کد خبر: ۱۴۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

پیگیری سلامت ۸۱۹ مادر باردار در معرض خطر/ انجام ۴ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در پانزده روز گذشته، چهار هزار و ۷۸ عمل جراحی در مراکز درمانی فارس انجام شده است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در تعطیلات نوروز همانند گذشته همه مراکز اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی، اتاق‌های عمل، بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بخش‌های دیالیز و دیگر بخش‌ها به صورت شبانه روزی فعال بودند.

اورنگ ایلامی افزود: در پانزده روز گذشته ۱۰۹ هزار و ۴۷ نفر به اتفاقات بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که از این تعداد، ۸۹ هزار و ۵۹۶ نفر به صورت سرپایی و تعداد ۱۹ هزار و ۴۵۱ نفر به صورت بستری خدمات درمانی لازم را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب با ۶ هزار و ۴۲۸ نفر مراجعه کننده، مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت با چهار هزار و ۵۱۱ نفر و مرکز آموزشی درمانی نمازی با دو هزار و ۸۳۸ نفر، بیشترین مراجعه کننده را از ابتدای امسال تا کنون داشته است.

ایلامی عنوان کرد: با توجه به بحران کووید ۱۹ با مسافرت‌های نوروزی از سوی برخی از مردم، علاوه بر افزایش بار مراجعات بیماران مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹، مصدومان حوادث ترافیکی نیز افزایش چشمگیری نسبت به پارسال داشته به نحوی که در نیمه نخست فروردین امسال، دو هزار و ۲۳۹بیمار مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹ و دو هزار و ۶۶۸مصدوم حوادث ترافیکی در بخش‌های اورژانس مراکز درمانی فارس خدمات درمانی لازم را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: در پانزده روز گذشته، چهار هزار و ۷۸ عمل جراحی در مراکز درمانی فارس انجام شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه پیگیری موارد درمانی مادران باردار در معرض خطر را یکی از دغدغه‌های اصلی این معاونت دانست و یادآور شد: از ابتدای امسال تا کنون با توجه به اعلام گزارش وضعیت در معرض خطر برای ۸۱۹ مادر باردار، با جدیت در حال پیگیری سلامت آن‌ها هستیم.

ایلامی با بیان اینکه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) مسائل مربوط به سلامت مردم، شرایط تجهیزات پزشکی، دارو‌های موردنیاز، سلامت مادران باردار پُرخطر، کودکان دارای وضعیت پُرخطر و موارد بیماری‌های واگیر را به صورت ۲۴ ساعته پایش می‌کند، افزود: مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (MCMC) از ابتدای امسال تا کنون، پاسخگوی ۲۵ هزار و ۷۵۲ مورد تماس تلفنی بوده است.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل در روند ارائه خدمات درمانی، موضوع را برای پیگیری از طریق سامانه تلفنی ۱۸۱۹ با کارشناسان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) که به صورت شبانه روزی پاسخگو هستند، در میان بگذارند.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان