کد خبر: ۱۴۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

برگزاری ۳۵۰ برنامه در هفته هنرانقلاب استان فارس/ "هنرمتعهد" شعار هفته هنرانقلاب

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس گفت: امروز آغاز هفته هنرانقلاب است و شعار این هفته "هنر متعهد" در نظر گرفته شده که همزمان با شهادت سید مرتضی آوینی است.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه های دینی شیرازه، حسن گلزار معاون فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس امروز ۱۸ فروردین ماه در جلسه کارگروه هفته هنر انقلاب که در سالن کوثر سپاه برگزار شد، گفت: ۲۰ فروردین ماه به پاس شهادت شهید آوینی به نام روز هنر انقلاب و ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب انتخاب شده است.

وی افزود: بعد از شهادت شهید آوینی جمعی از شاعران و هنرمندان به محضر رهبر انقلاب رفتند و پیشنهاد روز هنر انقلاب را دادند که توسط ایشان پذیرفته شد.

گلزار با بیان اینکه شهید آوینی زندگی پر برکتی داشتند و شاید شناخت ها صرفا به مستند «روایت فتح» باشد؛ اظهار داشت: این اثر فاخر مربوط ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷ بودن و در برهه زمانی سه ساله یاد و خاطره بسیاری در ذهن ها ماندگار شده است.

بنابه عقیده معاون فرهنگی و هنری سپاه فجرفارس، تمامی مستند های شهید آوینی نامی از خود این شهید و عوامل ذکر نمی شد و بعد از شهادت  خیلی از مردم متوجه شدند.

مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در ادامه با تشریح برنامه های "هفته هنر انقلاب در استان فارس" گفت: امروز آغاز هفته هنر انقلاب است و شعار این هفته "هنر متعهد" در نظر گرفته شده که همزمان با شهادت سید مرتضی آوینی است. 

وی با بیان اینکه: ۲۵ جلسه با دستگاه های فرهنگی برای برنامه ریزی های لازم برگزار شده که ۳۰۰ عنوان برنامه عمومی و ۵۰ برنامه شاخص با همکاری حوزه هنری، ارشاد، بنیاد شهید و دیگر دستگاه های اجرایی تدوین شده است.

میکائیلی با اشاره به اینکه تعامل با سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس برای ایجاد بستر ارتباطی در فضای مجازی، تولید محتوا، پوشش خبری شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ۴۰ دقیقه برنامه در صدا و سیما با حضور کارگروه های بسیج هنرمندان، ۱۱۳ شهید هنرمند استان سرکشی از خانواده شهدای هنرمند با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود. 

رئیس بسیج هنرمندان استان نتصریح کرد: شناسایی و کشف هنرمندان متعهد در شهرستان ها، ارائه الگوی برتر هنر اسلامی در تمامی عرصه های اجتماعی، معرفی هنرمندان جوان انقلابی از دیگر برنامه های هفته انقلاب اسلامی است و برنامه های تنها در این هفته برگزار نمی شود بلکه در بازه ۶ ماهه دیده شده است. 

به گفته این مقام مسئول، چاپ کتاب ۱۱۳ شهید استان فارس در دستور کار است و در کنگره ملی شهدای استان فارس در پایان سال رونمایی می شود.

رئیس سازمان هنرمندان استان فارس با تشریح دیگر برنامه ها گفت: ساخت فیلم، موشن گرافی و... برای شهدا، نقاشی دیواری، سردیس، اکران محیطی فیلم های تولیدی، آیین تجلیل از هنرمندان، دیدار هنرمندان با استاندار فارس و نماینده رهبر انقلاب در استان از برنامه های پیش رو است. 

وی برگزاری جشنواره عصر انتظار را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و خاطرنشان کرد: همایش بازخوانی ۴۰ ساله انقلاب با همکاری ارشاد و حوزه هنری محقق خواهند شد و برگزاری کارگاه های آموزشی تلویزیونی در شبکه استانی فارس به صورت ۱۰ دقیقه ای با حضور تمامی بخش ها انجام می شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان فارس از افتتاح  خانه هنرمندان در محله سنگ سیاه برای برگزاری نمایشگاه ها و گالری و.... خبر داد و افزود: کتاب خانوم ماه با محوریت شهید حاج شیرعلی سلطانی به قلم خانم تقی زاده رونمایی خواهد شد.

میکائیلی تصریح کرد: ۵۴ برنامه هنری در نمایشگاه های مختلف مدنظر است و چهارمین مرحله کمک های مومنانه بسیج هنرمندان در ۲۹ فروردین ماه برگزار می شود.

به گفته این مقام مسئول، ۹ مستند اختصاصی «روایت فتح» استان فارس تهیه شده و اکران و نقد تخصصی فیلم در این هفته برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه فصل شیدایی افتتاح می شود، اظهار داشت: این دبیرخانه برای این است که بعد از بیماری کرونا نمایش های حضوری در شهرستان های استان بتوانیم اجرا کنیم،  همچنین افتتاح یک کانون هنرمندان در شهر شیراز برای این هفته مد نظر است. 

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هفته هنر و آثار تهیه شده توسط مقامات و مسئولین استانی رونمایی شد و شهید حاج حسین فهیمی به عنوان شاخص هنرمند استان فارس انتخاب شد.

محمدی پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با گرامی داشت مقام شهدا به ویژه شهدای هنرمند گفت: در هفته انقلاب باید پای کار برنامه های این هفته آمد و بنیاد شهید استان فارس پای کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام تاکید می فرمایند که هرکسی با هنر و فن خودش را انجام دهد چرا اینکه با این کار در همه زمینه ها موفق خواهیم بود.

بهروز مرامی جدیدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس در این جلسه با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده را در هفته انقلاب به یک هفته اکتفا نکنیم، گفت: اگر کارگروهی به صورت ثابت در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم که معطوف به تولید آثار هنر انقلابی باشد، موجب  تداوم روح هنر انقلاب خواهد شد. 

وی تصریح کرد: فراخوان داده شود که در حوزه هنر انقلاب فعالیتی داشته باشند، پیشنهاد خود را ارائه دهند و تولید آثار شکل گیرد؛ در سال آینده بتوانیم دست آورد های خوبی را داشته باشیم.

کیوان نیازی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در ادامه این جلسه گفت: رهبرمعظم انقلاب فرمودند هنر روح انسان را صیقل می دهد؛ هنر خودش جایگاه خاصی دارد اما یک وسیله برای رخداد های تاثیر گذار برای جذب مخاطب است‌.

وی افزود: تمامی اقدامات نیاز به مخاطب دارد و برنامه ها باید متناسب با سن مخاطبین برنامه ریزی شود؛ در استانداری برنامه ریزی های لازم برای اجرای برنامه های هفته انقلاب و مدیران دستگاه های اجرایی از خانواده شهدای هنرمند استان به صورت ویژه سرکشی خواهند کرد. 

نیازی بابیان اینکه هماهنگی تمامی برنامه ها صورت گرفته است و شروع خوبی ها را خواهیم داشت، گفت: استانداری فارس به صورت کامل در هفته هنر انقلاب اسلامی با همه نهاد ها همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان