کد خبر: ۱۴۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
احمدی زاده:

برگزاری انتخابات شورا‌ها در بیش از ۲ هزار روستا و ۲۳۰ تیره عشایری فارس

رئیس ستاد انتخابات استانداری فارس گفت: دو هزار و ۲۹۸ روستا و ۲۳۰ تیره عشایری در فارس واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستایی و عشایری هستند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، رئیس ستاد انتخابات استانداری فارس گفت: استان فارس دارای بیشترین جمعیت عشایری کشور است و روستا‌ها و تیره‌های عشایری که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت داشته باشند، می‌توانند برای انتخاب صاحبان ۵ کرسی در شورا‌های اسلامی، انتخابات برگزار کنند.

احمدی زاده افزود: روستا‌ها و تیره‌های عشایری با جمعیت کمتر از هزار و ۵۰۰ نفر سه کرسی شورای اسلامی روستایی و عشایری خواهند داشت.

وی به کوچ عشایر هم اشاره کرد و گفت: با وجود این که عشایر در زمان ثبت نام در منطقه قشلاق و در زمان انتخابات در منطقه ییلاقی خود قرار دارند، با هماهنگی‌های انجام شده، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استانداری فارس دو روش الکترونیک و حضوری برای ثبت نام متقاضیان دارای حداقل ۲۵ سال سن در نظر گرفته شده است افزود: در روش الکترونیکی، داوطلبان ثبت نام در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری می‌توانند از طریق برنامه در قالب اندروید یا ویندوز به آدرس Entekhabat.moi.ir مراجعه و مشخصات خود را وارد کنند.

احمدی زاده گفت: داوطلبان برای ثبت نام حضوری باید به دفاتر پیش خوان مراجعه کنند.

وی داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت ویژه آقایان به همراه کپی و گواهی نداشتن سوپیشینه، یک قطعه عکس ۳ در۴ جدید، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستا‌های دارای ۲۰۰ خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر از مدرک تحصیلی دیپلم برای روستا‌های دارای ۲۰۰ خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون اساسی، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثار گری برای فرزندان شهدا و جانبازان و رزمندگان ۶ ماه سابقه در جبهه، را از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان عنوان کرد.

ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری از ۱۶ فروردین آغاز شده است و تا ساعت ۱۸ روز ۲۲ فروردین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان