کد خبر: ۱۴۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
پنج شنبه‌های شهدایی؛

سیری در زندگی شهید هنرمند حسین فهیمی/ حاج حسین مناعت طبع بالایی داشت

شهید دکتر حسین فهیمی سال 43 در زرقان متولد شد و پس از حضور در جبهه های حق علیه باطل در تاریخ 10 بهمن ماه سال 65 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش دچار قطع پای راست و مجروحیت از ناحیه دست راست شد.

به گزارش سرویس ایثار و شهادت شیرازه، شهید دکتر حسین فهیمی سال 43 در زرقان متولد شد و پس از حضور در جبهه های حق علیه باطل در تاریخ 10 بهمن ماه سال 65 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش دچار قطع پای راست و مجروحیت از ناحیه دست راست شد.

وی دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه هنر، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دانشگاه تربیت مدرس و دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه هنر بود.


سیری در زندگی شهید هنرمند حسین فهیمی/ حاج حسین مناعت طبع بالایی داشت


حاج حسین اگرچه ساکن شیراز بود ولی با اقوام و آشنایان و دوستان خود در زرقان ارتباطی بسیار نزدیک داشت و در بسیاری از امور فرهنگی و کارهای خیر در شهر مادری خود شرکت می‌کرد.


حاج حسین مناعت طبع بالایی داشت

سید حمیدرضا اسدزاده یکی از همرزمان این شهید در گفتگو اختصاصی در پاسخ به سوال شیرازه مبنی بر حاج حسین فهیمی را چند سال میشناختید و در کدام عملیات دفاع مقدس بایکدیگر بودید؟ گفت: از شروع انقلاب هم محل و هم مسجدی بودیم و در اعزام به جبهه با بچه های مسجد بخصوص حاج حسین در عملیات کربلای 5 حضور داشتیم و همزمان با هم در عملیات شلمچه شرکت کردیم.

وی افزود: ایشان کارگردان و فیلمهای کوتاه، مستند ساز، نویسنده و خطاط بودند و استاد دانشگاه سوره و در مقطعی معاون دانشگاه را بر عهده داشتند، "فیلم کوتاه آغاز یک پایان" "فیلم سینمایی ساحات" و مستند های رحلت امام، گمست و مسیر سبز از آثار این هنرمند والا مقام است.

سیری در زندگی شهید هنرمند حسین فهیمی/ حاج حسین مناعت طبع بالایی داشت


اسدزاده با تشریح شخصیت شهید فهیمی گفت: حاج حسین مناعت طبع بالایی داشت با این که نیمی از بدنش عملا از کار افتاده بود اما خودش کار های روزمره را انجام می داد، مثال اگر میخواست آب بخورد به کسی نمی گفت حتی مادرش که برایش آب بیاورند.

این رزمنده دفاع مقدس با مرور خاطرات خود در جبهه اظهار داشت: در منطقه شلمچه برای عملیات کربلای 5 محیا بودیم، منطقه نا امن بود خمپاره های سرگردان، بمباران هوایی و شلیک موشکهای دوربرد از مقر توپخانه تا مقر ما فاصله زیادی بود و این مسیر را با این همه خطر خودش را به من رساند و دقایقی را با هم بودیم . بعد از این دیداری که با هم داشتیم به مقر توپخانه برگشت و در حال وضو گرفتن جهت نماز ظهر با اصابت موشک دوربرد به درجه جانبازی نائل گردید.

گفتنی است پیکر مطهر جانباز 70 درصد شهید حسین فهیمی برادر شهیدان احمد و محمود فهیمی از شهدای گرانقدر استان فارس در دوران دفاع مقدس با حضور خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، مردم شهید پرور و جمعی از مسئولین استان در يکشنبه 28 آذر 1395 از مقابل مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع) شهر شیراز تشییع و در گلزار شهدای دارالرحمه این شهر در جوار برادران شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید محمود فهیمی در تاریخ 27 بهمن ماه سال 1361 بر اثر انفجار در زاغه مهمات در پادگان کازرون به فیض شهادت نائل شد و شهیداحمد فهیمی 20 تیرماه سال 1364 در منطقه عین المنصور عملیات قدس 3 به شهادت رسید، آخرین برادرشان، مسعود فهیمی که کارمند صدا و سیمای تهران بود، شش سال پیش در یک دوره آموزش غواصی جهت فیلمبرداری در اعماق آب در سواحل جزیره قشم دچار سانحه شد و به برادران شهیدش پیوست.


سیری در زندگی شهید هنرمند حسین فهیمی/ حاج حسین مناعت طبع بالایی داشت


به گزارش شیرازه، شهید هنرمند حسین فهیمی به عنوان شهید شاخص سال 1400 سازمان بسیج هنرمندان استان فارس انتخاب گردید. مستند «محیط زیست کهکلویه و بویر احمد ۱۳۷۳»، «ده مستند مساجد و فعالیت های فرهنگی استان فارس۱۳۷۳»، «فیلم های کوتاه مستند گزارشی سیمای صبحگاهی ۱۳۷۳»، مستند «تشییع شهدای شیراز  ۱۳۷۴»، مستند رحلت امام خمینی «سوگ در سوگ ۱۳۷۴»، فیلم داستانی «آغاز یک پایان  ۱۳۷۸»، فیلم داستانی «آواز جنگل ۱۳۸۱»، سینمایی «ساحت ۱۳۸۱»، فیلم مستند «گمست ۱۳۸۳» و فیلم مستند «انتظار۱۳۸۵ »  از جمله آثار این هنرمند است.

انتهای پیام/ح/ر


نظرات بینندگان