کد خبر: ۱۴۵۵۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
با حضور وزیر اطلاعات؛

نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی برگزیدگان خود را شناخت

به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، در مراسمی با حضور وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار فارس در آرامگاه حافظ، برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی معرفی شدند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مراسم اختتامیه جشنواره ملی شعر گمنامی با حضور وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار فارس همزمان با آخرین روز دهه بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) در جوار آرامگاه حافظ در شیراز برگزار شد.

دبیر علمی نخستین جشنواره ملی شعر  گمنامی با اشاره به اینکه ۳۵۰ شعر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ملی واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ارسال شده است، گفت: از این تعداد آثار رسیده، داوران ۱۲ اثر را برگزیده انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر نو، ترانه و سرود، تصنیف و شعر کودک و نوجوان کلید خورد، اظهار داشت:  ۲۱۵ اثر ارسال شده در زمینه شعر کلاسیک، ۷۰ اثر در زمینه شعر سپید و نو، ۳۵ اثر در زمینه شعر کودک و مابقی در زمینه ترانه و سرود بود.

حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات نیز در این مراسم به اثرگذاری ادبیات و تجلی آن با جلوه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این تجلی آثار شگرفی به دنبال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به نقش و اهمیت شعر بر انسان‌ها افزود: رسول گرامی اسلام(ص) اثر شعر را سحرآمیز دانستند که این اثر بر جان انسان‌ها و همچنین عقل و خرد آن‌ها مشهود است.

وی گفت: پیامبراکرم (ص)، در زمینه تاثیر شعر بر حکمت نیز تاکید کرده اند که شعر بیش از سیراب کردن عواطف و احساسات، بر عقل انسان اثر می‌گذارد.

به گزارش «شیرازه»، در این جشنواره از کتاب مجموعه اشعار برگزیده ارسالی شاعران کشور به دبیرخانه جشنواره در وصف سربازان گمنام امام زمان(عج) که با حمایت وزارت اطلاعات تهیه شده است نیز رونمایی شد.

در این آیین، یاد و خاطره شهید محسن جعفری از سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات که اواخر بهمن‌ماه ۱۳۹۹ هنگام انجام ماموریت در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید و در زادگاهش شیراز آرام گرفت، گرامی داشته شد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
0
همه دارن میگن سفر نرید ایشون برای شعر سفر کرده به شیراز