کد خبر: ۱۴۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
دو تن از نمایندگان فارس در گفتگو با «شیرازه»؛

عدل و انصاف حکم می‌کند آقای رئیس جمهور مواخذه شود/ متاسفانه قوه عاقله‌ای بر دولت حاکم نیست

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: متاسفانه قوه عاقله‌ ای بر دولت حاکم نیست، در واقع تدابیر مناسبی برای امور ندارد و در مسائل مهم شاهد یک جور رهاشدگی هستیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، چند هفته‌ای به پایان سال ۱۳۹۹ مانده بود که تقریبا همه مسئولان بهداشت و درمان کشور و دو تن از نمایندگان فارس در گفتگو با «شیرازه»؛ مطرح کردند که اگر سفرهای نوروزی اتفاق بیفتد، با موج چهارم سراسری مواجه می‌شویم و همه دستاوردهایی که با زحمت فراوان در ماه‌های منتهی به پایان سال ۱۳۹۹ کسب شده، بر باد می‌رود.

گلایه‌های وزیر بهداشت در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ که در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد، جای تامل فراوان داشت، اما این سوال هم مطرح است که اگر شخص وزیر بهداشت با سفرهای نوروزی مخالف بود، چرا محکم در برابر این رها شدگی نماند و چرا بارها و بارها اعلام کرد که در مهار کرونا موفق بوده‌ایم؟

چرا آقای رئیس جمهور نیز اعلام کرد پیک چهارم را نیز پشت سرگذاشته‌ایم؟ تا همین مسئله باعث شود که مردم از هشدارها بی توجه گذشته و فشارها به ستاد ملی مقابله با کرونا برای باز بودن راه‌ها و آزادی کامل سفرهای نوروزی و آبی و زرد بودن شهرها، مسافران را روانه شهرهای مختلف کند؟

در همین راستا شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شخص آقای رئیس جمهور را مقصر اصلی می‌داند و خواستار طرح شکایت از وی به قوه قضائیه می‌شود.

خبرنگار «شیرازه» نیز برای اطلاع از نظرات نمایندگان فارس به سراغ دو تن از این نمایندگان رفته است.

باید به حال دولت تاسف خورد

رئیس مجمع نمایندگان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه با تاکید بر اینکه واقعا باید به حال دولت تاسف خورد، گفت: متاسفانه دولت در این ایام به ویژه در دو مقطع با بی تدبیری و بی برنامگی خود آسیب‌های جدی را به مردم وارد کرد و تلفات جانی بسیاری از ما گرفت. 

ابراهیم عزیزی افزود: یکی در آبان 98 بود که در قائله بنزینی و بی تدبیری که در این ماجرا داشت موجب حوادثی شد و آسیب‌هایی را به کشور وارد کرد، پس از قائله بنزینی نیز حوادثی را در ایام اخیر در خصوص شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا در اسفند ماه 1399 داشتیم که مجدد با نوعی رهاشدگی روبرو بود به گونه ای که آسیب های جدی بسیاری بر مردم وارد آمد.

عدل و انصاف حکم می‌کند آقای رئیس جمهور ماخذه شود/  متاسفانه قوه عاقله‌ای بر دولت حاکم نیست

وی تصریح کرد: متاسفانه قوه عاقله‌ای بر دولت حاکم نیست، در واقع تدابیر مناسبی برای امور ندارد و در مسائل مهم شاهد یک جور رهاشدگی هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه باید رئیس دولت پاسخگو باشد، اظهار کرد: عدل و انصاف حکم می‌کند آقای رئیس جمهور مواخذه بشوند و برخورد قاطع قانونی با وی شود به جهت اینکه امور کشور را رها کرده اند.

عزیزی در ادامه تصریح کرد: به امید جلسات بدون خروجی و به صرف برگزاری برخی جلسات نمایشی نمی‌شود این مشکل بزرگ را حل کرد، در موضوع کرونا، مجلس حتما با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه اگر اظهارات غیرکارشناسانی، ناپخته و بی تدبیر رئیس جمهور نبود شاید آمار تا این حد شدید و لحظه ای بالا نمی رفت و تلفات سنگینی نداشتیم، اظهار کرد: در طول یک سال و اندی که با ویروس کرونا روبرو بوده‌ایم، هیچ وقت شاهد افزایش آمار 20 هزار نفر به بالا نبودیم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که متاسفانه به دلیل اینکه در این موضوع دولت سیاست‌های متناقض و ناهماهنگ و بی برنامه را اتخاذ و اعلام کرد ما دیگر پیک کرونا را رد کرده‌ایم این مشکلات به وجود آمد.

عدل و انصاف حکم می‌کند آقای رئیس جمهور ماخذه شود/  متاسفانه قوه عاقله‌ای بر دولت حاکم نیست

به گفته عزیزی، دولت می‌خواهد با حل مشکل تحریم و کرونا دولت را تحویل دهد، درحالی که رئیس جمهور نه می‌تواند تحریم را حل کند و نه قادر است مشکل کرونا را مرتفع کند و موستوجب برخورد قاطع و قانونی است.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: نمایندگان مردم استان فارس هم به جهت وظیفه‌ای که بر عهده دارند و حمایت از حقوق مردم این مبحث را پیگیری کرده و به وظایف قانونی خود عمل می کنند.

دولت بی‌برنامه و بی‌تدبیر مشکل را تسری داد

جعفر قادری دیگر نماینده استان فارس در مجلس نیز در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد ‌عملکرد و تصمیمات دولت در مهار یا شیوع بیماری کرونا چیست؟ گفت: من فکر می کنم از قبل هم قابل پیش بینی بود که این حجم وسیع مسافرت‌های نوروزی برای کشور مسئله ساز شود و موج جدید کرونای انگلیسی که در برخی استان‌های کشور وجود داشت به دیگر شهرها نیز منتقل گردد.

وی با بیان اینکه دولت نیز با بی برنامگی و از سر بی تدبیری مشکل را تسری داد، تصریح کرد: پس نیاز است در مجلس از رئیس جمهور طرح سوال شود یا کم کاری های انجام شده توسط دولت را به قوه قضائیه ارسال کنیم.

عدل و انصاف حکم می‌کند آقای رئیس جمهور ماخذه شود/  متاسفانه قوه عاقله‌ای بر دولت حاکم نیست

قادری ادامه داد: دولت می‌توانست تصمیمی را که اکنون در خصوص تعطیلی 10روزه کشور گرفته است را قبلا اتخاذ می کرد تا به این شکل تلفات زیادی را نداشتیم.

عضو مجمع نمایندگان فارس با تاکید بر اینکه قُد و یکدندگی آقای رئیس جمهور معمولا در اینطور موارد باعث می‌شود که تره هم برای نظرات کارشناسی شده خورد نکند و حوادثی که به راحتی قابل پیش بینی است به جایی برسد که مشکلات جدی برای کشور ایجاد کند، اظهارکرد: دولت کارش همیشه این است که گره‌ای را که می‌شود با دست باز کرد را تا آخرین لحظه نگه دارد به گونه ای که نتوان با دندان هم بازش کرد تا تبعات و مشکلات زیادی را متحمل شویم.

قادری در پایان اظهار کرد: به نظر، ما باید در مجلس کاری انجام دهیم و فشاری را متوجه دولت کنیم تا این بی‌تدبیری‌ها بیش از این تکرار نشود.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان