کد خبر: ۱۴۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از تعطيلی ۳ مراسم عروسی تا شگرد پنچرکردن ماشین برای سرقت

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

۵۶۴ كيلو ترياك در منزل مسكوني كشف شد

فرمانده انتظامي استان از دستگيري دو قاچاقچي حرفه‌اي و كشف ۵۶۴ كيلو ترياك در بازرسي از يك منزل مسكوني در شهرستان لامرد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر لامرد با انجام كار فني و اطلاعاتي از دپو محموله سنگين ترياك در منزل مسكوني در يكي از محله‌هاي اين شهرستان مطلع شدند.

وي تصريح كرد: ماموران ضمن هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل موفق شدند ۵۶۴ كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در اين خصوص دو قاچاقچي حرفه‌اي دستگير شدند، عنوان داشت: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

سردار حبيبي به نقش پررنگ و تاثيرگذار مردم در برخورد با قاچاقچيان اشاره و تاكيد كرد: پليس استان فارس در راستاي مبارزه با پديده شوم اعتياد و قاچاق مواد مخدر با گسترش چتر اطلاعاتي، به صورت شبانه روزي تلاش و از ظرفيت‌هاي مردم بهره مي‌گيرد.

توقيف پرايد حامل ۸۶ كيلو حشيش در نی‌ريز

فرمانده انتظامی ني‌ريز گفت: با تلاش مأموران انتظامي اين شهرستان، ۸۶ کیلو حشيش كشف و يك قاچاقچي نيز دستگير شد.

 سيدمحمد يوسفي، بيان كرد: مأموران انتظامي ني‌ريز حين گشت زني در محورهاي خاكي منتهي به اين شهرستان، به يك سواري پرايد مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، ۸۶ كيلو حشيش كشف شد، افزود: در اين خصوص يك نفر قاچاقچي حرفه‌اي نيز دستگير شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ني‌ريز با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد، تصريح كرد: مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ يكي از اولويت‌هاي اصلي اين فرماندهي در سال جاري است.

علت مرگ اجساد كشف شده در شهرستان فسا در دست بررسي است

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: علت مرگ اجساد كشف شده در شهرستان فسا در دست بررسي است و نتيجه متعاقبا اعلام مي‌گردد.

 كاووس محمدي، اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر پيدايش دو جسد در ميدان خليج فارس شهرستان فسا، بلافاصله ماموران انتظامي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران انتظامي در بررسي‎هاي اوليه مشاهده كردند كه دو نفر جوان مذكر ساكن شهرستان فسا و استان سيستان و بلوچستان در داخل يك سواري پژو پارس كه صورت آنان خون آلود بوده است به دليل نامعلوم فوت كرده‌اند.

معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه كليپي در همين خصوص در فضاي مجازي منتشر شده است، عنوان داشت: اجساد كشف شده تحويل پزشك قانوني و در اين خصوص پرونده با هماهنگي مقام قضائي تشكيل و علت اصلي مرگ متعاقبا اعلام مي‌گردد.

محمدي به شهروندان توصيه كرد هرگز به شايعات فضاي مجازي توجه نكنند و هرگونه اخبار صحيح را از منابع رسمي و سايت خبرگزاري پليس دنبال كنند.

کشف ۲۵۰ کیسه کود شیمیایی

فرمانده انتظامی سرچهان گفت: با تلاش مأموران انتظامی،۲۵۰ كيسه كود شيميايي احتکار شده به ارزش ۵۰۰ ميليون ريال کشف شد.

 محسن لشکری، اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو کود شیمیایی در يك ساختمان در يكي از محلات اين شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وی افزود: مأموران به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند، ۲۵۰ کیسه کود شیمیایی احتکار شده را کشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بيان اينكه ارزش این محموله احتکار شده بنا به اعلام نظر کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه 3 متهم دستگیر شدند.

پنچر كردن خودرو شكرد سارقان بود

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگيري سارقان سواري‌هاي لوکس با ترفند پنچر كردن خودرو در شیراز خبر داد.

 کاووس حبیبی، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودروهاي لوكس با روش پنچر كردن در حوزه استحفاظي گلدشت معالي‌آباد شيراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي گفت: شكات كه خانم بودند در بازجویی‌ اولیه عنوان کردند كه خودرو خود را در خیابان پارک و پس از مراجعت متوجه شدند پنچر شده است و در همان موقع شخصی حدودا 40 ساله به بهانه اینکه در این نزدیکی پنچرگیری نمی‌باشد پیشنهاد کمک داده و پس از تعویض لاستیک‌ها با ترفندی سویچ را گرفته و سريعا با خودرو  از محل متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس، تصريح كرد: کارآگاهان با اقدامات فني و تخصصي و بررسي جغرافياي جرم، موفق شدند در اين خصوص 2 نفر سارق كه همدست يكديگر بودند را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

 حبیبی با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به سرقت 3 دستگاه سواري در شيراز اقرار كردند، عنوان داشت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه سارقان، 3 دستگاه سواري برليانس، ام وي ام و پژو پارس كشف شد، به شهروندان هشدار داد تحت هیچ شرایطی به افراد عبوری و ناشناس اعتماد نكنند و حتی برای لحظه ای سوئیچ خودرو خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

کشف پراید سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه پراید سرقتی در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان، افزود: ماموران انتظامي  کلانتری 11 محمدیه كازرون هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواري پراید که بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از استعلام از سامانه پليس آگاهي، متوجه شدند که خودرو پراید داراي سابقه سرقت از شیراز است.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق متواري ادامه دارد، از شهروندان خواست توصیه و هشدارهاي پلیسی را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

پراید حامل ترياك در فسا توقيف شد

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک سواری پراید و کشف 19 کیلو  و 500 گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام، بيان كرد: ماموران پاسگاه کوشک قاضی فسا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواري پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از اين خودرو، 19 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی فسا خاطر نشان کرد: در اين خصوص راننده دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

كشف 33 راس گوسفند مسروقه در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف 33 رأس گوسفند مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

 حسين اكبرپور، بيان كرد: ماموران انتظامی شهرستان استهبان از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از وقوع سرقت احشام در یکی از روستاها مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند كه سارق با يك سواري سمند در يكي از محورهاي مواصلاتي اين شهرستان در حال انتقال احشام مي‌باشد.

فرمانده انتظامی استهبان عنوان داشت: ماموران سريعا به محل مورد نظر اعزام و به سواري سمند ايست دادند كه راننده بدون توجه به دستور پليس متواري و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو را رها و متواري شد.

 اكبرپور با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو و اطراف جاده، 33 راس احشام مسروقه كشف و تحويل مالباخته شد، عنوان داشت: تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد.

تعطيلی ۳ مراسم عروسی به دليل توجه نكردن به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا

فرمانده انتظامي اقليد از تعطيلي 3 مراسم عروسي و بازداشت 5 نفر به دلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان خبر داد.

 مراد صارمي ، بيان كرد: درپي تماس با مرکز 110 مبني بر برگزاري مراسم عروسي و عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در 2 روستا از توابع شهرستان اقليد، ماموران براي بررسي موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی تصريح کرد: با توجه به وضعيت قرمز شهرستان اقليد و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا مبني بر عدم برگزاري هرگونه مراسم جمعي، ماموران سريعا با هماهنگي مقام قضائي هر 3 مراسم عروسي را تعطيل كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد با بيان اينكه در اين خصوص عوامل برگزار كننده مراسم عروسي كه 5 نفر بودند دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي با افرادي که سلامت عمومي جامعه را به مخاطره مي‌اندازند بدون هيچگونه مماشاتي برخورد قاطع مي‌كند.

طرح تشديد برخورد با خودروها و موتورسواران متخلف در جهرم

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از تشديد طرح برخورد با خودروها و موتورسواران متخلف كه موجب سلب آسايش شهروندان شوند خبر داد.

 خسرو رزمجويي، بيان كرد: توجه به مطالبات مردمي در حوزه امنيت اجتماعي از جمله برنامه‌ريزي هايي است كه به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار دارد.

وي ادامه داد: يكي از مهمترين نارضايتي هاي اجتماعي با شروع فصل گرما از سوي خودروها و موتورسواراني است كه با نوع رانندگي و رفتار خود به خصوص در ساعات پاياني شب باعث نارضايتي شهروندان مي‌شوند و درخواست مردمي متعددي در برخورد با خودروها و موتورسواران هنجارشكن به سامانه هاي تلفني 110 و 197 پليس گزارش مي شود.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم به برخي از مصداق هاي گزارش هاي ارسالي به سامانه‌هاي مردمي پليس اشاره داشت و گفت: حركات مخاطره آميز، حركت در خلاف جهت و پياده روها، آلودگي صوتي با تغيير در ماهيت موتورسيكلت‌ها و ايجاد صداي دلخراش، ايجاد مزاحمت در بوستان ها و تفرجگاه ها و برخي اقدامات مجرمانه ديگر كه آسايش شهروندان را به مخاطره مي اندازد، از جمله گزارش هايي است كه از پليس براي رسيدگي به آن درخواست پيگيري مي شود.

 رزمجويي بيان کرد: طرح برخورد با خودروها و موتورسواران متخلف به صورت ويژه در دستور كار قرار دارد و پليس با كساني كه بخواهند با ايجاد رفتارهاي هنجارشكنانه آسايش مردم را بر هم زنند مقتدرانه طبق قانون برخورد خواهد كرد.

سارق درون خودرو  با 10 فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری یک سارق درون خودرو و کشف 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

 داود امجدی، بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان لارستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ ها موفق به شناسایی يك نفر سارق حرفه اي شدند و بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات فنی و بازجویی های به عمل آمده از این سارق حرفه اي، موفق به کشف 10 فقره سرقت درون خودرو شدند.

 امجدی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد: با رعایت اصول ایمنی و توصیه‌های پلیس، فرصت را از سارقان سلب کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام كنند.

پلمب 14 واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از پلمب 14 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

 محمد نیکبخت، در تشریح جزئیات این خبر بيان كرد: علی رغم اطلاع رسانی‌ها و تذکرات قبلی به واحدهای صنفی در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، پلیس امنیت عمومی از عدم رعایت دستورالعمل های کرونایی در 14 واحد صنفی مطلع و ضمن هماهنگی قضائی نسبت به پلمب واحدهای صنفی متخلف اقدام کردند.

وي با بيان اينكه در اجرای مصوبات شورای تامین برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات ممنوع می‌باشد، افزود: در این رابطه مالکان مکان‌های متخلف براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با مالکان و برگزار کنندگان برابر مقررات، قاطعانه برخورد خواهند شد، گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند.

 نیکبخت در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، گفت: اين مجموعه از ابتدای شیوع ویروس با تمام ظرفیت با دستگاه های متولی امر همکاری لازم را داشته و ماموران گشت انتظامی به طور مستمر بر نحوه فعالیت تمامی واحدهای صنفی به صورت 24 ساعته نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می‌دهند.

اين مقام انتظامي از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

620 قطعه جوجه فاقد مجوز در سرچهان کشف شد

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف 620 قطعه جوجه فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان خبر داد .

 محسن لشکری، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان سرچهان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک خودرو وانت پیکان مظنون و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، 620 قطعه جوجه فاقد مجوز بهداشتی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سرچهان گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و جوجه های کشف شده نیز به اداره دامپزشکی این شهرستان تحویل گردید.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان