کد خبر: ۱۴۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مدیرکل امور عشایر فارس؛

تشکیل پلیس افتخاری عشایر برای اولین بار در استان فارس

بهرامی گفت: برای اولین بار در جهت عینیت بخشیدن به این ظرفیت به همت اداره امور عشایر مرودشت پس از تصویب در کمیسیون سرقت شهرستان و با هماهنگی صورت گرفته با فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس آگاهی، اولین دوره آموزشی با حضور عشایری که قبلا به تأیید پلیس آگاهی رسیده‌اند، تشکیل گردید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روح الله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و نا امن کردن مراتع برای سودجویان و نیز توسعه ضریب امنیت ایل راه ها در فصول مختلف سال که منجر به کوچ عشایر شهرستان می شود، برای نخستین بار در استان فارس پلیس افتخاری عشایر در شهرستان مرودشت تشکیل و آغاز به کار کرد.

بهرامی با اشاره به اینکه هر سیاه چادر عشایری می تواند نقش یک پایگاه برای حفظ و امنیت در نقاط دور دست را ایفا نماید افزود: در این راستا از پتانسیل و ظرفیت خود عشایر می توان در جهت هماهنگی با نیروهای امنیتی و انتظامی بهره برد.

تشکیل پلیس افتخاری عشایر برای اولین بار در استان فارس

وی تصریح کرد: کارکرد جامعه عشایری را می بایستی در حفظ امنیت پایدار، تأمین زنجیره غذایی، قطع وابستگی به نفت و انتقال فرهنگ و تمدن ایران جست و جو کرد، بنابراین می توان گفت اقتصاد مقاومتی را در ظرفیت های موجود زندگی عشایری مشاهده کرد.

به گفته مدیرکل امور عشایر فارس، در این راستا برای اولین بار در جهت عینیت بخشیدن به این ظرفیت به همت اداره امور عشایر مرودشت پس از تصویب در کمیسیون سرقت شهرستان و با هماهنگی متعدد صورت گرفته با فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس آگاهی، اولین دوره آموزشی با حضور عشایری که قبلا به تأیید پلیس آگاهی رسیده اند، تشکیل گردید و این قدم بزرگ در جهت تشکیل اولین پلیس عشایری در سطح شهرستان و استان برداشته شد.

بهرامی بیان داشت: هدف از تشکیل، پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و نا امن کردن مراتع برای سودجویان و افرادی است که در سر خیال تعرض به مال و احشام عشایر دارند و نیز سرعت عمل بخشیدن به فرآیندهای انتظامی در این حوزه می باشد.

انتهای پیام/ح/ر

نظرات بینندگان