کد خبر: ۱۴۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

اجرای طرح کاداستر در ۱۲۰هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان قیروکارزین

در راستای حفاظت از اراضی ملی ۱۲۰هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین با اجرای طرح کاداستر تثبیت و تحت مالکیت دولت قرار گرفت.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، مجاهد مهدی علیشاهی رئیس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان قیروکارزین گفت: در راستای حفاظت از اراضی ملی ۱۲۰هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین با اجرای طرح کاداستر تثبیت و تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در شهرستان قیروکارزین گفت: مجموع مساحت اراضی ملی شهرستان حدود ۳۴۰هزار هکتار است که از این وسعت برای حدود 120 هزارهکتار از اراضی ملی عملیات كاداستر و تثبيت مالكيت دولت انجام گرفته است.

علیشاهی ضمن تاکید برلزوم کاداستری شدن همه اراضی ملی ، سند دار کردن اين اراضي را لازم الاجرا خواند و افزود: با توجه به ارزش بالای زمین ونیز  توجه و حساسیت این موضوع سند دار کردن اراضی  ملي نقش به سزایی در کاهش اختلافات و دعاوی ایفا می کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت: براساس ماده ۱۵۶ قانون ثبت اسناد و املاک پس از تشخیص حدود و موقعیت املاک، نقشه املاک بصورت کاداستر تهیه و در نهایت منتج به اخذ سند تک برگ خواهد شد.

 انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان