کد خبر: ۱۴۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از حادثه آفرینی پژو پارس در استهبان تا به زندان افتادن خانم رمال و دعانويس اينترنتی

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

واژگونی پژو پارس حادثه آفريد
 
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان، از واژگوني پژو پارس با يك كشته و 2 مجروح در محور مواصلاتي استهبان خبر داد.

كاووس محمدي، بيان كرد: روز گذشته خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور مواصلاتي استهبان ،به مأموران اعلام شد.

وي ادامه داد: بلافاصله مأموران پليس راه به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پژو پارس با 3 سرنشين در محور مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده فوت و 2 سرنشين ديگر مجروح و راهي بيمارستان شدند.

معاون اجتماعي پليس فارس، بيان كرد: کارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه از سوي  راننده پژو را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

برخورد پژو با دوو با يك كشته و 3 مجروح

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: در برخورد پژو 206 با سواري دوو در محور مواصلاتي بيضا، يك نفر كشته و 3 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 عبدالهاشم دهقاني، بيان كرد: از طريق مركز فوريتهاي پليسي 110 يك فقره تصادف فوتي در محور مواصلاتي بيضا به ماموران اعلام و سريعا به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران پليس راه در بررسي هاي اوليه مشاهده کردند يك پژو 206 با 2 سرنشين با يك سواري دوو با 2 سرنشين به شدت برخورد كرده است.

رئيس پليس راه شمالي استان، عنوان داشت: در اين حادثه 3 نفر مجروح و راهي بيمارستان و سرنشين دوو در دم فوت كرد .

 دهقاني با ببان اينكه كارشناسان پليس راه در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ از سوي راننده پژو 206 اعلام كردند ،به رانندگان عزيز توصيه كرد: از عجله و شتاب بي مورد و تغيير مسيرهاي ناگهاني در حين رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانين رانندگی احترام بگذارند.

افزايش 352 درصدی كشفيات مواد مخدر در نی ريز 

فرمانده انتظامی نی ریز از افزایش 352 درصدی کشفيات مواد مخدر طی 2 هفته اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد .

سيدمحمد یوسفی، اظهار داشت: با تلاش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر و سایر یگان های انتظامی شهرستان نی ریز، کشفيات مواد مخدر در ایام نوروز سال 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ميزان قابل توجهی رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش 352 درصدی کشفيات مواد مخدر در این مدت، افزود: با تلاش ماموران انتظامی در نوروز سال جاری، 985 کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 32 قاچاقچی و خرده فروش دستگير و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیریز با اشاره به آسيبهای مواد مخدر، تصریح کرد: برخورد جدی و قاطع با فروشندگان مواد مخدر و اجرای طرحهای مختلف امنيت اجتماعی با هدف پاکسازی محلات آلوده و جرم خيز در سال جاری، یکی از اولویت های پليس می باشد و انتظار داریم شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید، فروش ،حمل و نگهداری مواد مخدر و یا هرگونه فعاليت های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

كشف بيش از 9 تن انواع مواد مخدر درداراب

فرمانده انتظامي داراب از كشف 9 تن و 506 كيلو گرم انواع مواد مخدر در سال گذشته خبر داد.

 عليرضا نوشاد، در اين خصوص بيان كرد: در راستاي مبارزه همه جانبه با معضل مواد مخدر در سطح شهرستان داراب، در سال گذشته اقدامات گسترده اي با استفاده از توان اجرايي و امكانات پليس انجام شد. 

وي خاطر نشان کرد: ماموران انتظامي در سال گذشته موفق شدند 9 تن و 506 كيلوگرم انواع مواد مخدر شامل 8 تن و 100 كيلو ترياك ،81 كيلو هروئين، یک تن و 280 كيلو حشيش، 21 كيلو شيشه و 24 كيلو سایر مواد مخدر را كشف كنند که این ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 19 درصد افزایش نشان ميدهد. 

اين مقام انتظامی با اشاره به دستگيری 246 نفر قاچاقچی در سال گذشته، خاطر نشان كرد: در همين راستا ،208 دستگاه خودرو و موتورسيکلت از سوداگران مرگ توقيف شده است.

فرمانده انتظامي داراب گفت: براي مقابله با فروشندگان و توزيع کنندگان موادمخدر که باعث بروز ناهنجاري در بخش هاي مختلف جامعه مي شوند، همه دستگاه ها بايد وارد عمل شوند تا عملکرد بهتري را در اين حوزه داشته باشيم ؛چرا كه تنها با كشف مواد مخدر ريشه اعتياد از بين نخواهد رفت.

زندان سرانجام كار خانم رمال و دعانويس اينترنتی 

رئيس پليس فتا استان گفت: خانمي که در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به کلاهبرداری 800 ميليون ريالي از طریق رمالی کرده بود در شيراز شناسایی و دستگير شد.

 حشمت سليمانی ،بيان كرد: در پی شکایت خانمی شيرازی مبنی بر کلاهبرداری 50 ميليون ريالي با ترفند فالگيری و رمالی در شبکه اجتماعی واتساپ، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان قرار گرقت.

وي ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی معلوم شد وی در یک گروه واتساپی عضو بوده که مدیر گروه خود را فالگير معرفی میکند و شخص فالگير با دادن وعدههای پوچ، شاکی را فریب داده و از وی مبلغ  50 ميليون ریال کلاهبرداری کرده است.

رئيس پليس فتا استان، عنوان کرد: كارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم كه خانمي 39 ساله بود را شناسايي و وي را در شيراز دستگير كنند. 

 سليماني با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه اقرار كرد كه پس از جلب اعتماد مخاطبين و سوء استفاده از سادگی قربانيان و دادن اميد واهی و وعدههای دروغين، مبلغ 800 ميليون ريال از 6 نفر شهروند كلاهبرداري كرده است، گفت: وي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

اين مقام انتظامي تاکيد کرد: افراد سودجو غالب ا  مسائل خرافاتی را به شکلهای مختلف در شبکههای اجتماعی رواج میدهند و تمام این شيادان از سادگی و زودباوری طعمههای خود نهایت بهره را میبرند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبليغات اغوا کننده و دروغين در فضای مجازی اعتماد نكنند و به هيچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختيار دیگران قرار ندهند.

دستگيری سارقان اماكن خصوصی با 15 فقره سرقت دركازرون

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگيری 3 سارق حرفهای و اعتراف آنها به 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

 اسماعيل زراعتيان ، در تشریح این خبر بيان كرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، بلافاصله موضوع شناسایی و دستگيری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وي تصریح کرد: با اتمام تحقيقات نامحسوس پليس و بررسي مستندات علمی موجود، مشخصات به دست آمده از سارقان در اختيار تيم هاي گشت انتظامي شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کازرون بيان داشت: مأموران انتظامی موفق شدند در يك عمليات ضربني 3 نفر سارق كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و آنان را دستگير كنند.

 زراعتيان با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 15 فقره سرقت از اماكن خصوصي اقرار كردند، عنوان داشت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند. 

دستگيری 26 سارق و كشف 102مورد انواع سرقت در نوروز 

فرمانده انتظامی ممسنی در تشریح عملکرد نوروزی پليس از دستگيری 26 سارق و کشف 102 فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 محمد نيکبخت، اظهار داشت: در راستاي ايجاد محيطي امن با استفاده از تمامی ظرفيتهای موجود و با تشکيل قرارگاه نوروزی امام رضا )ع( در اين شهرستان ،اقدامات پليس در حوزههای مختلف ماموریتی با توجه به شرایط خاص موجود، تشدید شد.

 وی افزود: نيروی انتظامی به منظور استقرار نظم و امنيت در جامعه و فراهم ساختن زمينه پيشرفت و توسعه با بهره گيری از ظرفيت و مشارکت دستگاههای دولتی و غيردولتی با اعمال مدیریت مدبرانه و هوشمند در راستای ارتقاء امنيت پایدار تلاش می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگيری 26 سارق در ایام تعطيلات نوروز خبر‌داد و گفت: سارقان در بازجويي اوليه به 102 فقره سرقت اعم از موتورسيکلت، منزل و درون خودرو اقرار كردند.

 نيكبخت با اشاره به استمرار طرحهای ارتقاء امنيت اجتماعی در سال جدید، عنوان داشت: در اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و قاچاقچيان مواد مخدر ،5 کيلو و 700 گرم انواع مواد مخدر کشف ،107 نفر معتاد و  خرده فروش نيز دستگير شدند.

افزايش 50  درصدی كشف سرقت در شهرستان كوه چنار 

فرمانده انتظامي کوه چنار از افزايش 50 درصدي کشف سرقت در ایام نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در اين شهرستان خبر داد.

 لطف الله محمدی، اظهار كرد: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد جدي با سارقان و تغيير تاکتيک هاي صورت گرفته، در ایام نوروز سال جاري ماموران انتظامي شهرستان کوه چنار موفق به کشف 50  درصدي  انواع سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند.

وي افزود: در راستاي کنترل جرائم به ويژه سرقت در سطح شهرستان، با افزايش گشت هاي خودرويي ،تقويت گشت هاي نامحسوس، تشويق کارکنان سخت کوش و افزايش گشت پياده، سارقان و افراد  مجهول الهويه شناسايي و دستگير شدند كه تاثير به سزايي در برقراری امنيت داشت.

فرمانده انتظامي کوه چنار تصريح کرد: برخورد با جرائم خشن و تحرکات اراذل و اوباش، نزاع دسته جمعي ،تيراندازي و سرقت به عنف در اولويت کاري انتظامي اين شهرستان قرار دارد .

محمدی گفت: مردم بدانند ماموران انتظامي شهرستان کوه چنار قاطعانه با هرگونه قانون شکني برخورد خواهند کرد و اين امر مستلزم تقويت تعاملات درون و برون سازماني پليس با مردم و ديگر ادارات تاثير گذار در تامين نظم و امنيت است.
 
انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان