کد خبر: ۱۴۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
در جلسه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس مطرح شد؛

کار اقتصادی باید سودآور باشد/ آمادگی بسترهای لازم برای انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس

آیت الله دژکام با بیان اینکه این طرح در صورتی توجیه اقتصادی دارد تقریبا هزینه هم نصف‌ شود، اظهار کرد: کار اقتصادی باید سودآور باشد و جای تردیدی هم در این باره نیست، در هر کار اقتصادی باید سود آوری اولین نکته باشد که خود را نشان می‌دهد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس در نشست انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس با تاکید بر نیازهای آبی استان  در بخش صنعت، به طرح انتقال آب از خلیج فارس به این استان اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کنیم نیاز به دنبال کردن منابع آبی با مباحث علمی و نظری هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح در صورتی توجیه اقتصادی دارد تقریبا هزینه هم نصف‌ شود، اظهار کرد: کار اقتصادی باید سودآور باشد و جای تردیدی هم در این باره نیست، در هر کار اقتصادی باید سود آوری اولین نکته باشد که خود را نشان می‌دهد.

آیت الله دژکام در ادامه عنوان کرد: باید مطالعه جداگانه‌ای برای بهره برداری از آب منتقل شده از دریا برای دشت‌های استان در دستور کار قرار گیرد و در واقع در مطالعات راهبردی فارس گنجانده شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه نمی‌توان گفت، اقتصاد باشد ولی سود نباشد و این چارچوب کلی اقتصاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: برخی جریان‌های فکری در درون کشور هنوز در این باره مقاومت می‌کنند.

آمادگی بسترهای لازم برای انتقال آب از خلیج فارس به این استان فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در ادامه این نشست به آمادگی بسترهای لازم برای انتقال آب از خلیج فارس به این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط استان فارس باید به سمت تامین آب از دریا و انتقال آب از خلیج فارس برویم. 

محمود رضایی کوچی، در ادامه میزان مصرف آب شرب استان را ۳۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: استان ما برای اینکه صنعتی شود باید به سمت انتقال آب از دریا و منابع نزدیک برود بر همین اساس طرح انتقال آب از خلیج فارس از سال‌های گذشته مطرح بوه و انتقال از آب دریا با تکیه بر بخش صنعتی و خصوصی است و دولت نقش کمی در این زمینه دارد. 

 وی با بیان اینکه بانک آب می‌تواند گزینه مناسبی برای مصرف مشترک صنعت و غیره باشد و مهم این نیست که آب از کجا تامین شود، اظهار کرد: شاه بیت موضوع استقبال صنعت برای انتقال آب از دریا و راه‌اندازی شرکتی است که توان توزیع را داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد، معدل بارندگی استان کاهش داشته است، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد آینده تامین آب سخت است و هزینه تولید آب هم زیاد است و باید اقدامی برای تامین آب انجام دهیم وزارت نیرو هم اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

صنعت نیاز به آب دارد

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صمت استان فارس نیز با بیان اینکه برای صنعتی شدن باید زیرساخت‌های لازم وجود داشته باشد، گفت: چشم‌انداز صنعتی استان خیلی خوب است و به دلیل همین چشم‌انداز است که این جلسه به وجود آمده تا آب مورد نیاز واحدهای صنعتی تامین شود.

وی در ادامه با اشاره به جهش صنعتی در استان فارس، تصریح کرد: صنعت نیاز به آب دارد، پس واحدهای صنعتی باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان