کد خبر: ۱۴۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
طی پیامی مطرح شد؛

زبان هنر یکی از رساترین ابزار انتقال فرهنگ‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، زبان هنر را یکی از رساترین و قوی‌ترین ابزارهای انتقال فرهنگ‌ها دانست و به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، صابر سهرابی با اعلام پیامی هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

در متن پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس چنین آمده است:

زبان هنر؛ یکی از رساترین و قوی‌ترین ابزار انتقال فرهنگ‌ها و به وجود آمدن تمدن هاست و به تعبیر زیبای رهبر فرزانه عزیزمان، انقلاب به هنر نیازمند است و این هنر بایستی ممتاز و فاخر و پیشرو باشد.

هنر انقلاب اسلامی، برگرفته از حکمت اسلامی است یعنی آمیختگی همگونی با عقلانیت و معنویت دارد.

هنر انقلاب اسلامی باید معارف الهی را منتشر کند. باید دقیق و درست بوده و زیبایی‌ها را تبیین و حقیقت را تبلیغ کند. هنر انقلاب اسلامی باید از شکل تجملات خارج بوده و پیروزی‌های ملت غیور ایران اسلامی را روایت کند.

روز ۲۰ فروردین سال ۱۳۷۲، یادآور عروج هنرمند فرزانه، شهید سید مرتضی آوینی است.

از آن جا که این شهید بزرگوار (راوی با صفای روایت فتح، سردبیر مجله ادبی و هنری سوره، شهید قلم) تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق، در این راه، خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، پس از شهادت ایشان، روز بیستم فروردین ماه، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی به تمامی هم استانی‌ها و خانواده‌های شهدا و هنرمندان شهیدپرور استان ادب پرور فارس، علو درجات این شهید متعهد و هنرمند را از درگاه خدای شهیدان خواستارم و اعلام می‌دارم این اداره کل تمام تلاش و توان خود را جهت ادامه راه شهدا و هنرمندان شهید به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح/ر

نظرات بینندگان