کد خبر: ۱۴۵۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

دستگیری جاسوس اسرائیلی ‌در آذربایجان شرقی/ بازداشت چند جاسوس ‌سرویس‌های امنیتی‌

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی از بازداشت جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان خبر داد.
‌به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه، مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی از بازداشت جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان خبر داد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی صبح روز یکشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) در نشست خبری، میزبان اصحاب رسانه‌های استان بود.
مدیرکل اطلاعات استان در ابتدای این نشست از خانواده‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) به دلیل همراهی و تحمل بالایشان تقدیر و تشکر بعمل آورد.

وی یادآور شد: سربازان گمنام امام زمان(عج)، کمر همت بسته‌اند و از خواسته‌های شخصی خود گذشته‌اند تا نیات شوم و اهداف پلید دشمنان این مرز و بوم را نقش بر آب کنند.

تشریح اهداف دشمنان ایران

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی مهمترین خواسته دشمنان را سرنگونی نظام اسلامی‌و متوقف کردن مسیر پرشتاب نظام عنوان کرده و اظهارداشت: ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت اسلامی، ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم در اثر فشارهای اقتصادی و القای ناکارآمدی حاکمیت از جمله اهداف دشمنان نظام اسلامی‌است.

وی ادامه داد: ایجاد بی بند و باری، حمله به مقدسات، تضعیف هویت مذهبی و دینی، دامن زدن به اختلافات قومی‌و مذهبی، دیگر برنامه‌های اصلی دشمنان علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی‌بشمار می‌آید.

ایجاد همگرایی بین گروه‌های تجزیه طلب

مدیرکل اطلاعات استان با اشاره به تحرکات و اهداف گروه‌های تجزیه طلب در آذربایجان شرقی اذعان داشت: در سال‌های اخیر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، تلاشهای زیادی را برای اتحاد گروه‌های تجزیه‌طلب در خارج از کشور انجام داده‌اند و با وجود اختلافات بسیار بین گروههای تجزیه طلب خارج از ایران، سعی کرده‌اند همگرایی این گروه‌ها را بسیار بیشتر کنند.

پروژه مهم سرویس‌های اطلاعاتی معاند برای عناصر معتمد کشور!

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به یکی از اصلی‌ترین سناریوهای سرویس‌های اطلاعاتی معاند، تاکید کرد: سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و در راس آنها سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل تصمیم گرفته‌اند دراثر ارتباط با عناصر معتمد و موثر کشور در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، پروژه نفوذ و جاسوسی خود را گسترش دهند.

وی افزود: با این سناریو، در صورت همکاری فرد، سرویس به مقاصد خود خواهد رسید و زمانی که این ارتباط‌گیری توسط سرویس اطلاعاتی ایران رهگیری و شناسایی شد، فرد مدنظر دچار سرخوردگی، ناامیدی و یاس خواهد شد و از این رو، در هر دو حالت سرویس اطلاعاتی بیگانه به زعم خود موفق عمل کرده است. درحالی که وزارت اطلاعات، با هوشیاری و مراقبت از عناصر موثر در مقابل این توطئه ایستاده و اجازه فرصت به بیگانگان نمی‌دهد و نخواهد داد.

کمیته پایش و اقدام؛ تحقق عینی شعارسال

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صیانت، پیشگیری، آگاه‌سازی، مقابله با تهدیدات دشمنان، ضد جاسوسی و فضای مجازی جزو اولویتهای اصلی وزارت اطلاعات است، خاطرنشان ساخت: اداره کل اطلاعات استان در برخورد با مفاسد اقتصادی و جرائم سازمان یافته به صورت جدی در میدان حضور دارد و در همین راستا کمیته پایش و اقدام برای بررسی مشکلات اقتصادی و موانع از ابتدای سال قبل و حتی قبل از آن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در سال قبل برخی از مراکز تولید به دلایل مختلفی تعطیل می‌شدند. کمیته اقدام تشکیل شده با ابتکار این اداره کل، واحد به واحد در این مراکز حضور یافته و از نزدیک با مشکلات واحدهای تولیدی آشنا میشد و موانع را مرتفع میساخت.

حل و فصل بحران نهاده‌های دامی‌با تدبیر وزارت اطلاعات

مدیرکل اطلاعات استان با بیان نمونه‌هایی از اقدامات کمیته اقدام، خاطرنشان ساخت: صادرات پتروشیمی‌تبریز در مقطعی از سال گذشته به دلیل برخی مشکلات قانونی متوقف شده بود. کمیته اقدام در گمرک حضور یافت و سپس از شورای تامین استان درخواست کرد که با مصوبه‌ای به صورت موقت، مشکل صادرات پتروشیمی‌حل شود. و یا در نمونه دیگر، استان آذربایجان شرقی با مشکل نهادههای دامی‌روبه رو بود. به طوری که تنها ۳۵ درصد از نهادههای دامی‌بارگذاری شده در گمرک ایران به استان میرسید و ۶۵ درصد این بار، در مسیر رسیدن به استان به طور نامعلومی‌مفقود میشد! کمیته اقدام با رصد و پیگیری‌های مستمر افراد متخلف در این موضوع را شناسایی و هم‌اکنون بخش عمده‌ای از این مشکل حل شده است و ۳۵ درصد ذکر شده، به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

جلوگیری از ۴۱ هکتار زمین خواری و کشف ۹ هزار دستگاه ماینر

مدیرکل اطلاعات استان با بیان اینکه ارزش اقدامات نرم اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی در برابر اقدامات سخت بسیار بیشتر و تاثیرگذارتر است، تاکید کرد: به لطف الهی و همت سربازان گمنام، ۴۱ هکتار از اراضی شهرک خاوران تبریز به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان، که با زمین‌خواری همراه بوده، به اراضی ملی بازگردانده شده است. همچنین بیش از ۹ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز که روزانه موجب تضییع بیش از ۲۵۰ میلیون تومان بیت المال می‌شد، با تشکیل کمیته پایش و اقدام، همراهی دستگاههای ذیربط خصوصا استانداری و همکاری ناجا کشف و ضبط گردید.

متلاشی شدن شرکت هرمی‌یونیک فاینانس در آذربایجان‌شرقی

وی همچنین با اشاره به تلاشهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در رصد و شناسایی افراد سودجو که به دنبال آسیب رساندن به بیت المال یا کلاهبرداری از مردم بودند، گفت: اداره کل اطلاعات استان چندی پیش برخی سرشاخه‌های شرکت هرمی‌یونیک فاینانس در استان را شناسایی و دستگیر کرد. این شرکت با کلاهبرداری از مردم، پولهای دریافتی را به ارز تبدیل کرده و از کشور خارج می‌کرد که با این اقدام از خروج بیش از ۵ میلیون دلار ارز جلوگیری شد.

بازداشت جاسوس اسرائیلی همزمان با مناقشه قره‌باغ

مدیرکل اطلاعات استان در پاسخ به سوال مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی آناج، در خصوص مناقشه قره‌باغ و نقش وزارت اطلاعات در چالش‌های هویتی، رصد و پیشگیری از تهدیدات احتمالی توسط سرویس رژیم صهیونیستی اظهار داشت: وزارت اطلاعات با تدبیر امام جمعه محترم تبریز در جنگ قره‌باغ، مدیریت خوبی داشت. سربازان گمنام امام زمان(عج) در این راستا برخی از افرادی که با سرویس‌های بیگانه در ارتباط بودند را دستگیر کرد. از طرف دیگر، چندین تهدید جدی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و با همکاری نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش کشف و خنثی گردید.

وی افزود: بدون تردید سرویس رژیم صهیونیستی، هم اکنون در آنسوی مرزهای ایران، مستقر شده و به همین منظور هوشیاری اداره کل اطلاعات در این موضوع بسیار بیشتر از زمان‌های دیگر است.

انحراف اعتقادی، مالی و اخلاقی؛ خط قرمز وزارت اطلاعات در بررسی صلاحیت‌ها

مدیرکل اطلاعات استان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خردادماه سال جاری اشاره کرده و یادآور شد: درکنار مسائل اعتقادی و التزام عملی داوطلبین به مبانی جمهوری اسلامی، وزارت اطلاعات به مباحث مالی و اخلاقی کاندیداهای شورای شهر توجه ویژه‌ای دارد و در ارائه مستندات به هیئات اجرایی و نظارت، نظر تخصصی خود را ارائه می‌کند. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که وزارت اطلاعات تنها مدارک و مستندات موجود را به مراجع ذی صلاح ارائه میکند.

خبرهای خوب وزارت اطلاعات برای معادن آذربایجان شرقی

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی به مشکلات موجود استان در بخش معدن و همچنین حواشی معدن اندریان اشاره کرده و گفت: در آینده نزدیک شاهد تحرکات ویژه در راه ‌اندازی فازهای ۲ و ۳ معدن مس سونگون و اشتغال زایی در این معدن خواهیم بود. در خصوص معدن اندریان هم بررسیهای فراوانی صورت گرفته تا از چپاول بیت المال جلوگیری گردد. در همین راستا جلسه ای با هیئت مدیره این معدن برگزار شده و به آنها مهلت ۱.۵ ماهه داده شده است تا مسئولیت محدوده معدن را برعهده بگیرند و یا آن را تحویل دهند. برخی از جریانات تجزیه‌طلب نیز در حواشی این معدن نقش ایفا کرده بودند که پس از شناسایی دستگیر شدند.

نقش اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی در بحران کرونا

مدیرکل اطلاعات استان در بخش پایانی سخنان خود به نقش اداره کل اطلاعات استان در بحران کرونا اشاره داشته و ابراز داشت: نقش این اداره کل در مقابله با کرونا در سطح کشور نقش بی‌بدیلی بود. در اوایل این بحران، کمبود الکل به یکی از موضوعات اساسی تبدیل شده بود که با تلاش و تدبیر سربازان گمنام امام زمان(عج) این مشکل حل شد. همچنین مدتی پیش در خصوص کمبود اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی، اداره اطلاعات وارد عمل شد و با برنامه‌ریزی لازم، ۳۵ تن اکسیژن با نصف قیمت تامین کرد تا به چرخه تولید اکسیژن اضافه شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
0
درود