کد خبر: ۱۴۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری خواستار شد؛

ستادملی مقابله با کرونا در محدودیت‌های مساجد تجدید نظر جدّی نماید

آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در پیامی خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت خواستار تجدید نظر جدّی در محدودیت های مربوط به مساجد شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در پیامی خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت خواستار تجدید نظر جدّی در محدودیت های مربوط به مساجد شد.

متن این پیام بدین شرح است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید نمکی
رئیس محترم ستاد ملّی مقابله با کرونا

سلام علیکم
ضمن تشکر از حضرتعالی و همکاران محترمتان بابت تلاش های بی وقفه در مهار این بیماری منحوس.

همان طور که استحضار دارید در کنار نیاز مردم به سلامت جسمی و معیشت بلکه بالاتر از آن، نیاز مبرم جامعه به سلامت معنوی و برنامه های امید بخش روحی است. 

نیازی که محل تأمین آن بیش از همه جا، مساجد است. و این در حالی است که به نظر می رسد در محدودیت هایی که به خاطر شیوع کرونا اعمال می شود، مساجد، مظلوم واقع شده اند. زیرا علیرغم این که این مکان ها معمولاً از سقف مرتفع برخوردارند و اصحاب آن ها، بیش از دیگران به زدن ماسک و رعایت فاصله و دیگر دستورالعمل های بهداشتی ملتزمند، ولی جایگاه آن ها متأسفانه در عداد اماکنی مانند استخر ها قرار گرفته و به آن ها به اندازۀ رستوران ها و نانوایی ها هم توجه نشده و حال آن که تراکم جمعیت در مساجد، به مراتب کمتر از نانوایی ها، فروشگاه های بزرگ و مرغ فروشی ها با صف های طویل آن ها است و تا کنون گزارشی هم از سرایت کرونا از طریق مساجد نرسیده.

تقاضای مؤکد متدینین و مؤمنین آن است که ستاد ملّی مقابله با کرونا، در محدودیت های مربوط به مساجد، تجدید نظر جدّی نماید و بدین وسیله، زمینۀ بهره مندی مردم از این اماکن به خصوص در آستانۀ ماه مبارک رمضان را فراهم آورد.


با آرزوی توفیقات الهی                   
علی اکبر کلانتری نمایندۀ فارس            
در مجلس خبرگان رهبری


ستادملی مقابله با کرونا در محدودیت‌های مساجد تجدید نظر جدّی نماید

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان