کد خبر: ۱۴۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کلاهبرداری توسط اجاره کارت‌های بانکی تا آتش سوزی در یک ساختمان 2 طبقه مسکونی در خیابان رودکی

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

سواري پژو با 284 كيلو مواد مخدر در فارس توقيف شد

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامي شهرستان‌هاي بوانات، سرچهان و ني‌ريز، يك سواري پژو 405 توقیف و 284 كيلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع حشيش و ترياك کشف شد. 

سردار رهام‌بخش حبیبی، بيان كرد: روز گذشته مأموران انتظامي شهرستان‌هاي بوانات، سرچهان و ني‌ريز با اقدامات فني و تخصصي از ورود يك محموله مواد مخدر از استان يزد به سمت فارس مطلع شدند و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي سريعا به محور يزد-سرچهان اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي موفق شدند يك سواري پژو 405 حامل مواد مخدر را شناسايي و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را توقيف كنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 138 كيلو ترياك و 146 كيلو و 500 گرم حشيش كشف شد، افزود: در اين خصوص يك قاچاقچي حرفه‌اي نيز دستگير شد.

حبیبی با بيان اينكه يك سواري 405 با 2 سرنشين كه اسكورت محموله بود نيز توقيف شد، تصريح كرد: هر 3 قاچاقچي حرفه‌اي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

توقيف لودر 15 ميلياردي در قيروكارزين

جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف یک كاميون کشنده حامل یک دستگاه لودر قاچاق به ارزش 15 میلیارد ريال در محور مواصلاتي شهرستان قيروكارزين خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي قيروكارزين حین کنترل محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به یک كاميون کشنده حامل یک دستگاه لودر مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي خاطر نشان کرد: ماموران در بازجويي از راننده و بررسي مدارک مطلع شدند كه لودر قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 15 میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

برخورد پژو با وانت پيكان با 3 كشته و يك مجروح 

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از برخورد 2 خودرو وانت پيكان و پژو 405 در محور قائميه-كازرون با 3 كشته و يك مجروح خبر داد.

كاووس محمدي، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110يك فقره تصادف فوتي در محور "قائميه-كازرون"به ماموران اعلام و سريعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران پليس راه در بررسي‌‌هاي اوليه مطلع شدند يك خودرو وانت پيكان با 3 سرنشين به شدت با سواري پژو 405 برخورد كرده است.

معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه در اين حادثه، هر 3 سرنشين وانت پيكان فوت و راننده سواري مجروح و راهي بيمارستان شد، تصريح كرد: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده پژو اعلام كرده‌اند.

برخورد 2 دستگاه موتورسيكلت حادثه آفريد 

رئيس پليس راه شمالي استان گفت: برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت در محور مواصلاتي شمس آباد، شهرستان مرودشت، 2 کشته و 3 مجروح برجای گذاشت.

عبدالهاشم دهقاني، در بیان جزئيات اين حادثه بيان كرد: در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر تصادف فوتی در محور مواصلاتي شمس آباد شهرستان مرودشت، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئيس پليس راه شمالي استان فارس افزود: در اين حادثه يك دستگاه موتورسیکلت با 2 سرنشين به علت انحراف به چپ با یک موتورسیکلت دیگر با 3 سرنشين به شدت برخورد کرده است.

وی با بيان اينكه در این حادثه متاسفانه هر 2 راكب به علت شدت ضربه وارده فوت و 3 ترك‌نشين نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند، به راكبان وسيله نقليه توصيه كرد ضمن رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي حتما در حين رانندگي از كلاه ايمني استقاده كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.

اجاره کارت‌های بانکی جرم است

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با فریب دادن افراد کم سواد و گاهاً بی بضاعت و اجاره کارت‌های بانکی آنها، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان مي‌كرد خبر داد.

حشمت سلیمانی، اظهار داشت: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی فروش و یا اجاره منزل در یکی از سایت‌های واسطه گر و پرداخت مبالغی به عنوان بیعانه، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وي ادامه داد: كارشناسان در بررسي‌هاي اوليه و بازجويي از شکات مطلع شدند که مال باختگان در یکی از شبكه‌هاي فضاي مجازي، با مشاهده آگهی تحت عنوان اجاره منزل، باغ و ويلا زیر قیمت بازار و همچنين فروش خودرو با فرد تبلیغ کننده تماس و مبالغی به عنوان بیعانه به حساب كلاهبردار واريز و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگو تماس نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصي موفق شدند متهم را در يكي از محله‌هاي شيراز شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد مرد 39 ساله از افراد بی بضاعت و بعضاً بی سواد، 23 کارت بانکی جهت واريز وجه اجاره كرده است، گفت: متهم تا كنون مبلغ يك ميليارد ريال از 5 شهروند شيرازي كلاهبرداري كرده است.

اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: متهم هدف خود از این کار را کسب درآمد عنوان و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره كرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت مي‌كردند.

وي با اشاره به این موضوع که بسیاری از شهروندان با دریافت مبالغی اندک اقدام به اجاره دادن کارت‌های بانکی خود به دیگران می‌کنند، اظهار داشت: اجاره و یا در اختیار دادن کارت‌های بانکی خود به دیگران جهت اقدامات مجرمانه، جرم محسوب می‌شود.

سليماني از هموطنان خواست: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی  در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از كشف يك دستگاه موتورسیکلت خارجي قاچاق به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون ریال در اين شهرستان خبر داد. 

داود امجدی، در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامي لارستان با اقدامات فني و تخصيي از دپو يك دستگاه موتورسيكلت قاچاق در يك منزل مسكوني مطلع شدند و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن اخذ مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت خارجي قاچاق و فاقد مدارک را کشف كردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اينكه در اين رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، بیان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسيكلت مکشوفه، یک میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف قرص‌هاي قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف 14 هزار و 237 عدد قرص خارجي قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

فرج شجاعی، اظهار داشت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق، ماموران كلانتري 24 ابوذر شهرستان شيراز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند یک باند قاچاق تهیه و توزیع انواع قرص در يك باب مغازه در يكي از محلات حوزه استحفاظي در حال فعالیت مي‌باشند كه بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: مأموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسي از آن محل، 14 هزار و 237 عدد انواع قرص خارجي قاچاق كشف كنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، اظهار کرد: در این خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

شجاعی با هشدار در خصوص عواقب مصرف دارو و مکمل‌های غذایی بی‌کیفیت و تقلبی قاچاق، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند.

کشف احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف 31 رأس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

علیرضا نوشاد، بيان كرد: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، در يك عمليات ضربتي به 4 دستگاه سواری حامل احشام که به صورت کاروانی حرکت می كردند مشکوک و به آنها دستور ایست دادند.

وي با اشاره به اینکه رانندگان بدون توجه به ایست ماموران پس از طی کردن مسافتی کوتاه با توجه به كوهستاني بودن منطقه خودروها را رها و متواري شدند، عنوان داشت: در بازرسي از آن خودروها، 31 رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بيان اينكه ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

دستگیری عاملان نزاع و درگیری کمتر از 6 ساعت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از شناسایی و دستگیری عاملان نزاع و درگیری در کمتر از 6 ساعت خبر داد.

فرشید زینلی، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به تیراندازی در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر مرودشت، با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع و به منظور جلوگیری از هرگونه انتقام‌جویي از سوی طرفین دعوا، مامورین پلیس امنيت عمومی در محل وقوع جرم حضور یافته و بررسی‌های میدانی و تحقیقات لازم برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند.

وي عنوان کرد: در نتیجه تحقیقات و بررسی‌های میدانی و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله مشخص شد که طرفین دعوا به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با یکدیگر به صورت لفظی درگیر و احدی از منازعین با اسلحه ساچمه زني اقدام به تیراندازی هوایی و سپس از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران و طراحی دقیق، هویت متهمان مشخص و هر 4 نفر آنان طی 2 عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و اسلحه به کار رفته در تیراندازی کشف شد.

زینلی به مخلان نظم و امنیت هشدار داد: پليس شهرستان مرودشت با قاطعیت کامل با مخلین نظم و امنیت و کسانی که بخواهند به هر نوعی امنیت و آرامش شهروندان را بر هم زنند برخورد خواهد كرد.

اين مقام انتظامي به شهروندان توصیه کرد: در هنگام بروز اختلافات آرامش خود را حفظ کنند و قبل از هرگونه نزاع و درگیری مشکلات خود را از طریق مراجع قضائی حل و فصل كنند.

یک ساختمان 2 طبقه مسکونی در خیابان رودکی آتش گرفت

طبقه اول یک ساختمان دو طبقه مسکونی با کاربری انبار لوازم یدکی  صبح امروز  دچار آتش سوزی شد که با سرعت عمل آتش نشانان مهار و خاموش شد.

به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی، در پی تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و اطلاع رسانی این آتش سوزی ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه یک  را به همراه خودرو حامل دستگاه های تنفسی  در ساعت 7:42 امروز به محل حادثه واقع در خیابان رودکی، اعزام کرد.

آتش سوزی در طبقه اول یک ساختمان دو طبقه مسکونی با کاربری انبار لوازم یدکی خودرو شروع شد و به سرعت درحال گسترش به قسمت های دیگر این منزل بود.

هنگام رسیدن آتش نشانان دود و شعله های آتش به بیرون زبانه می کشید از این رو  نیروهای آتش نشانی بی درنگ با ایمن سازی محل و قطع برق و گاز به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از یک رشته لوله آب رسان، خود را به محل آتش سوزی رساندند و توانستند در کمترین زمان ممکن این آتش سوزی را مهار و خاموش کنند.

همزمان گروه دوم از آتش نشانان با تجهیز کردن خود به دستگاه تنفسی به جستجو در طبقه بالایی پرداختند و موفق شدند دو خانم و آقای میانسال را از داخل ساختمان مسکونی خارج کنند.

در این حادثه مالک ساختمان (آقای 40 ساله) در زمان تلاش برای خاموش کردن شعله های آتش دچار سوختگی سطحی در ناحیه پا شده بود که به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

آتش نشانان پس از مهار آتش ، به وسیله فن مخصوص تهویه به تخلیه دود از داخل ساختمان پرداختند.

گفتنی است علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی شیراز در دست بررسی است.

مصدومیت چهار نفر در تصادف دو خودرو سواری

برخورد شدید دو دستگاه خودرو سواری در بلوار جمهوری باعث مصدومیت چهار شهروند از جمله یک کودک 4 ساله  شد.

به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز ساعت 22:08 دقیقه شب گذشته، با دریافت گزارش شهروندان در خصوص تصادف دو دستگاه خودرو، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه یک را به محل حادثه اعزام کرد.

به گفته آتش نشان اعزامی یک دستگاه خودروی سواری زانتیا با یک دستگاه خودروی پژو 206 برخورد کرد که در پی این حادثه چهار سرنشین شامل راننده خانم خودروی زانتیا و خانم و آقای 28 ساله به همراه کودک 4 ساله خودروی 206 در داخل خودرو گرفتار شدندکه هر چهار نفر پیش از رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، توسط شهروندان از خودرو خارج گردیدند.

آتش نشانان بلافاصله بارعایت نکات ایمنی و همزمان با قطع جریان برق خودرو و ایمن سازی محل، به یاری مصدومان این حادثه شتافته و پس از حضور عوامل اورژانس به محل، آنان را تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

آتش نشانان پس از جلوگیری از نشت بنزین و ایمن سازی محل حادثه، خودروها را به حالت اولیه بازگرداندند.

علت بروز این حادثه رانندگی از سوی پلیس راهور در دست بررسی است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان