیت‌الله دژکام گفت: برخی به دنبال این هستند که مردم درخصوص خدمات دهی نظام سردرگم باشند، مجموعه دولت و حاکمیت باید به شکلی بتوانند مسائل خود را دقیق‌تر تبیین کنند تا شرایط از این حالت تقابل‌هایی که اکثراً جنبه سیاسی دارد به تقدیر منصفانه از مجموعه خدمات رسان تبدیل شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، ۱۵ فروردین در دیدار با استاندار استان و جمعی از معاونین گفت: معمولاً ادبیات برخی فعالان سیاسی در کشور ما به نحوی شکل گرفته که همیشه نیمه خالی را بیشتر از نیمه پر لیوان جلوه می‌دهیم. در عین حال جای هیچ تردیدی وجود ندارد که تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات کشور و مردم توسط قوه اجرایی کشور و دیگر قوا شکل می‌گیرد که در جای خود قابل تقدیر است.

وی افزود: برخی فکر می‌کردند در سال ۵۷ با یک انقلاب کار تمام می‌شود؛ خیر برپایی انقلاب، آغاز یک راه طولانی برای اداره جامعه است و نظام‌سازی و تشکیل ارکان حکومت گام‌های مهم بعدی بودند. شعاری که ما در سال ۵۷ داده‌ایم یک شعار الهی و مبنایی است که اساس زندگی که توسط تمدن‌های غربی شکل گرفته با آن جور نیست.

بنابه اظهار امام جمعه شیراز، می‌دانیم شعار ما حق است و تمدن غرب ناحق هستند ولی امروز زور جبهه ناحق زیاد است و طبیعی است که توقعات از جبهه حق زیاد است. این سردرگمی‌هایی که گرفتار آن هستیم نیز گاهی وقت‌ها طبیعی است چون گاهی باید لحظه‌ای تصمیم بگیریم.

امام جمعه شیراز بیان كرد: سال‌های پر زحمت و مشقتی برای ملت ما بوده که به لطف خدا پشت سر گذاشته می‌شود و امیدواریم به مصداق «الفرج بعد الشدة» شرایط برای مردم بهتر شود و آرامشی به ملت عزیز ما دست دهد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در رابطه با سند مهندسی فرهنگی که قرار شد در شورای برنامه‌ریزی به آن نگاه شود و پیگیر بوده‌ایم و ان‌شاءالله امیدواریم که تا روز شیراز تمام شود و یک رونمایی از آن داشته باشیم. در روز شیراز مشترکاً از برش سند نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس در مکانی مانند حافظیه یا سعدیه که جنبه فرهنگی داشته باشد ان‌شاءالله رونمایی کنیم.

آیت‌الله دژكام بیان كرد: نگاه ما در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی استان این‌گونه بوده که ۱۶۰۰ نفر از فرهیختگان استان در این خصوص نظر داشته باشند. حال امیدواریم پس از رونمایی از نقشه تلنگر دوباره‌ای برای مسائل فرهنگی استان شود.

وی همچنین به مسائل امنیت اخلاقی اشاره كرد و گفت: ما برای حل این قضیه نیاز به یک سازماندهی داریم چون برقراری آرامش و امنیت اخلاقی، تنها با کار سلبی حاصل نمی‌شود و برخورد چاره کار نیست و باید در چارچوب ارزش‌ها و قانون و مقررات خودمان ساماندهی شود و در کنار کار پلیس امنیت اخلاقی، ما نیازمند کار فرهنگی عالمانه و دقیق و نیز ساماندهی مطلوب نیز هستیم تا مشکل حل شود. در معاونت سیاسی اجتماعی و مدیریت شما باید نگاه جدی به این قضیه شود.

آیت‌الله دژكام تأكید كرد: ما می‌خواهیم قضیه ساماندهی شود به گونه‌ای که همه این‌ها در یک چارچوب قرار گیرند و به نظر بنده با برنامه ‌یزی این کار شدنی است. بنده به دنبال مانور نیستم چون تغییری رخ نمی‌دهد. این کار باید مبنای دقیق علمی و اجتماعی داشته باشد که ان‌شاءالله باید به شکلی در طول سال جدید دوستان پیگیری کنند و اول باید مبانی واضح شود وگرنه هرچه برخورد کنیم ظاهر است و اساس تغییر نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از اینكه با مدل‌های مناسب جامعه خودمان طراحی کنیم و نیاز است به‌صورت جدی در مجموعه وارد این عرصه شد، گفت: در خصوص بحث مسائل اجتماعی برخی مسائل و مشکلات اخلاقی است و برخی مشکلات آسیب‌های دیگری است که در جهت رفع آن‌ها تلاش‌های زیادی انجام می‌گیرد و باز هم باید دنبال کنید.

وی با تأكید بر اینكه برنامه‌های ما باید مبتنی بر آمار دقیقی باشد اما در این زمینه‌ها آمار دقیقی نداریم،‌ گفت: در بحث مواسات و همدلی کمک خوب گرفتیم اما اینکه چگونه و کجا هزینه می‌شود مشخص نیست در حالی که اگر می‌خواهیم بگوییم ما با فقر مبارزه کردیم باید واقعیت موجود فقر را دقیق بگوییم.

آیت‌الله دژكام بایادآوری آمارگیری های انجام شده در موضوع بی سرپرستان و یتیمان، افزود: در معاونت برنامه‌ریزی استانداری با دقت بیشتری کار کنند تا آمارها در همه عرصه‌ها دقیق‌تر شود چون آمار با واقعیت تطبیق مناسبی ندارد و باید بر روی این مسئله شروع به کار کنیم.

این مقام مسئول خدمات گسترده دولت و نظام را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: برخی به دنبال این هستند که مردم درخصوص خدمات دهی نظام سردرگم باشند، مجموعه دولت و حاکمیت باید به شکلی بتوانند مسائل خود را دقیق‌تر تبیین کنند تا شرایط از این حالت تقابل‌هایی که اکثراً جنبه سیاسی دارد به تقدیر منصفانه از مجموعه خدمات رسان تبدیل شود.

وی یادآور شد: در حکمی که مقام معظم رهبری برای پذیرفتن وظیفه نمایندگی ایشان در استان به بنده دادند نظر ایشان به کمک برای راه افتادن مسائل است نه تقابل و فرموده‌اند باید مسائل راهبردی را در جریان باشید و همکاری کنید.

نماینده رهبر انقلاب در استان فارس با اشاره به اینکه در کشور ما امروز این هماهنگی‌های بیشتر نیاز است، گفت: باید به جای تقابل، به دنبال همدلی بود لذا این همه فاصله‌ای که ایجاد شده مردم را بیشتر سردرگم می‌کند، فضاسازی رسانه‌ای گاهی بسیار سنگین است و از دست همه ما خارج است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان